Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Çin’den Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu’nun resmen açıldığını duyurarak, “Artık Çin’den karayoluyla gelen yükler, Türkiye üzerinden 13 günde Avrupa’ya ulaşabilecek” dedi. Turhan, inşaatı devam eden yüksek hızlı tren (YHT) hatlarının tamamlanmasıyla birlikte Türkiye’ye ulaşan yüklerin Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattıyla bir günde Avrupa’ya ulaşabileceğini de söyledi.
KURYK LİMANI AÇILDI
Bir grup gazeteciyle bir araya gelen Turhan, Çin ile Avrupa arasında Türkiye üzerinden yük taşınmasını sağlayacak Demir İpek Yolu ile ilgili bilgiler verdi. Çin’den gelen yüklerin Türkiye üzerinden taşınmasını sağlayacak Kazakistan Kuryk Limanı yeni konteyner limanının geçen hafta açıldığını belirten Turhan, bu kapsamda Çin-Kazakistan sınırında bulunan Khorgos/Altınkol limanından Kuryk Limanına ve Trans Hazar Koridoru ile Türkiye üzerinden Avrupa’ya düzenli konteyner tren seferlerinin de başlatıldığını söyledi. Turhan, şöyle devam etti: “Modern teknolojiye sahip Kuryk Limana Çin’den karayoluyla getirilen yükler, artık Avrupa’ya 13 ila 16 gün arasında Türkiye üzerinden ulaştırılabilecek. Artık Türkiye üzerinden geçen bu hat Çin, Özbekistan, Kırgızistan, Tacikistan ile Ural ve Sibirya bölgesinden Türkiye ve Avrupa’ya yük taşımacılığının etkin bir şekilde yapılmasını sağlayacak. Artık Çin’den karayoluyla gelen yüklerin Türkiye üzerinden 13 günde Avrupa’ya ulaşmasını sağlayacak Demir İpek Yolu’nu resmen Avrupa’ya kadar bağlamış olduk.”
ORTA KORİDOR ETKİN HALE GELİYOR
Özellikle Bakü Tiflis Kars (BTK) Demiryolu hattı ile başlayarak yüksek hızlı tren hatları ile devam eden ve Marmaray ile Avrupa’ya kadar bağlanan demiryolu altyapısını oluşturulmasının bu konteyner limanın açılmasının başlıca sebebi olduğunu belirten Turhan, “Söz konusu yatırımlarla Demir İpek Yolu olarak adlandırılan Orta Koridor’un daha da etkin hale gelmesini sağladık. Bu kapsamda Kazakistan’dan Mersin’e BTK Demiryolu ile ilk ve direkt demiryolu taşımacılığı başlatılırken, Orta Koridor güzergahında 15 günde bir olan tren sayısı da her gün bir trene çıkarıldı” dedi.
Türkiye’den geçen Orta Koridor sayesinde ulaşım maliyetlerinde önemli düşüşler, yük taşıma hacminde de önemli artışlar sağlandığını anlatan Turhan, BTK Demiryolu Hattı’nı yüksek hızla Marmaray’a ve oradan da Avrupa’ya bağlayacak YHT hatlarının da yapımının sürdüğünü anımsattı. Turhan, “Ankara-İstanbul YHT hattını Sivas’a bağlayacak hattın 2019 yılında deneme seferlerini başlatmayı planlıyoruz. Sivas’tan Kars’a kadar olan kesimlerin de en yakın zamanda inşasına başlamayı hedefliyoruz. Bu hatların da tamamlanmasının ardından BTK Demiryolu üzerinden gelen yükler bir günde Avrupa’ya ulaşabilecek. Bu özellikleriyle bu projeler sadece ülkelerimizin değil, tüm dünyanın projeleri niteliğini kazanıyor” dedi.