Güncelleme Tarihi:
Acarer, tüketicilerden gelen şikayetler üzerine rehberlik hizmeti veren işletmelerle ilgili başlatılan inceleme sonucunda, tüketicilere yapılan bilgilendirmelerde yeknesaklık olmadığı ve söz konusu hizmetin sunumu öncesinde abonelere, ücretine ilişkin bilgilendirme yapılmadığının tespit edildiğini ifade etti.
Tüketicilerin mağduriyet yaşamaması ve beklenmedik faturalarla karşılaşmaması için rehberlik hizmeti sunan işletmecilere bilgilendirme yükümlülüğü getirilmesinin gündemde olduğunu anlatan Acarer, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından rehberlik hizmetleriyle ilgili yeni düzenleme yapılacağını söyledi.
Rehberlik hizmetinin sunumu öncesinde, ücreti ve ücretlendirme periyoduna ilişkin işletmecilerce, sesli anons ile tüketicilere bilgilendirme yapılması ve ücretlendirmenin, bilgilendirmeyi müteakip başlatılmasının planlandığını kaydeden Acarer, "Ayrıca, rehberlik hizmeti sunan işletmecilerin, çağrıyı sonlandırılmak üzere sorgulanan numaraya doğru yönlendirmesi halinde kullanıcıya yapılması gereken bilgilendirme kapsamında, görüşmenin hangi ücretten devam edeceği bilgisine ve ücretlendirme periyoduna açıkça yer verilmesi de planlanıyor" dedi.
ADRESİNİZİ GİZLEYEBİLECEKSİNİZ
Rehberde, istemeyen abonelerin bilgilerine yer verilmeyeceğini bildiren Acarer, söz konusu abonelerin, rehberlik hizmetlerinden yararlanmak istemedikleri yönündeki tercihlerini abonelik sözleşmesi imzalarken belirtebileceklerini kaydetti. Acarer, "Sözleşmelerde yer alması düşünülen 'rehberlik hizmetlerinde ad, soyad, numara ve ilgili mevzuatın öngördüğü adres bilgilerim yer almasın' şeklindeki ifadenin yanındaki kutucuğun işaretlenmesi halinde bu kişilerle ilgili bilgiler rehberlerde yer almayacak" diye konuştu.
BTK Başkanı Acarer, rehberlik servisleriyle ilgili düzenleme konusunda kamuoyunun görüşlerinin alınacağını, görüşlerin alınmasının ardından da düzenlemenin hayata geçirileceğini sözlerine ekledi.