1000 ‘prenses’in giydiği gelinlik

Güncelleme Tarihi:

1000 ‘prenses’in giydiği gelinlik
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2013 01:12

AKAY Gelinlik, Avrupalı gelinlik markalarıyla ‘üretim için’ masaya oturdu.

Haberin Devamı

Mustafa Akay, “Hedef, Avrupa’da Çin’in yerini almak. 2014 atılım yılımız olacak. Yılda 60-70 yeni modelle koleksiyon yapıyoruz. Bazı modellerimiz çok satıyor. Örneğin ‘prenses’ adını verdiğimiz model, 3 yılda yaklaşık 1000 adet sattı. Türk kızları en çok bu modeli tercih etti” dedi.

YILDA ortalama 650 bin çiftin evlendiği bir ülke olarak, ‘gelinlik’ üretim gücü hızla büyüyen Türkiye’nin firmaları, Avrupa gelinlik pazarı için de üretim planları yapıyor. En eski gelinlik üreticilerinden Akay Tekstil Gelinlik ve Gıda Sanayi Ticaret Ltd. (Akay Gelinlik), Avrupa’daki markalar için üretime hazırlanıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akay, Avrupalı gelinlik markalarının Çin’in stok maliyetlerinden kurtulmak istediğini ve Türkiye’de iyi üreticileri mercek altına aldığını söylüyor. Yıllık 9 bin gelinlik üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Akay, her yıl 60 civarında yeni modelle koleksiyon hazırladıklarını anlatıyor ve şöyle konuşuyor:

ERMİYA BEY’DEN SONRA

Akay’ı 1974’te Rafet Akay kurdu. Başlangıçta kışları pardesu kaban, yazları gelinlik satan bir ticarethaneydik. Ağabeyimiz (rahmetli) Ermiya Bey işin başına geçince tamamen gelinliğe odaklandı kısa sürede Türkiye’nin en büyük gelinlik ‘terzihanelerinden’ biri olduk. Onun vizyonu, gelinlik sektörünün gelişmesine de büyük katkı sağladı. Ermiya Bey’den sonra onunla çok iyi noktaya gelen markamızı daha da geliştirmek için çalışıyoruz. Bu yıl 3.5 milyon lira ciromuz olacak. Ancak 2014 için Avrupa’daki bazı önemli firmalar için hem kendi markamızla hem de onların markalarıyla üretim yapmayı planlıyoruz. Avrupalılar Çin’de üretim yaptırıyorlar ama bazı sorunlar yaşıyorlar. Özellikle stok maliyetleri çok yüksek. Bizimle daha iyi bir çözüm bulacaklar. Biz de bu büyüme için daha kurumsal bir yapıya kavuşuyoruz. Bağımsız denetim kuruluşu ile anlaştık. Daha verimli, daha güçlü bir şirket haline geleceğiz.

80 EV KADININA İŞ VERİYORUZ

Bizim üretimde toplam istihdamımız 56 kişil. 11 noktada hizmet veriyoruz. Bunların 4’ü bizim mağazamız 7’si ise franchising mağaza olarak çalışıyor. Ermiya Bey’in zamanında 2006’da başlatılan bir proje ile de 80 civarında ev kadınına ‘evde iş’ veriyoruz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadın Koordinasyon Merkezi ile başlayan bir projeydi devam ediyoruz. Ev kadınları bir ön eğitim aldılar ve nakış, boncuk gibi işlemeleri yapıyorlar. Bu süreci Candan Hanım (Ermiya Akay’ın eşi) organize etmeye devam ediyor.

Mahmutpaşa ve Arap müşteriler

Haberin Devamı

AKAY Gelinlik Yönetim Kurulu Üyesi Sezanur Akay, Mahmutpaşa Yokuşu’nda çalışmış biri olarak o günleri şöyle özetledi: “Trabzonluyuz. Trabzon’dan önce Samsun’a sonra stanbul’a gelmişiz. Mahmutpaşa’da kışın manto, pardesü, yılboyu da gelinlik ve çeyiz satıyorduk. 1980’lerde Arapların yoğun alışverişi işimizin büyümesinde büyük katkı sağladı. Ermiya Bey, 1993’te Rafet Bey vefat edince şirketin başına geçti. Gelinliğe odaklanıp büyüdük. Mahmutpaşa’da büyük yatırım yaparak en güzel showroom’lardan birini açtık. 2009’da da Kuyumcukent’te 3 bin metrekarelik Showroom açtık. Burada üretim de yapıyoruz. Evlilik için gerekli her şeyi müşteriye sunabiliyoruz.”

