Güncelleme Tarihi:
Kariyer.net’in 10. yıl basın toplantısında konuşan Kariyer.Net Genel Müdürü Yusuf Azoz, 2002 yılında 210 bin özgeçmiş ve sadece 850 kurumsal müşteri ile başlayan yolculuğun 2004 yılında 1 milyon 700 bin özgeçmiş ve 4 bin 200 kurumsal müşteriye, 2008 sonunda ise geçen dört yıllık döneme kıyasla dört kata varan bir büyüme göstererek 8 milyon 600 bin özgeçmişe ve beş katlık büyümeyle de 20 bin kurumsal müşteriye ulaştıklarını açıkladı.
Azoz 2009’un kriz nedeniyle zor bir yıl olduğunu belirtirken, bilişim, gıda, perakende,sağlık ve son dönemde de tekstilin en çok eleman arayan sektörler olduğunu vurguladı.
İNSAN KAYNAKLARI İLANLARINDA YÜZDE 70 PAZAR PAYI
Genel Müdür Azoz, insan kaynaklarının hızla elektronik ortama kaydığını ve teknolojiye yönelişin giderek hızlanacağını savunarak, Kariyer’.net’in on line ilanlar baz alındığında yüzde 70’lik Pazar payıyla lider olduğunu söyledi: Yusuf Azoz 10’ıncı yıl değerlendirmesinde şu görüşleri ifade etti:
“10. yılımızda 10 milyon özgeçmiş rakamına ulaşmış olmak bizim için çok anlamlı. Biz on yıldır ülkemizin her köşesine, her iş alanına internetin insan kaynaklarında sağladığı verimi, hızı ve tasarrufu ulaştırmaya çalışıyoruz. Özellikle son bir yılda, üç büyük şehrin dışından gelen özgeçmişler yüzde 20 oranında arttı. Diyarbakır; Şırnak, Ağrı illerindeki özgeçmiş giriş oranlarında ortalama yüzde 34'lük artış bulunuyor. Bu, bize ülkemizin her yerine ulaştığımızı,gerek bölge ofislerimizdeki faaliyetlerimiz, gerekse marka bilinirliği konusunda yaptığımız çalışmalar sonucunda önemli bir başarı elde ettiğimizi gösteriyor. Gelecekte Anadolu'daki Kariyer.net kullanıcılarının sayısını artırarak internetin getirdiği hız ve verimliliği buralara da taşıyarak istihdama katkıda bulunacağız."
“BAŞVURULARIN YÜZDE 50’ Sİ ÜÇ BÜYÜK ŞEHİR DIŞINDAN GELİYOR”
Azoz, Kariyer.net’in 10 milyonuncu cv’sinin de Gaziantep’ten geldiğini söyleyerek, Anadolu’da internet kullanımının artışına paralel olarak, bu bölgede iş ve eleman arama konusunda da önemli değişimlerin olacağına dikkat çekti. Azoz, “Adaylara yönelik gerçekleştirdiğimiz projeler sitemizdeki özgeçmiş sayısının hızla artmasını sağladı. 2009 yılı içinde Ankara ve İstanbul dışından gelen özgeçmişlerin oranı hızla arttı. Sitemizde cv’si bulunan adayların yaklaşık yüzde 50’si Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlerin dışından geliyor. Bu da iş arama denince ilk akla gelen marka olduğumuzu gösteriyor” dedi.
ONLİNE İŞE ALIM KOBİLERİN DE TERCİHİ
Kariyer.net olarak doğru iş ile doğru insanı buluşturma noktasında Türkiye’nin en büyük insan kaynakları platformu oladuklarını aktaran Azoz, son 5 yılda Türk şirketlerinin satın alma ve birleşmeler yaşadığına dikkat çekerek, “Bu süreçte İK yönetiminin önemi ön plana çıktı. Birçok sektör ve şirket kurumsallaşma yolunda adımlar attı. Bunun ilk adımı olarak online işe alımı tercih etmeye başladılar. Online işe alım, sağladığı verim nedeniyle artık sadece büyük firmaların değil, Türkiye’nin her yerinden orta ve küçük ölçekli firmaların da tercihi haline geldi” dedi.
Kariyer.net olarak giderek daha özelleşmiş, karmaşıklaşan ihtiyaçlara yanıt veren teknolojiler sunduklarını anlatan Azoz, “Her zaman ihtiyaca yönelik yeni ürün ve hizmetleri müşteri ve adaylarımızın hizmetine sunuyoruz. Mavi yaka iş ve eleman arayanları buluşturduğumuz mavi.kariyer.net; yöneticileri bir araya getiren kariyerexecutive.net; doğru elemanı doğru yerde bulmayı en kısa yoldan sunan Hemen Bul gibi hizmetlerimiz bunlarda sadece birkaçı” diye konuştu.
