Mehtap ÖZCAN
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2009 00:00
ETS Group bünyesindeki Voyage Otelleri, internette yayınladığı tatil izlenimleri ve müşteri anketleri sonucunda 8 milyon Euro yatırımla yenilendi. ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, artık ‘5 yılda bir ara yatırım, 10 yılda bir ana yatırım’ döneminin bittiğini belirterek, “Yeni trend her yıl yatırım yaparak, konsepti yenilemek. Biz yeni stratejimizi bunun üzerine kurduk” dedi.
Ersoy, artık otel misafirlerinin tatille ilgili izlenimlerini internette paylaşım sitelerinde yayınladığını, yerli ve yabancı turistlerin yüzde 90’ının internette yorumlara bakmadan tatil kararı vermediğini kaydetti. Buradan yola çıkarak otelpuan.com ismiyle bir site kurduklarını anlatan Ersoy, “Bu site vasıtasıyla turistler sadece Voyage’a değil, tüm otellere puan verebiliyor. Ayrıca ‘Vota’ isimli bir çağrı merkezi kurduk. Geçen yıl 100 bin kişiyi arayıp, tatil memnuniyetlerini sorduk. Bizden ne gibi beklentileri olduğunu belirledik. Çıkarılan istatistikler sonucunda da otele yapılacak yatırımlara karar verdik” diye konuştu.
+16 konseptine geçti
Ersoy, otellerinde konaklayanlardan elde ettikleri bilgiler ışığında Torba’daki otele 5.5 milyon
Euro, Belek oteline 1.5 milyon Euro, Sorgun’daki otele ise 1 milyon Euro yatırım yaptıklarını aktararak, şunları söyledi: “8 milyon Euro’luk yatırım sonucunda bütün otellerimiz lüks resort konseptine geçti. Ayrıca misafir memnuniyetini en üst düzeyde tutarak +16 (yetişkin) konseptine geçtik. Böylece çocuklu misafirlerin ve yalnız tatil yapmak isteyenlerin havuzunu, iskelesini ve restoranını ayırdık.”
Yatırımlara devam
Mehmet Ersoy, otelcilik işine kiralama sistemiyle başladıklarını, 2003 yılında otel yatırımcısı olmaya karar verdiklerini de anlatarak, “Yatırımlarımız devam edecek. Antalya ve Bodrum’da birer Voyage kurmayı planlıyoruz. Ayrıca İstanbul’da kent otelciliğine de adım atmayı hedefliyoruz” dedi.
Hedef 1 milyon geceleme
BEŞ otelde toplam 4 bin 900 yatak kapasitesine sahip olduklarını aktaran Mehmet Ersoy, “Bu yıl ekonomik krize karşın fiyatları düşürmedik. Yine de yüzde 98 doluluk oranına ulaştık. Erken rezervasyonlarda geçen yıla göre yüzde 22, 8 Haziran sonrası günlük satışlarda ise yüzde 25 artış yakaladık. Bu yıl 1 milyon geceleme hedefliyoru” diye konuştu.
SSK’ları ödenirse elemanları tutarızTÜRK turizminin en büyük sıkıntısının yetişmiş eleman açığı olduğunu aktaran Mehmet Ersoy, şöyle konuştu: “Turizm, 12 aya yayılamadığı için yetiştirdiğimiz elemanlar bir süre sonra başka sektörlere kayıyor. Bunun için hükümetten 1 Kasım-1 Nisan arasındaki 5 aylık süreçte çalışanların SSK primlerini ödemesini talep ettik. Bu uygulama sayesinde oteller 12 ay açık kalabilecek. Arz talebi doğurunca Antalya’ya tarifeli seferlerin sayısı da artacaktır.”