Güncelleme Tarihi:
Uluslararası yarışmada 12 binden fazla tüketiciden görüş alındığını dile getiren Kervan Gıda Pazarlama Grup Başkanı Bihter Koçum, “Yarışma dünya genelinde 37 ülkede yapılıyor. Ödül kazanan ürünlerin satışları yaklaşık yüzde 138 artmış” dedi. Kervan Gıda’nın davetlisi olarak katıldığımız Londra’daki ödül töreni sonrası bir araya geldiğimiz Koçum, ödüllü ürünleri için şunları söyledi: “Kızımla alışveriş yaparken bir üründen etkilendim ve Bebeto ortaya çıktı. Bu üründe 7 güne özel 7 paket var. Yüzde 85 gerçek meyve suyundan oluşuyor. A, E ve C vitaminleri var.”
Kervan Gıda’nın Bebeto markasıyla 2010’da Turquality programına dâhil edildiğini de anlatan Bihter Koçum, şunları böyledi: “100 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2009’da Amerika’da, 2014 yılında İngitere ve Güney Afrika’da ofis kurduk. 2016’da İngiltere, Çin, Almanya, Güney Kore ve Amerika öne çıkacak. Pek çok ülkede yüzde 50’ye varan pazar payına sahibiz. 2015 yılında Türkiye’den yapılan toplam yumuşak şeker ihracatının yarısını biz gerçekleştirdik. 2016 hedefimiz ihracatı 70 milyon dolara taşımak.”
Manisa ve İstanbul’daki fabrikalarıyla Türkiye’nin birinci, dünyanın 9’uncu büyük üretim kapasitesine sahip yumuşak şeker üreticisi olduklarını vurgulayan Bihter Koçum, “Yurtiçinde 5 yılda pazar lideri olmayı hedefliyoruz. 2023 yılında dünyanın en büyük 5 şekerleme firması arasında olmayı hedefliyoruz. Türkiye’de 70 şehirde 40 bin satış noktasına ulaştık. 50 bin metrekarelik kapalı alanla, 43 bin ton üretim kapasitesine sahibiz” dedi.