120 milyon dolara 4 ülkede 4 fabrika kuracak, ürünleri 80 ülkede vitrinlere girecek

Güncelleme Tarihi:

120 milyon dolara 4 ülkede 4 fabrika kuracak, ürünleri 80 ülkede vitrinlere girecek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2010 00:00

B’iota Laboratuvarları Başkanı Cihat Dündar, “Ürünlerimiz 40 ülkenin eczanelerinde yer alıyor. Türkiye, Brezilya, Suriye ve İran’da 120 milyon dolara 4 fabrika açacağız. Ciromuz 3 yılda 500 milyon dolara çıkacak. Ürünlerimiz 80 ülkeye yayılacak” dedi.

KURULDUĞU 2002 yılından bu yana bitkisel içerikli ürünler geliştirerek dünya markaları yaratma yönünde ilerleyen ve sanılanın aksine yüzde 100 Türk kuruluşu olan B’iota Laboratuvarları ürünlerini dünyada 40 ülkenin eczanelerinde satıyor. Önümüzdeki 3 yılda varoldukları ülke sayısını 80’e çıkartmayı hedeflediklerini açıklayan B’iota Laboratuvarları Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Dündar, “Türkiye, Brezilya, Suriye ve İran’da toplam 120 milyon dolar değerinde 4 üretim tesisini birden hizmete açacağız. Gelecek 3 yılda dünyada 500 milyon dolar ciro hedefliyoruz” dedi.

1000 kişiye yeni iş

Dündar, “Bu maratona rakiplerimizden 50 yıl sonra başlamamıza dünya markası olmayı başardık. Yıl sonuna kadar ciromuz 100 milyon lirayı, yaptığımız ihracat ise 50 milyon doları bulur. Hedefimiz ilk kez bir Türk şirketinden dünya markası çıkarabilmek” diye konuştu. İstanbul’da yapımına devam ettikleri kozmetik ürünlerinin ilaç hassasiyetiyle üretileceği fabrikayı 2011’de hizmete açacaklarını belirten Dündar, bu yeni tesis sayesinde 1000 kişiye yeni iş imkanı sağlayacaklarını vurguladı.

Botanik parklar kuracak

Sosyal sorumluluk projelerini yürütmek üzere B’iota Vakfı’nı kurduklarını anlatan Dündar, Türkiye’nin bitki zenginliğine işaret ederek, şunları söyledi: “Sadece Türkiye’de yetişen 3 bin 240 çeşit endemik bitki bulunuyor. Türkiye’nin sağlığı endemik bitkilerini korumasına bağlı. İstanbul’da, endemik bitki zenginliğimizi ortaya koyacak bir botanik park yatırımı planlarımız arasında. Endemik bitki türlerinin bulunduğu her şehirde kurmayı hedefliyoruz. Böylece botanik parklarla hem endemik bitkileri korumayı, hem de bu konuda bir bilinç oluşmasına katkı sunmayı amaçlıyoruz.”

Pazar lideri

Saç dökülmesine yönelik ürünler 2 milyar dolarlık bakım pazarının sadece yüzde 16’sını oluşturduğunu kaydeden B’iota Labaratuvarları Eczane Kanalı Global Pazarlama Müdürü Ahmet Atçı da, “B’iota bu pazarda yüzde 70 ile tartışmasız lider. Türkiye’de 25 bin eczanede ürünlerimiz satılıyor. Eczane kanalı içinde Bioxcin markasının pazar payı yüzde 87.5” dedi. 2011 yılında tamamen bitkisel, gıda takviyelerine yönelik “Nutraxin” adlı bir ürünü piyasaya sunacaklarını da açıklayan Atçı, tablet şeklindeki ürünün 20-30 çeşidinin bulunacağını söyledi.

Ayda 17 dolar harcıyoruz

Atçı, dünyada 300 milyar dolar olan kişisel bakım pazarının 33 milyar dolarının saç bakıma ait olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi: “Gelişmiş ülkelerde aylık kişi başı 120 dolar olan kozmetik tüketimi Türkiye’de henüz 17 dolar. Dolayısıyla pazar büyümek için ciddi bir potansiyele sahip. Saç dökülmesi sorunu yaşayanların sadece yüzde 30’u bu tür ürünler kullanıyor. Geriye kalan yüzde 70’lik kullanmayan kesim ise pazarın potansiyelini oluşturuyor” diye konuştu.

Japon ve Koreli erkekler tüy azaltıcı ürünler talep ediyor

CİHAT Dündar, “Bizim için en zor görünen pazarlar Japonya ve Kore gibi Uzakdoğu ülkeleriydi. Fakat, Japon ve Kore’li erkekelerden bize talep geldi. Fakat talepleri saç çıkaran ürünlere değil, yüzlerindeki ince tüyleri azaltan tüy azaltıcı ürünlere yönelik oldu. Şu anda İsviçre, İran, İspanya, Slovenya, Makedonya, Polonya, Ukrayna, Portekiz, Avusturya, Brezilya gibi ülkelere gittiğinizde eczanelerde bizim ürünlerimizi görebilirsiniz. Kuzey Amerika ve Kanada’da da kendi operasyonumuzu kurma kararı aldık ve bu yöndeki çalışmalarımız devam ediyor” dedi.

Saç hücresi sayısını yüzde 400 artırıyor

SAÇ dökülmesine karşı dünyanın en etkili formülü iddiasıyla geliştirdikleri yeni ürün Bioxcin Forte’u piyasaya sunduklarını belirten B’iota Laboratuvarları Ar-Ge Direktörü Ecz. Dr. Özden Kasımoğulları, “Bioxcin Forte’u 3 yılda geliştirdik. Almanya ve Türkiye’de 119 kişi üzerinde klinik çalışmalar yürütüldü. Formulasyonlarda 8 kat yoğunlaştırılarak elde edilen ürün saç hücresi sayısını yüzde 400’e varan oranlarda arttırıyor” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!