Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de resmi distribütör çıkışlı lüks 2’nci el araç pazarının lider şirketlerden S&S Motors’un çiçeği burnunda 5 aylık Genel Müdürü Ferhat Albayrak, Türkiye’de lüks otomobil satmak ve almak denince akla ilk gelen kişilerin
‘GREY’LE KARIŞTIRMAYIN
S&S Motors için ‘Lüks Otomotivin Kapalı Çarşısı’ yorumunu yapan Albayrak şunları söylüyor: “Hizmetin birebir gerçekleştiği, müşterilerin rahatlıkla gelip ziyaret ettiği, saatlerini geçirdiği ve alışveriş yapıp hatta takas yaptığı bir lüks otomotiv merkezi konumundayız. Birçok kişi Türkiye’de zaten lüks otomobil satan firmaları aynı zamanda grey marketçi zannediyor. Burada bir kavram kargaşası var. Zira S&S Motors başta olmak üzere sayılı birkaç firma olarak bizler pazarın tamamen lüks kurumsal 2. el bölümüne hizmet veriyoruz, kesinlikle ithalat yapmıyoruz. Yani 2. el pazarının en üstündeki kaymak tabakasını temsil ediyoruz. Bizim grey marketle ya da mevcut vergi sistemini aşındıran haksız otomobil ihracatı yapmak gibi bir iş durumumuz yok. Bizler Borusan Otomotiv’den Doğuş Otomotiv’e, FerMas’tan Mercedes Türkiye’ye kadar lüks otomobil firmalarının, resmi distribütörlerin ülkemizde resmi olarak sattıkları farklı markalardan otomobillerin 2. el alım-satımını kurumsal olarak gerçekleştiren bir firmayız. “
3 LİTRE VE ÜSTÜ BİZDEN
Bu firmaların aynı zamanda müşterisi olduklarını da dile getiren Albayrak, markaların satamadıkları veya satmakta zorlandıkları özellikle 3.0 litre üstü modeller olduğunda onları satın aldıklarını belirtiliyor. Albayrak, “Premium markalar bu aralar özellikle lüks modellerinin 1.6 silindir hacimli modellerine odaklandıkları için bahsini ettiğim 3.0 litre üstü modelleri satmakta zorlanabiliyorlar, bu noktada bu da tamamen aslında bizim işimiz. Bazı firmaların bayileri bizimle anlaşmalar yaparak hem 0 hem de 2. el anlamında 3.0 litre üstü otomobillerinin satışlarını bize devrediyor, kısaca bu noktada işimizi gerçekten distribütör firmaları rahatlatacak kadar iyi bir ilişki ve güven çerçevesinde yapıyoruz. Distribütörler ne kadar çok otomobil satarsa bizde o kadar çok otomobil satabilir hale geliriz, bu nedenle onların kendi işlerinde çok başarılı olması doğal olarak bize yarıyor” açıklamasını yapıyor.
30 bin müşteriyle 1400 adetlik hedef
TÜRKİYE’de resmi olarak 3 litre ve üzeri yaklaşık 6 bin lüks otomobilin satıldığını belirten Albayrak, “Biz ayda ortalama 10 süper spor otomobil olmak üzere 100 lüks araç satışı yapıyoruz. Bu yıl S&S Motors olarak 1200 adet civarında bir satışla seneyi tamamlamayı arzu ediyoruz. Yani pazarın yaklaşık yüzde 20’sini elimizde tuttuğumuz anlamına geliyor. Sektördü 33. yılını geride bırakan S&S Motors için tarihinin en yüksek adetlerine imza atacağız kısmetse. Bu yıl 150 milyon TL’lik bir ciro ile seneyi tamamlamayı hedefliyoruz. 2015 yılında satışlarımızı yüzde 10 artırmayı ve 1400 adet otomobil satabilmeyi istiyoruz. İş, sanat ve spor dünyasından çok önemli isimler var, yaklaşık 30 bin kişilik bir müşteri veri tabanımız var. Müşterimiz bilir ki kendilerine sattığımız otomobili her ne sebeple olursa olsun geri alırız. 15 günde bizden satın aldığı Audi Q7’yi getirip Aston Martin’le değiştirmek isteyen müşteri kitlemiz var. İyi hizmet ve güven en kritik noktaları temsil etmektedir bizim işimizde” dedi.
