Güncelleme Tarihi:
SÜT ve süt ürünleri sektöründe faaliyet gösteren Sütaş, 12 milyon liralık ek yatırımıyla sütlü tatlı sektörüne ‘Tatlımmm’ markası ile girdi. 65 milyon liralık sütlü tatlı pazarına 5 yeni ürünle adım attıklarını belirten Sütaş Grubu Pazarlama Başkanı Ergun Ermutlu, “Yeni yatırımımızla sütlü tatlı kategorisinde söz sahibi olmak ve iki yıl içerisinde pazarın büyüklüğünü 100 milyon liranın üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Ar-Ge yatırımı yaptı
Tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamayı öncelik haline getirdiklerini belirten Ergun Ermutlu, yeni yatırımlarıyla ilgili şunları söyledi: “Tüketicilerin talebini yerine getirdik. ‘Tatlımmm’ ailesi, sütlü tatlılar kategorisinde de sağlıklı ve doğal ürün beklentileri sayesinde doğdu. Pratik lezzet arayışına cevap vermek ve sağlıklı beslenmeye teşvik etmek amacıyla Türkiye’nin ilk ‘yüzde 100 doğal’ sütlü tatlılarını sunuyoruz. Bütün girdilerin doğal olması, uzun soluklu bir Ar-Ge çalışmasını gerektirdi. Ancak, sonuç bizim için çok memnuniyet verici oldu. Sütaş, 12 milyon lira tutarında ilave yatırımla bu kategoriye girdi.”
Günde 900 bin paket
Sütaş’ın ‘Türkiye’nin Sütçüsü’ olma misyonunun sütlü tatlı sektörüne girmesini ve Sütaş’ın kendi değerlerini bu kategoriye taşımasını gerektirdiğini kaydeden Ermutlu, şöyle konuştu: “Araştırmalara göre bugün için hazır taze sütlü tatlılar pazarı yaklaşık 65 milyon liralık bir pazar. Günde 900 bin paketlik üretim kapasitemiz mevcut. Sütaş’ın ulaştığı 78 bin noktanın tamamın da ürünleri tüketicilerle buluşturacağız.”
Önemli olan süt tüketimini artırmak
SON günlerde sanayici ve süt üreticisi arasında süren ‘fiyat kavgası’na da değinen Ergun Ermutlu, “Asıl mesele süt ve süt ürünleri tüketimini artırmaktır. Süt fiyatlarının üretilebiyor ve tüketilebiliyor olması gerekiyor” diye konuştu. Ermutlu, gelişmiş ülkelerde kişi başına süt tüketiminin 300-350 kilo litre olduğunun, Türkiye’de ise bu rakamın 140-150 kilo litre ile çok düşük seviyelerde kaldığının altını çizdi.
Hedefin yüzde 93’üne ulaşacak
SÜTAŞ Kategori Pazarlama Müdürü Tülay Dalkılıç, Sütaş’ın 12 milyon liralık yatırımına ek olarak pazarlama yatırımı da yapıldığını belirterek, “Buna göre sadece televizyon reklamlarıyla hedef kitlenin yüzde 93’üne mutlaka ulaşıyor olacağız” dedi. Ürünlerle ilgili de bilgi veren Dalkılıç, “Tatlımmm ailesi puding, iki lezzeti aynı küpte buluşturan puding ve Türkiye’de bir ilk olan Mousse’tan oluşuyor. Tüketicilerin talepleri doğrultusunda devam eden çalışmalarımız sürecinde farklı ‘fonksiyonel’ çeşitlerimizle de karşınızda olmayı umuyoruz. Ürünlerin fiyatları 2.99 lira olacak. 75 gramlık paketler 50 kuruştan satılacak” dedi.