Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2008 00:00
Mastercard resesyon riski ile sarsılan ve harcamaların kısıldığı dünyada kriz dönemini aşmak için ticari kartlara yoğunlaşıyor.
Avrupa’daki 25 milyon
KOBİ’nin yüzde 20’sinin ticari kart kullandığını ifade eden Mastercard Avrupa Ticari Kartlar Başkanı Brian Lang, "Türkiye AB’nin yakınında olmasına karşın bağımsız büyümesi ile tıpkı ABD’nin hemen yanında yer alan ve benim doğduğum ülke olan Kanada’ya benziyor. Türkiye Avrupa’nın en yüksek potansiyele sahip ülkesi" dedi. Mastercard, Türkiye’de de MasterKOBİ programı başlattı. Mastercard Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Özlem İmece de Türkiye ’nin ticari kartlar alanında büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, "Türkiye’de ticari işlemlerin 98.5’ini KOBİ’ler gerçekleştiriyor. Ancak, KOBİ’lerin sadece yüzde 19’u ticari kart kullanıyor. MasterCard olarak amacımız, KOBİ’lerin tamamını bu modern ödeme aracıyla tanıştırırken, onların zamandan ve maliyetten tasarruf etmesini sağlamak ve yüzde 19 ’luk oranı yüzde 60-70 düzeyine çıkarmak" dedi. Mastercard Worldwide Ticari Kartlar Başkanı Steve Abrams ise dünyada 100 milyonun üzerinde KOBİ bulunduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: "KOBİ’lerin ticari kartlar alanındaki potansiyeline baktığımızda karşımıza 61 trilyon dolarlık inanılmaz bir rakam çıkıyor. Ticari kart pazarı hacminin 2012 yılında 110 trilyon dolara kadar çıkması bekleniyor. Sadece işletmelerde değil kamu sektöründeki ticari kart kullanımı da hem zamandan hem paradan tasarruf sağlıyor."
Bireysel kart kullanılıyorTicari kartların nakit akışını iyileştirme, muhasebeleştirmede zaman ve maliyet kazancı gibi yararlar sağladığını ifade eden İmece şöyle devam etti: "KOBİ ’lerin yüzde 68’i bireysel kartlarını ticari alışverişleri için kullanıyor. Bu nedenle Türkiye ’deki
kredi kartı harcamalarının yüzde 4 ’ü ticari kartlarla yapılıyor. Kayıt dışılığın önlenmesi için kartlar büyük önem taşıyor. Türkiye’de 35 milyon kartın 500 bini ticari kartlardan oluşuyor."