Klasik oto işine girdik
S&S Motors olarak İstanbul’da 2 tane showroomları olduğunu belirten Albayrak, “Biri Fulya’daki genel merkezimiz diğeri ise Etiler’deki artık konseptini tamamen neoklasik spor otomobillere ayırdığımız butik showromumuz var. Son 3 aydır Etiler’deki showroomu tamamen klasik spor otomobil sergileme ve alım-satım merkezi haline getirdik. Bu noktada müşterilerimize yepyeni güncel otomobil alabilmek yerine iyi kondisyonlu sıra dışı bir klasik otomobil tercih edebilme imkanı sağlıyoruz, ayda 2 klasik spor otomobil satar hale geldik. İstanbul’da özellikle Anadolu Yakası’nda yer bakıyoruz” dedi.
İnternete büyük yatırım yaptık
İNTERNETİN yaptıkları işin en önemli noktalarında biri olduğunu kaydeden Ferhat Albayrak, “Zira bir yazılım yaptırdık ve internette istediğimiz otomobili bulacak hale geldik. Tüm otomobil sitelerini tarayıp, istediğimiz özelliklerde otomobilleri buluyoruz. Müşterilerimizin de yüzde 90’ı internetten S&S Motors web sitesine giren çıkan araçları çok iyi takip ediyor ve sadece buradan bakarak showrooma girdiği için web sitemize de tamamen yeniledik, özellikle buraya ciddi yatırım yaptık” dedi.
Gömlek markasına göre arkadaş seçimi
FERHAT Albayrak kariyeriyle ilgili kilometre taşlarını ise şöyle anlattı: “Ben 17 yaşından beri sektörde çalışan bir insanım, o yaşta bile Ferrari satıyordum. Çalışma hayatımın ilk evresinde çalıştığım Zeytinoğlu döneminden başlayarak tamamen lüks otomotiv işinin içindeyim. Gelen teklifler arasında yöneticilik yapabilmem için askerliğimi de tamamlamış olmam gerekiyordu. Bu noktadan yola çıkarak gerekli adımları atarak hızla askerlik başvurumu yaptım. Bedenen ve fikren çok sağlıklı olduğum için Jandarma Komando seçildim ve İzmir Foça’da eğitimimi tamamladıktan sonra 11 ay Şırnak’ta görev aldım. Bu dönemde kendimi bir anda Ferrari satarken, 16 kişilik tim yönettiğim haftanın 7 gününün 6’sında dağda yatıp kalktığımız bir ortamda buldum. Benim için askerlik, hayatı gerçek anlamda öğrendiğim, bireysel olarak törpülendiğim, hayatımın gerçekten en büyük yaşam tecrübesi oldu. Zira başında bulunduğum timdeki tüm arkadaşlarla dağda iç içe yaşarken, onların özel hayatları dahil her sıkıntı ve sevinçlerine ortak olduğum, her biriyle tek tek ilgilendiğim bu süreç benim hayata bakış açımı da kökten değiştirdi. Askere kadar arkadaşlarımı gömlek markasına göre seçiyordum resmen. Daha sonra sırasıyla önce Tofaş’ta 2 sene özel satışlar bölümünde görev yaptım. Daha sonra FerMas yapısı altında önce 6 sene satış müdürlüğü yaptım. Sonrasında sırasıyla satış-pazarlama müdürü ve en sonunda da şirket müdürlüğü görevlerine getirildim. FerMas’ta geçen 9 senenin ardından da şirketten ayrılmaya karar verdim.”
Yatımı ve evimi de satar mısın teklifi
“BİZİM işimizde genel müdür demek aslında bir satış elemanı ya da çağrı merkezi çalışanısınız demektir” yorumunu yapan Albayrak, “Zira müşteriniz o ya da bu vesile ile aradığında 7/24 ulaşılabilir ve müşterinizin sizi arama vesilesi olan durumlara yardımcı olmak veya çözümler üretmek durumundasınız. Bu noktada müşteri yönetimi yapmak durumundasın. Bir gün FerMas’tayken Migros’un otoparkında kalan bir müşterim gece yarısı arayıp burada aracım kapalı kaldı, Migros o dönem Koç Holding şirketi olduğu için “Ferhat sen tanırsın, açtır şu otoparkı lütfen” diye ricada bulundu. Niye arıyor diyecek olursanız elbette benim bunları çözerek yardımcı olacağımı biliyor. Bu noktada müşterilerimize ben sadece lüks otomobil satmıyorum, terzi usulü kişiye özel çalışıp, samimi ve içten bir bağ kurarak hizmet veriyorum. Böyle yüksek bir güven olduğu için müşterilerimiz bize gelip “yatımı veya evimi de satar mısın?” diye çok samimi teklifler bile getirebiliyorlar, bu herkese nasip olmaz” diye konuştu.