Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2005 02:11
Bursa'daki Tofaş tesislerde bugüne kadar 450 bin adet üretilen ve 120 milyon Euro’luk yatırımla yenilenen Fiat Doblo, Amsterdam Avrupa Ticari Araçlar Fuarı’nda ‘Yılın Hafif Ticari Aracı’ seçildi. Fiat Ticari Araçlar Başkanı Lorenzo Sistino, ‘Bu ödülü en son 1995’de almıştık. 10 yıl sonra Türkiye sayesinde bu ödülü yeniden kazandık’ dedi.
AMSTERDAM’da düzenlenen Avrupa Ticari Araçlar Fuarı’nda yeni yüzüyle ilk kez vitrine çıkan Bursalı Fiat Doblo, ilk ödülünü de yine bu fuarda aldı. 120 milyon
Euro’luk yatırımla yenilen Doblo, ticari araçlar konusunda uzman 19 Avrupalı gazeteciden oluşan jüri tarafından ‘2006 Yılının Hafif Ticari Aracı’ seçildi.
DAHA KALİTELİ ÜRETİM: Bugüne kadar 450 bin adedin üzerinde üretilerek Bursa’dan tüm dünyaya ihraç edilen Doblo, 5 yıl aradan sonra 120 milyon Euro’luk yatırımla yenilenerek hedeflerini yükseltti. Fiat Ticari Araçlar Başkanı Lorenzo Sistino, Bursa’da üretilen aracın kalitesinin mükemmel olduğunu belirterek, ‘Türkiye’de İtalya’dan daha üst seviyede üretim yapılıyor. Tofaş hem kaliteli üretim yapıp hem de esnek olabiliyor. Yeni Doblo’nun yılın hafif ticari aracı seçilmesi bunun büyük kanıtıdır’ dedi. Bu ödülü almanın çok zor olduğunu kaydeden Sistino, ‘Fiat olarak en son bu ödülü 1995 yılında almıştık. 10 yıl sonra bize bu ödülü Türkiye kazandırdı. Bu ödül Türkiye ile İtalya arasındaki güçlü işbirliğini ortaya koyuyor’ diye konuştu.
STRATEJİK ÖNEMİ VAR: Sadece Türkiye’de üretilecek yeni Doblo’nun kendileri için stratejik önemi olduğunu ifade eden Sistino, şöyle konuştu: ‘2004 yılında Avrupa’da yüzde 10.7’lik pazar payımızı yeni Doblo ile 2007’de yüzde 12’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Doblo hafif ticari araç segmentinde İtalya’da yüzde 40 ile pazar lideri, aynı şekilde Polonya’nın da fazla satan aracı.’
YATIRIMIN TÜMÜ TOFAŞ’TAN: Tofaş’ın CEO’su Alfredo Altavilla ise 120 milyon Euro’luk yatırımın tümünün Tofaş tarafından yapıldığını hatırlatarak, ‘Yeni Doblo, sadece Türkiye’nin fonladığı Avrupa’da ilk ödül alan araç oldu’ dedi. İtalya’dan daha iyi üretim yaptıklarını kaydeden Altavilla, ‘Fiat, bunu biliyor ve Türkiye’ye çok güveniyor. Zaten bunun bir göstergesi olarak Tofaş-Fiat ve Peugeot Citroen Grubu’nun ortak projesi olan Mini Cargo’nun Bursa’da üretilmesini onayladı’ diye konuştu.
BİNEK OTOMOBİL SIRADA:
Tofaş’ın sadece hafif ticari araçla sınırlı kalmayacağını Batı Avrupa için binek otomobilde üreteceğini kaydeden Altavilla, şöyle konuştu: ‘Biz Bursa fabrikamızı binek otomobilde de Avrupa’nın en önemli üretim merkezi haline getireceğiz. Önümüzdeki dönemde devreye girecek D200 projemiz bunun bir başlangıcı olacak. Tamamen yeni bir binek otomobil olacak D200 ile Batı Avrupa’yı hedefliyoruz. Biz Doblo’nun ihracat başarısının dışında Türkiye’de üreteceğimiz binek otomobillerle Batı Avrupa’ya ihracat başlatacağız.’
ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA PİYASADA: Yenilenen Doblo’nun önümüzdeki hafta Türkiye ve Avrupa’da aynı anda satışa çıkacağını da kaydeden Altavilla, şunları söyledi: ‘Üretimi başlayan yeni Doblo’nun yıl sonuna kadar 50 bin adet üretilmesini öngörüyoruz. Böylece Bursa’da 5 yılda 500 bin adetlik Doblo hedefimize ulaşmış olacağız. Önümüzdeki yılda yurtdışından gelen talebe göre 130-140 bin adet arasında üretim düşünüyoruz.’
Yeni Doblo otomobil gibi görünüyorAMSTERDAM Fuarı’nın yıldızı olan yeni Fiat Doblo, 5 versiyonu ile Fiat’ın standında yerini aldı. Yeni Doblo’nun 1.9 Multijet ve 1.3 Multijet motorlu versiyonların yanı sıra doğalgazlı versişyonu da ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Yeni Doblo Cargo, daha çekici ve güçlü bir tasarım, performansı artmış yeni Multijet dizel motorlar ve daha işlevsel, çok yönlü yeni uzun şasi Cargo Maxi versiyonu ile daha iddialı. Yeni Doblo, önceki modele göre daha otomobil çizgisindeki görünüyor.
