110 milyon dolar yatıracak Temsa’yı otobüsle büyütüp halka açılma planı yapacak

Güncelleme Tarihi:

110 milyon dolar yatıracak Temsa’yı otobüsle büyütüp halka açılma planı yapacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2010 00:00

Sabancı Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu Başkanı Mehmet Pekarun, grup şirketlerinin 2011’de 110 milyon dolar yatırım yapacağını, toplam 4 milyar liralık ciroya ulaşmasını hedeflediklerini bildirdi. Pekarun, birara satış gündeminde bulunan Temsa Global için de, “Net stratejimiz otobüste büyümek ve halka açmak olacak” dedi.

Haberin Devamı

SABANCI Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grup Başkanı Mehmet Pekarun, grup şirketlerinden gelecek yıl 4 milyar lira ciro beklediklerini belirterek, “Kordsa Global, Brisa ve Temsa’ya 2011 yılında yaklaşık 110 milyon dolar yatırım yapılması planlanıyor” dedi.
Temsa halka açılacak
Mehmet Pekarun, birara satış görüşmeleri gündemde olan Temsa Global’le ilgili şu bilgileri verdi: “Temsa Global’deki şu andaki net stratejimiz otobüste büyümek. Hafif kamyonda iyi bir pozisyonumuz var, bunu devam ettirmek istiyoruz. Temsa gibi bir şirketimizi halka açmak, bizim yakın zamandaki en büyük hedefimiz olacak. Sektörde mutlaka stratejik ortaklığa bakılması gerekiyor. Belki satın almada, belki dizaynda bunu yapıyorsunuz ki başarı sağlayabilesiniz. Temsa gibi bir şirket zaten başka firmalarla konuşmuyorsa orada bir sorun vardır.”
Yüzde 20’lik büyüme
Lastik Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu’nun Sabancı Holding’in sanayi alanında satış ve kârlılıkta ön sıralarda olan iş kolları arasında yer aldığını belirten Pekarun, şu değerlendirmeyi yaptı: ”Kordsa Global, Brisa ve Temsa’nın bu gruba dahil yerli şirketler. Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu’nun bu yıl cirosunun yaklaşık 3 milyar lira olmasını bekliyoruz. Bu iyi bir ciro anlamına geliyor ve yaklaşık yüzde 20’lik büyümeyi temsil ediyor. Grup şirketlerinin toplam yatırımı bu yıl 70 milyon doları aşmasını bekliyoruz. Bu yatırım daha çok kapasite artışları ve iyileştirme yatırımlarını içeriyor. Yaklaşık 4 milyar lira ciro bekliyoruz. Bu üç şirketimiz de krizde ciddi düşüş yaşayan segmentlerde oldukları için bunlar önemli iyileşmeler. Yatırım olarak 3 şirketimizin 2011 yılında yaklaşık 110 milyon dolar yatırım yapması bekleniyor.”
İş modelini yeniliyoruz
Pekarun, Temsa’nın satışıyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: “Temsa şu anda bizim en önemli işlerimizden biridir ve biz kararlı bir şekilde gerekli yatırım yapıyoruz, arkasında da duruyoruz. Bu kadar kapasitesini yükseltme potansiyeli olan bir şirketi kim satar? Kimse satmaz. Temsa’da etkin üretim yapmayı amaçlıyoruz. Hedef pazarlara odaklandık. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Benelüks ağırlıklı pazarlarımızı oluşturuyor. ABD’li bir şirket Temsa’nın otobüsleriyle yakından ilgileniyor. Eğer biz o firmaya toplam maliyet olarak arkasında durabileceğimiz bir ürün yapabilirsek, yaparız. Daha odaklı gideceğiz ama arkasında güzel kanal olan bir fırsat görürsek bu bizim için bir fırsattır. Yurt içindeki otobüs ihalelerinde yerli otobüs alımının teşvik edilmesi de bizim için çok önemli.”

Haberin Devamı

Brisa ve Kordsa 2.3 milyar lira getirdi

Haberin Devamı

MEHMET Pekarun, Brisa ve Kordsa’yla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Brisa Türkiye’de lastikte pazar lideri. Brisa, yaklaşık yüzde 20’lik artışla 2010 yılını 960 milyon lira bir ciroyla bitirmeyi, 2011 yılında da cirosunu yaklaşık 1.2 milyar liraya yükseltmeyi hedefliyor. Türk markası Lassa’ya da yatırım yapıyoruz ve ihraç pazarlarında önemli başarılar kazandık. Bunu da ağırlıklı olarak yenilikçi satış ve pazarlama uygulamalarıyla gerçekleştirecek. Kordsa naylon ve polyester bazlı üretimde dünya lideri. Kordsa 2010 yılında ciddi talep iyileşmesinin yanında ham madde sıkıntıları yaşamasına rağmen bu yıl cirosunu 1.3 milyar liraya çıkardı. Bu da yüzde 25’lik iyileşme anlamına geliyor. Kordsa’nın büyümesi ağırlıklı olarak Asya’da gerçekleşiyor. Endonezya’da ciddi bir polyester yatırımımız var. Buraya yaklaşık 20 milyon dolarlık bir yatırım yaptık, 2011 yılında üretime geçeceğiz.”

Haberin Devamı

Mitsubishi’nin pazar payı düşük ama çok kârlı iş

SABANCI Grubu olarak binek otomobil segmentinde uzun yıllar Toyota ile başarılı bir dönem geçirdiklerini söyleyen Mehmet Pekarun, “Toyota ile yollarımızı ayırmamızın ardından binek otomobilde distribütörü olduğumuz Mitsubishi ile mücadele ediyoruz. Mitsubishi çok iyi anlaştığımız bir ortağımız. Dışardan bakıldığında pazar payımız düşük görülebilir ancak karlı bir iş. Özellikle pick-up segmentindeki satışlardan oldukça memnunuz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!