120 milyon dolarlık tanıtıma Papa ve Pamuk damgası

Güncelleme Tarihi:

120 milyon dolarlık tanıtıma Papa ve Pamuk damgası
Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2007 00:00

Türkiye’nin 2007’de dünyadaki tanıtım kampanyaları, Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç tarafından açıklandı. ABD, Batı Avrupa ve Doğu Avrupa-Rusya-Türki Cumhuriyetler olmak üzere üç ayrı tanıtım kampanyası için 120 milyon dolar ayrıldı.

Batı Avrupa’daki "What a feeling" Ne hoş bir duygu) sloganlı reklamlarda Turkey yazısının "T" harfini, Türkiye’de tatil yapan turistler canlandırdı. ABD’de yayınlanacak "Red Carpet" (Kırmızı Halı) sloganlı reklamlarda ise turistler, Türkiye’nin tarihi ve kültürel mekanlarına kırmızı halılar serilerek davet ediliyor. Türkiye’nin Batı Avrupa ve ABD’deki kampanyalarını Alman SEA firması, Doğu Avrupa-Rusya-Türki Cumhuriyetler’deki kampanyasını ise Rus Manifesta firması hazırladı.

İLK REKLAM BUGÜN BILD’DE: Batı Avrupa’daki "What a feeling" sloganlı kampanyanın ilk reklamı bugün Almanya’da Bild gazetesinde yayınlanacak. Kampanya kapsamında hazırlanan 30 saniyelik reklam filmi
/images/100/0x0/55eb1663f018fbb8f8aa360d
Almanya’daki televizyonlarda önümüzdeki günlerde gösterime girecek. İnternette de reklamlar yapılacak.

VİAGRALI SUNUM GÜLDÜRDÜ: Rus Manifesta firmasının hazırladığı kampanyada Türkiye’deki turizm çeşitliliği anlatılıyor. Manifesta firması yöneticisinin yaptığı sunumda, referansları arasında bulunan "Viagra" reklamını anlatması salonda gülüşmelere yol açtı. İstanbul ve Türkiye için hazırlanan iki reklam filmine ek olarak Antalya ile Güney Ege-Marmara için iki tanıtım filmi daha hazırlanarak, dünyanın çeşitli ülkelerinin televizyonlarında yayınlanacak.
/images/100/0x0/55eb1663f018fbb8f8aa360f

PAMUK VE PAPA KULLANILACAK: Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürü Özgür Özarslan, Nobel ödüllü Orhan Pamuk ve Papa ziyaretini de tanıtım aracı olarak kullanılacaklarını söyledi. Özarslan, bu yıl tanıtıma ayrılan bütçeyi artırdıklarını belirterek, "2007 yılı için 120 milyon dolarlık bir global reklam bütçesi oluşturduk. Buna fuar faaliyetleri de dahil. Bu rakamın yüzde 60’ını Avrupa ülkeleri, kalan kısmını da diğer ülkeler için kullanacağız" dedi.

Koç: Turizmde artık hedef açıklamam, çünkü tutmuyor

KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Atilla Koç, 2006 yılındaki hedeflere tüm çalışmalara rağmen ulaşamadıklarını belirterek, "Sektör temsilcilerinin görüş ve önerilerini dikkate alarak 2007 yılı tanıtım stratejilerimizi belirledik. İyi bir yıl yaşayacağımıza inanıyorum" dedi. Atilla Koç, 2005’le kıyaslandığında 2006’nın ilk 11 ayında turizmde yüzde 6’lık gerileme yaşandığını, İstanbul’da yüzde 11 artış olduğunu belirterek, şunları söyledi: "2007’de iyi geçmesi için yapılması gereken ne varsa yapacağız. Sadece deniz, kum, güneş değil kültür ve alternatif turizm türlerini de yoğun bir şekilde tanıtacağız. Bizim tahminlerimiz, beklentilerimiz var. Ama bu rakamları dökünce o rakamın bir altına düştüğünüzde başarısız addediliyorsun. Ben 2006’da o hatayı işledim. Bir defa hata yaparım. Rakam vermiyorum."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!