Eski Doblo Çin’e kayacak Tofaş lisans bedeli alacakYENİ Doblo’nun Türkiye’de üretilmeye başlanmasıyla birlikte eski kasa Doblo’nun üretimi ise Brezilya ve Çin’de gerçekleşecek. Doblo, bir süreden beri Güney Amerika pazarı için Brezilya’da üretilirken, yeni model için Bursa’nın devreye girmesiyle eski modelin üretimi için Çin’de devreye sokuldu. Düne kadar Doblo’nun dünyadaki tek üretim merkezi olan Tofaş, Çin’de de önemli roller üstlenecek. Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, Çin yatırımıyla ilgili olarak Tofaş’a önemli görevler düşeceğini belirterek, ‘Tofaş olarak hem yedek parça konusunda hem de know-how konusunda Çin’de gerçekleşecek yatırıma destek olacağız. Bunun yanı sıra Tofaş burada üretilecek Doblo’nun lisans hakkına sahip olacak. Bu da Çin’de üretilen her araçtan Tofaş’ın lisan hakkı alması anlamına geliyor’ dedi.
Ticari araçta Amsterdam’a Türk çıkarması yaptık
HOLLANDA’nın Amsterdam kentinde 28’incisi düzenlenen Avrupa Ticari Araçlar Fuarı’na Türkiye damgasını vurdu. Fuarda bu yıl 310 firma yeni modellerini sergiliyor. Fuarda 62’si dünya, 40’ı Avrupa olmak üzere 102 yeni model sergileniyor. 100 bin metrekarelik alanda yer alan fuar 22 Ekim’e kadar açık kalacak. 2000 yılında sadece Bursa’da üretimi başlayan ve 5 yılda 450 bin adetlik satış rakamına ulaşan Fiat Doblo, yeni yüzüyle Amsterdam’da beğeni topladı. Yeni Fiat Doblo’nun dünya prömiyeri fuarda gerçekleşirken, Ford Transit’in Kocaeli’nde üretilen 5 milyonuncu aracı da Amsterdam’da vitirine çıktı. Fuarda Türkiye adına diğer önemli bir gelişme ise Mercedes standında yaşandı. Geçen yıl yenilenerek Türkiye’de üretimine başlanan Axor kamyon fuarda Mercedes’in en önemli kozu oldu. Türkiye’de Karsan tarafından üretilen Peugeot Partner ise fuarda sergilenen diğer bir Türk imzası taşıyan model oldu.
2003’te aynı ödülü Ford Transit Connect almıştı
FORD Otosan Kocaeli Fabrikası’nda üretilen Transit Connect de, ‘2003 Yılının Ticari Ticari Aracı’ ödülüne layık görülmüştü. Ford Transit ailesinin en küçük üyesi olan Transit Connect, ödülünü Brüksel Uluslararası Otomobil Fuarı’nda almıştı. İlk kez 2002 yılında satışa sunulan ve 3.5 yıl süren bir ürün geliştirme sonucunda ortaya çıkan Ford Transit Connect’in üretiminde ilk çalışmalar Amerika-Detroit’te başlamıştı. Üretim aşamasına gelindiğinde proje ekibi Türkiye’ye taşınmış, 2002 yılının 17 Haziran’ında da Ford Otosan Kocaeli fabrikasında aracın seri üretimine başlanmıştı.
Düşük kükürtlü motorin çıktı, dizel Toyota geldi
TOYOTA, 3 yıllık bir çalışmanın ardından dizel motor seçeneklerini Türkiye pazarına sundu. Toyota’nın D-4D dizel motor seçenekleri Corolla’nın Sedan, Hathcback, Verso ve Family SW versiyonlarıyla Avensis ve Land Cruiser Prado modellerinde bulunuyor. Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, 3 yıllık bir çalışmanın ardından Japon mühendislerinin yakıt kalitesine onay verdiklerini belirterek, Türkiye’de artık Avrupa standartlarında düşük kükürtlü yakıtların bulunduğuna kanaat getiren Toyota’nın D-4D dizel teknolojisini pazara sunma kararı aldığını söyledi.
AVRUPA’YA BAĞLANDIK: Toyota’nın 140 pazarda faaliyette bulunduğunu belirten Orhon, Japon otomotiv devinin 2004 yılında 7.5 milyon adetlik araç satışıyla 130 milyar
dolar ciro elde ettiğini kaydetti. Toyota’nın 2010’lu yıllarda yüzde 15 pazar payıyla dünya liderliğini hedeflediğine dikkat çeken Orhon, ‘Toyota son 8 yılda sürekli olarak Avrupa’daki satışlarını artırıyor. Bu ay başından itibaren Toyotasa olarak Avrupa bölgesine bağlandık’ dedi.
REKABETÇİ FİYATLAR: Toyotasa olarak direkt enjeksiyonlu 4 zamanlı yeni nesil dizel motor seçenekleri bulunan modellerde rekabetçi bir fiyat politikası uyguladıklarını söyleyen Orhon, şöyle konuştu: ‘1.4 litre D-4D Corolla Sedan 32 bin 500 YTL, 1.4 litre D-4D Corolla Hatchback 34 bin YTL, 1.4 litre D-4D Corolla Family SW 37 bin 400 YTL, 2.2 litre D-4D Corolla Verso 59 bin 600 YTL ve 2.0 litre D-4D Avensis 59 bin 400 YTL’den başlayan ve oldukça uygun fiyatlarla satışa sunuyoruz. İleride Yaris modelinin de dizel motorlu versiyonunu Türkiye’ye getirmeyi düşünüyoruz.’