NEW YORK (A.A)
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2007 23:05
ABD'nin New York kentinde düzenlenen 11. New York Türk Tekstil Ürünleri Fuarı bugün başladı.
New York'un prestijli otellerinden Grand Hyatt'ta, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) organizasyonu ile 23-24 Ocak tarihlerinde düzenlenen fuara katılan 33 firma, 2007-2008 Sonbahar-Kış ve 2008 İlkbahar-Yaz sezonunun kumaşlarını ziyaretçilerin beğenisine sunuyor.
DIŞ TİCARET MÜŞTEŞARI KAYALAR
Fuar dolayısıyla New York'ta bulunan Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar A.A'ya yaptığı açıklamada, 2002-2005 yılları arasında Türkiye'nin dünyayla olan ticaretindeki kümülatif artış oranının yüzde 172 olduğunu ancak ABD'yle olan ticaret artışının yüzde 50 ile sınırlı kaldığını söyledi. Kayalar, Türkiye'nin ABD ile olan ticaretini arttırmak amacıyla 2006 yılının başında ABD ile ticari yatırımları geliştirme stratejisini altı eyalette ve sektörel temelde yürürlüğe koyduklarını hatırlattı.
Tuncer Kayalar, Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın, ABD'deki altyapı planlamasının bir parçası olarak ilk etapta Los Angeles ve Chicago'da, daha sonra da Atlanta'da ticaret müşavirliği kuracağını açıkladı.
Kayalar, tekstilin Türkiye için çok önemli “lokomotif” sektör olduğunu belirterek ABD'nin 600 milyar dolarlık kumaş ithalatında Türkiye'nin payının 150-200 milyon dolarlık bir hacimle yüzde 2.5-3 oranında kalmasının yeterli olmadığını belirtti.
“Bu fuardaki amaç, Türkiye'nin ABD'nin ithalatında 150-200 milyon dolarlık tekstil payını yükseltmek”diyen Kayalar, Türkiye'nin tekstil ürünlerinin çok kaliteli olduğunu, bu yönüyle de Türk tekstil ürünlerinin ABD'de daha önceden Çin karşısında kaybettiği siparişleri geri kazanmaya başladığını belirtti.
İTHİB BAŞKANI GÜLLE
İstanbul Tekstil ve ham maddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle de yaptığı açıklamada “Bu fuarı yapma konusundaki ısrarımızın ne kadar doğru olduğunu bir kez daha görüyoruz” diye konuştu.
Türkiye'nin ABD ile ticaretinin artması gerektiğini söyleyen Gülle, ABD'nin zor ama çok önemli bir pazar olduğunu belirtti. Gülle, Türkiye'nin ABD ile ticaretini artırmasını istemesinin yeterli olmadığını, ABD'nin de Türkiye ile ticaret yapmayı istemesi gerektiğini bu yüzden uzun dönemli stratejik bir planlamanın önemli olduğunu söyledi.
Gülle, 11.si düzenlenen ve artık geleneksel bir hale gelen New York Türk Tekstil Ürünleri Fuarı sayesinde Türkiye'nin ABD'ye olan tekstil ürünleri ihracatının iki misli arttığını belirtti. Çin'in ucuz ürün satmasının Türkiye'deki tekstil sektörünü etkilediğini, ancak bunun boyutunun çok fazla olmadığını söyledi. Gülle, yaşanan zorluklara karşın tekstil sektörünün son üç yılda yüzde 15 oranında büyüdüğünün altını çizdi.
FİRMALAR
Yılda iki kez düzenlenen New York Türk Tekstil Ürünleri fuarına bu dönem aralarında Abacı, Akın, Aksu, Altınyıldız, Anteks, Bahariye, Bak-Ay, Kipaş, Söktaş gibi üretim kalitesi ve ihracat rakamları yüksek Türk firmaları katılıyor.
Toplam 689 metrekarelik bir alanda sergilenen ürünleri, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Ralph Lauren, Liz Claiborne, Nautica, GAP, Banana Republic, American Eagle, Burlington, Brooks Brothers, Ann Taylor, Express, Kenneth Cole, Old Navy, Calvin Klein Jeans, Nine West, Marc Jacobs, Chaps, Cacharel, Victoria's Secret, Macy's, Kenneth Cole gibi moda devleri, DNR ve WWD gibi moda basınının ve sektörel basının önde gelen isimleri ile moda dünyasından tasarımcılarının ziyaret etmesi bekleniyor.
Fuarın açılışına Türkiye'nin BM Daimi Temsilcisi Büyükelçi Baki İlkin ve New York Başkonsolosu Mehmet Samsar da katıldı.