Güncelleme Tarihi:
SON iki yılda 120 milyar dolarlık bir dizi birleşme ve satın alma yapan BP, logosunu da yeniledi. BP Amoco Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sir John, ‘‘BP, Amoco, ARCO ve Burham Castrol 200 milyar doların üzerinde pazar değerine sahip şirket yaratmak üzere biraraya geldi’’ dedi.
BP Amoco, yeni küresel markasını ve logosunu dün tüm dünyada aynı anda açıkladı. BP tüm dünyada tek marka olarak kalırken, şirketin dünya çapındaki tüm istasyonları yeni bir görünüme ve hizmet altyapısına kavuşturulacak.
Tek bir marka oluşturma girişiminin son iki yıl içinde yaşanan 120 milyar dolar değerinde bir dizi birleşme ve satın alımının ardından gerçekleştiği açıklandı. BP Amoco Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sir John Browne, bu süreçte British Petroleum (BP), Amoco Corporation, Atlantic Richfield (ARCO) ve son olarak Burham Castrol şirketlerinin 200 milyar doların üzerinde pazar değerine sahip bir grup yaratmak üzere biraraya geldiğini bildirdi. BP Amoco Başkanı Browne, ‘‘Bu girişimimizin 100'den fazla ülkedeki 100 bin çalışanımızın ortak hedef ve bağlılık duygusunu önemli ölçüde güçlendireceğine inanıyoruz. amacımız satışlarımızda önemli bir artış sağlayarak önümüzdeki üç yıllık süreçte, tüm grup için belirlediğimiz, yılda en az yüzde 10'luk gelir artışı hedefine ciddi bir katkıda bulunmak’’ dedi.
BP Amoco'dan yapılan açıklamada, grubun gelecekte sadece BP olarak tanınacağı belirtildi. Bugünkü BP Amoco logosunun yerini, yeşil, beyaz ve sarının biraraya geldiği, enerji dolu bir güneş ışığını temsil eden yeni bir sembol alacak. Antik Yunan Güneş Tanrısı ‘‘Helios’’un adıyla anılacak yeni logo, şirketin tüm dünyada 10 milyon kişiye sunduğu, petrol ve doğalgazdan güneş enerjisine kadar bütün enerji çeşitlerinin dinamiğini yansıtmak hedefiyle yaratıldı.
Şirketin yeni logosu, kısa bir süre içinde ofis ortamlarında, üretim tesislerinde ve yazışmalarda kullanılmaya başlanacak. Ancak logonun, dünya çapında 28 bin akaryakıt istasyonunda yer alması, şirketin akaryakıt ağındaki yenilenmeye paralel olarak aşama aşama gerçekleşecek ve dört yılda tamamlanacak.
Açıklamada, planlanan veya bugün faaliyette bulunulan ülkelerdeki yasal hakların incilenmesi ve korunması da dahil olmak üzere, araştırmaya ve yeni marka oluşturmaya yaklaşık 7 milyon dolar harcandığı belirtildi. İstasyon dışı markalandırma ve yeni reklam çalışmalarıyla birlikte, marka değişimine destek oluşturmak amacıyla 25 milyon dolar ek bütçe öngörüldü.