14 bin ekranla peşimizde

Güncelleme Tarihi:

14 bin ekranla peşimizde
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2015 00:00

BANKA şubeleri, GSM mağazaları, restoranlar, akaryakıt istasyonları ve kuaförlere koyduğu 14 bin dijital ekranla, 10 yılda 20 milyon dolar ciroya ulaşan Sistem 9 Medya, yabancı ortakla yatırımlarını hızlandırdı, bu yıl ciroyu yüzde 50 büyütecek.

Haberin Devamı

YAKIN zamanda Kuveyt sermayesi NBK Capital Alternative Investments Group’a (NBK) yüzde 51’ini satan Sistem 9 Medya A.Ş. (Sistem 9), bu yıl 5 milyon dolarlık yatırımla cirosunu yüzde 50 artıracak. 2004’te Londra’da tıraş olurken kuaförde gördüğü ‘dijital reklam ekranı’ndan etkilenen ve aynı sistemi Türkiye’de kuran Kaan Akın’ın şirketi Sistem 9, bugüne kadar; bankalardan, akaryakıt ve fast food zincirlerine, GSM mağazalardan, otellere, havayolu şirketlerine kadar ülke genelinde 14 bin dijital ekran yerleştirdi. Neredeyse tüm mekanlarda karşımıza çıkan ekranlarıyla adeta ‘tüketici müşteri’ özelliği olan herkesin peşimizde olan Akın şöyle konuşuyor:

14 bin ekranla peşimizde

Haberin Devamı

"BANKALARLA BÜYÜDÜK"

“Şirketimizi 2005’te kurmuştuk. Hedef; lüks kuaför salonlarına dijital ekranlar kurup reklam dönerek para kazanmaktı ama Oyakbank geldi ve bütün şubelerine ekran kurmamızı istedi. Biz de kurumsal sistemler için ayrı, kendi ekranlarımız için kuaförlere yönelik ayrı yapı oluşturduk. Oyakbank’tan hemen sonra, Finansbank ve Akbank geldi. GSM şirketleri de büyük çaplı iş olarak karşımıza çıktı. Hastaneler, restoranlar, AVM’ler, sinemalar, akaryakıt zincirleri derken işimiz 2014 yılına kadar ciro yazında yılda yüzde 40 büyüdü.
"PIŞŞT DİYECEĞİZ"

Şu anda yurt genelinde nereye gitseniz bizi görürsünüz. Daha doğrusu biz o ekranlardan sizi görürüz ama farkında değilsiniz. Biri bizi gözetliyordan çok ‘biri bize bir şey gösteriyor’ diyebilirsiniz. Sadece canlı yayın yapmıyoruz. Teknoloji de işi daha ileriye taşıyor. Artık, banka şube içindeki müşterilerin profiline göre ekrandan teklifler yapılıyor. Bir ekranın önünde kaç kişi geçti, kaçı baktı, kaçı erkek kaçı kadındı, hangi yaş grubundaydı? Bilgileyebiliyoruz. Şimdi bir mağazaya girdiğinizde ya da bir kiosk önünden geçerken size ‘Pışşt’ da diyeceğiz. Sizi alğılayıp size özel bir teklif verebilecek teknoloji var artık.
2014 sonunda pazar payımız yüzde 75 oldu. Pazarda büyüme potansiyeli hâlâ da çok yüksek. 2014 başında ‘şirketimize bir yabancı fon bulalım ve gelecek kaynakla daha hızlı büyüyelim’ diye karar aldık. 2014 son çeyreğinde bize 3 ciddi talip çıktı. İncelettiler ve sonunda NBK ile süreç olumlu tamamlandı. 2014 Kasım’da anlaşmayı imzaladık ve yüzde 51’i 20 milyon dolar bedelle verdik. O zaman akadar 26 kişilik ekibimiz vardı. Şu anda 50 kişiye ulaştık. Yatırım planlarımızı yaptık kararlarımızı aldık. Yeni ortak, kendi ekranlarımız ve reklam projemiz için kuaför mecrasına daha büyük yatırım yapmamız gerektiğine karar verdi. Kuaförler için için 5 milyon dolarlık yatırım kararı aldık. İlk 1000 ekranın sirapişini de verdik. Kurumsal tarafımız zaten çok iyi gidiyor.

Haberin Devamı


14 bin ekranla peşimizde

ESNAFA KOBİ'YE ODAKLANIYORUZ

Kaan Akın, Sistem 9’un dijital ekranları esnaf ve KOBİ’lere de taşıyacağını belirterek “Çünkü basit bir emlakçının da bana ihtiyacı var. Penceresi kağıtlarla dolu. KOBİ’ler de bizim ekranlarla çok önemli masraf kalemlerinden kurtulabilir. Avrupa, Ortadoğu ve Rusya’ya da giriyoruz. İran, S. Arabistan gibi ülkelerde bu iş tamamen bakir” diyor.


30 MİLYON DOLAR CİRO BEKLİYORUZ

2014’te 20 milyon dolar ciro yaptıklarını belirten Kaan Akın, “2015 için 30 milyon dolar hedefimiz var. Bu yıl 4 bini kuaför salonlarına olmak üzere 5 bin yeni ekran açıyoruz. Bizim kontrolümüzde Türkiye genelinde 14 bin ekran. Bize ait ekranları da 1300’den 6 bine çıkarıyoruz” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!