“MAVİ YAKALILARI KAPI ÖNÜ BAŞVURUDAN KURTARACAĞIZ”
Kriz ortamında iş arayanlara daha verimli iş fırsatları sunmak için bir dizi yenilikler yaptıklarını ifade eden Yusuf Azoz, doğrudan kapı önü başvurusu yapan işsiz mavi yakalılar için de Organize Sanayi Bölgelerinde(OSB) kayıt noktaları oluşturduklarını söyledi Azoz, bu konuda şu bilgileri paylaştı:
“Şu anda Gebze Organize ve Ankara Sincan Organize Sanayi bölgelerinde Kariyer.net kayıt noktalarımız var. Başvurularını kapı önünde form doldurarak kutuya atan iş arayışındaki mavi yakalıların bu formlarını şimdi doğrudan elektronik ortama taşıyoruz ve ilgili şirketlerin de hizmetine sunuyoruz. Bazı hizmetlerimizde sayıdan ziyade farklı noktalara hizmet götürmek daha önemli. Bu nedenle bu proje bizim için çok anlamlı. Şu ana kadar geçen kısa zaman içinde 25 bin gibi önemli sayılabilecek bir mavi yakalı başvurusu almış durumdayız.Şimdi bu sanayi bölgelerine yakın oturanlara da sürekli duyuru yapıyoruz başvurularını internet üzerinden yapabilmeleri için.”
AYDA 3.5 MİLYON İŞ BAŞVURUSU YAPILIYOR
Türkiye genelinde 10 şehirde bölge müdürlükleri ile hizmet verdiklerini ifade eden Azoz, Türkiye’de istihdamın nabzını tuttuklarını, Türkiye’nin gelişmiş sanayi bölgelerinin tümünde hizmet verdiklerini ve gelecek dönemde Karadeniz bölgesi başta olmak üzere yeni açılımlar planladıklarını söyledi.
Kariyer.net sitesinin ayda 7,5 milyon ziyaretçisi olduğunu belirten Azoz, aylık olarak 100 milyon sayfa görüntülendiğini ve 3,5 milyon iş başvurusu yapıldığını söyledi. Sitedeki yoğun trafiğin ülkemizin istihdam dinamiklerine de ışık tutacak güçte olduğuna değinen Azoz, “Aday ve işverenin bir araya daha hızlı gelmesini sağlayacak otomasyon sistemleri üretmeye devam edeceğiz. Ülkemizde yeni gündeme gelmeye başlayan işveren markası kavramını geliştirmek için projeler geliştireceğiz” dedi.
BİLİŞİM VE SATIŞ İLANLARI ARTTI
İstihdamın nabzını tutan Kariyer.net, istihdamla ilgili verileri her ay “İstihdam Endeksi” ile paylaşmaya hazırlandıklarını ve 2010 Ocak ayı itibariyle her ay düzenli olarak kamuoyuna açıklayacaklarını belirten Yusuf Azoz,“İstihdam Endeksi”nin verilerine göre sektörlerden gelen iş ilanı sayısında bilişimin ilk planda olduğunu ve bu sektörü tekstilin izlediğini kaydetti.
Verilere ilişkin değerlendirme yapan Yusuf Azoz, son üç dört ayın en çok dikkat çeken gelişmelerinden birinin, bilişim sektöründen gelen ilan sayılarının kriz önceki dönemi yakalamakla kalmayıp, yüzde 7 gibi bir oranla geçmesi olduğuna dikkat çekti. Azoz’un bu konudaki değerlendirmesi şöyle:
“Krizden az etkilenen bilişim sektörü, 2008-2009 yılının en çok iş ilanını Ekim ayında yayınlayarak bir rekora imza attı. Ekim’de bilişimden, kriz öncesinden bile daha fazla iş ilanı geldi. Sektör, Nisan 2008’de 463 olan ilan sayısını yüzde 7’lik bir artış ile geçti. Kasım’da ilan sayısı biraz daha azalmakla birlikte aynı seviyeyi korudu.”
Azoz, “Krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olan tekstil ise geçtiğimiz aylarda hızlı bir toparlanma içine girdi. Tekstilde, Eylül’de başlayan hareketlenme devam ediyor. 2009’un ilk 4 ayına göre son 4 ayda sektörde ortalama yüzde 36’lık ilan artışı yaşandı” şeklinde konuştu.
SATIŞ ELEMANINA TALEP YÜKSELİŞTE
Azoz, krizin etkisinde geçirilen son aylarda en gözde mesleğin, satış olduğuna dikkat çekerek, “Krizde ayakta kalabilmek için firmalar belki başka alanlardaki kadrolarını küçültürken, satış kadrolarını güçlendirme yoluna gitti. Ağustos’tan Kasım’a toplam 4 ayda yayınlanan ilanların 2008-2009 karşılaştırmasına baktığımızda, krizde satış ilanlarında yüzde 80’e varan bir artış olduğunu gözlemliyoruz. Aynı dönemde Kariyer.net’te yayınlanan toplam iş ilanlarının sayısının yüzde 40 civarında düşüş gösterdiğini düşünürsek, bu gerçekten dikkat çekici bir olgu” diye konuştu.
Bunun dışında krizde de hız kesmeyen perakende sektöründen gelen Mağaza Müdürü pozisyonuna zaten yoğun olan ilginin arttığını, hem sayı hem de sıralama olarak yükseldiğini söyleyen Azoz, “Aynı şekilde kriz öncesinde ilk 20’de yer almayan Mağaza Satış Danışmanı pozisyonu da krizle birlikte 12. sıraya yükseldi. Muhasebe uzmanı ya da sorumlusu, Sekreter ve Yönetici Asistanı pozisyonlarına da talep krizde azalmadan sürdü” dedi.