Haberin Devamı

Her geline özel dikim yapıyoruz

MUSTAFA Akay, gelinlikte seri üretimin pek mümkün olmadığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Her yıl 60-70 yeni model ile koleksiyon yaparız. Şu an 126 gelinlik modelimiz var. Her gelinlik ‘o gelin’ için özel dikilir. Yılda 9 bin gelinlik kapasitemiz var. Ancak bu kapasiteyi tam kullanamıyoruz. Yılda binlerce gelinlik satıyoruz. Bazı modellerimiz çok satar. Mesela kataloğumuzda 1044 numaralı gelinliğimiz var ki bu genç kızlarımızın en çok tercih ettiği gelinlik oldu. Son 3 yılda bu gelinlikten bin civarında diktik ve sattık. Biz de bu modele ‘Prenses’ adını verdik. Aslında adete ve ciroya odaklı değiliz. Bizim için moda ve sanat icrası önemli.”

Haberin Devamı

Seramikçiler, ‘uluslararası’ tasarım yarışması düzenliyor

SERAMİK Tanıtım Grubu (STG), Türk seramiğinin dünya genelinde kullanımını artırmak ve 2023 yılında 3.5 milyar dolarlık ihracat hedefine katkı için, İngiliz the Architects’ Journal işbirliği ile ‘Seramik Tasarım Yarışması’ başlattı. Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı ve STG Başkanı Bahadır Kayan, İngiltere’nin uluslararası mimari projelerden büyük pay alan ülke olduğunu belirterek, İngiliz mimarlık ofislerini etkilemeyi hedeflediklerini söyledi. İngiltere’nin, 15 yıldır Türk banyo ve karo ürünlerinin en büyük üç ihracat pazarından biri olduğunu da belirten Kayan, “İngiltere’de satılan her beş karo ürününden biri Türk malı. Türkiye bu pazardan yüzde 20 pay alıyor. İhracatımızı daha da artırmak için beş yıllık planlama yaptık” dedi. Yarışma kapsamında, İngiltere’nin dünyaca ünlü altı mimarlık ofisi de “Westanbul Eastanbul” mimari hafta sonu etkinliğinde ağırlandı.

Haberin Devamı

Deri sanayicileri dünya liderliğine göz koydu

TÜRKİYE Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Mehmet Ali Dinç, Türkiye’nin kürk ve süet grubu (yünlü deride) dünyada birinci olduğunu belirterek, ancak bu ürünlerin daha çok iklimi çok soğuk olan ülkelerde kullanıldığını bu nedenle pazar payının düşük olduğunu söyledi. Dinç, ‘zig’ adı verilen normal giysilik deride ise Türkiye’nin İtalya ve İspanya’nın ardından geldiğini ifade ederek, bu konuda markaların tekel gibi olduğunu kaydetti. Dinç, “Alt grup tüketiciyi Pakistan, Hindistan ve Çin’e kaptırmış durumdayız. Ancak dünyada A (+) olarak adlandırılan bütün markalar Türk ürünlerini tercih ediyor. Bu avantajı kullanarak bu konuda da dünya lideri olmak istiyoruz” dedi. Dinç, ham deri fiyatlarının yükselmesi nedeniyle sektörde sıkıntı meydana geldiğine işaret ederek, “Sektörde bir durgunluk var. Ancak, her şeye rağmen deri sektörü ihracatını yüzde 17.7 artırdı, deri ve kürk konfeksiyon grubu ise yüzde 14.4 yükseldi” dedi.

Haberin Devamı

Elektrik kesintileri sanayicileri zora sokuyor

KOCAELİ Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, Kocaeli’nin Türkiye’nin en gelişmiş ikinci büyük sanayi kenti olduğunu belirterek, elektrik kesintileriyle ilgili üyelerin şikayetlerinin çoğaldığını ifade etti. Zeytinoğlu, “Son günlerde yaşanan elektrik kesintileri, sanayicileri zor duruma sokuyor” dedi. Zeytinoğlu, bundan sonra kesintilerin haberli ve planlı yapılmasını beklediklerini belirtti.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!