100 milyon dolarlık sinerji

Güncelleme Tarihi:

100 milyon  dolarlık sinerji
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2016 21:35

Yıldız Holding 5 yıldır düzenlediği ‘İnovasyon Günleri’ni bu yıl ilk kez holding dışında, geniş katılımlı bir toplantıyla gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker’in ev sahipliğinde gerçekleşen ‘İnovasyon Günleri’ne yurtiçi ve yurtdışından konuşmacılar katıldı. Bisküvi, çikolata ve şekerleme alanında 230’un üzerinde ürün geliştiren Yıldız Holding 2016 sonuna kadar 6 yeni ürünü daha hayata geçirecek. Holding tüm bu çalışmalardan 100 milyon dolar değerinde satış geliri hedefliyor. Ali Ülker, farklı coğrafyalarda, farklı şirketlerle çalışmanın farklı tüketicilere ürün satma konusunda kendilerine farklı bakış açıları kazandırdığını anlattı.

6 ÜRÜN DAHA GELİYOR

Grup şirketleri arasındaki sinerjiyle Ülker Krispi Tırtıklı, McVitie’s Digetives Nibbles, Godiva Double Ganache ve Vanilla Creme ile Godiva Pearl’ün üretildiğini hatırlatan Ali Ülker, 2016 yılı içinde farklı coğrafyalarda yeni ürünler çıkarmaya devam edeceklerini de açıkladı. United Biscuit’s’in McVitie’s Digestive bisküvisi fındık büyüklüğünde atıştırmalık çikolata kaplı bisküvi oldu, İngiltere pazarında rekor kırdı. Bu çıkış United Biscuit’s’in pazar payını yarım puan artırdı. Gerçek fikirleri bulabilmek için derinlere dalmak gerektiğini anlatan Ali Ülker, şöyle konuştu: “Dünyanın farklı yerlerinde yaptığımız çalışmalarla yeni ürünler ortaya çıkıyor. Amerika’daki Çin’deki Türkiye’deki arkadaşlar bir arada çalışıyor. Bu yıl İnovasyon Günleri’nde 300 kişilik ekip çalıştı, 60 ürün tadılıyor. Türkiye’de inovasyona cirodan binde 5, İngiltere’de ise binde 9 pay ayrılıyor.”

JOBS ÖRNEĞİ

Haberin Devamı

Kendileri için tüketicilerin beğenilerinin ve tepklerinin esas olduğunu ancak inovasyonun da tüketiclerin ne isteyeceğini, neye ihtiyaç duyacağını sağlama yönünde yapıldığını da anlatırken Ali Ülker Steve Jobs’a da atıfta bulundu. Jobs’un “Tüketicilere sorsaydım iPad üretemezdim ama ben tüketicilerin ne istediğini biliyordum” sözünü hatırlatan Ülker, inovasyon ürünlerinden elde ettikleri sonuçları da İnovasyon Endeksi’nde değerlendirdiklerini söyledi.

İNGİLTERE’DE YOK SATIYOR

PLADİS ARGE Başkanı Nina Williams da bu yıl Ülker ve United Biscuit’s işbirliğiyle hazırlanan ve İngiltere’de yok satan ürünle ilgili bilgi verdi. “Digetives Nibbles... Bu ürün İngiltere’deki toplam pazar payımızı  binde 5 artırdı” dedi. United Biscuit’s’in İngiltere’deki pazar payı yüzde 26.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!