10 yılda 100 milyon Euro yatırdı, her yıl 2.5 milyon çocuğa ulaştı

Güncelleme Tarihi:

10 yılda 100 milyon Euro yatırdı, her yıl 2.5 milyon çocuğa ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2008 00:00

Danone Uluslar Kupası (DNC) ile 40 ülkeden 2.5 milyon çocuğa ulaşan Fransız Danone Groupe, son on yıldır düzenlenen bu turnuva için her yıl yaklaşık 12 milyon Euro harcıyor.

Danone Başkan Yardımcısı Laurent Saachi, "Tüketici ile markamız arasında duygusal bağ kurabilmek için dünya çocuklarına yöneldik" dedi.

FRANSIZ Danone Grubu, 12-14 yaş grubu çocuklar için düzenlediği Danone Uluslar Kupası (Danone Nations Cup-DNC) turnuvası için her yıl yaklaşık 12 milyon Euro harcayarak, 2.5 milyon çocuğa ulaşıyor. Danone’un faaliyet gösterdiği, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 40 ülkeden 12-14 yaş grubu çocukların oluşturduğu takımların karşılaştığı Paris’teki DNC finalinde Danone Groupe Başkan Yardımcısı Laurent Saachi ve Danone Groupe CEO’su Franck Riboud ile sponsorluklar ve markaya etkisi üzerine konuştuk.

10 yılda 100 milyon Euro

Sacchi’ye göre, Danone faaliyet gösterdiği ülkelerde, tüketicileri ile markası arasındaki bağı güçlendirmek için klasik sponsorluk yerine çocuklar için düzenlediği dünya şampiyonası ile futbol tutkusunun zirvede olduğu Türkiye, Rusya, Arjantin, İngiltere ve Endonezya’da pazar payını ve müşteri memnuniyetini artırdı. Sacchi, şunları söyledi: "Danone Uluslar Kupası’nı (DNC) 1998’den bu yana yapılıyor. DNC için küresel olarak yılda 12 milyon Euro harcıyoruz. Son 10 yılda yaklaşık 100 milyon Euro harcadık. Bu ciddi bir bütçe. Bu bütçeye 40 ülkeden gelen bütün giderler dahil. Her ülke bununla ilgili bütçesini kendi hazırlıyor."

Derin ilişki kurmak için

"Biz olimpiyatlara, dünya kupasına ve diğer büyük organizasyonlara sponsor olup markamızı gösterebiliriz. Ancak biz pek çok insana markamızı göstermek yerine, markamızla duygusal bir bağ kurulsun istiyoruz" diyen Sacchi, bu şöyle açıkladı: "Bizim tüketicilerimizin büyük çoğunluğu çocuk. Nations Cup’la bu duygusal bağı rahatlıkla kuruyoruz. DNC için harcama yapılırken, TV ya da gazetelere ilanları kesmedik, bu mecralara da reklam veriyoruz. Ama daha derin ilişki kurmak için bu bazen yeterli olmuyor. Çünkü parası olan her kurum reklam verebilir ama her kurum böyle bir organizasyonu düzenleyemez. Ciromuz 14-15 milyar dolar seviyesinde, yani ciromuzun küçümsenmeyecek bir miktarını bu organizasyona harcıyoruz. Ancak reklam için de hatırı sayılır bütçemiz var."

En iyi dönüş Türkiye’de

Faaliyet gösterdikleri tüm ülkelerin katılımına açık DNC’ye, ilk yıl 8 ülkenin çocuklarının katıldığını hatırlatan Sacchi, bu yıl 40 ülkeden 800 çocuk Fransa’daki Stad de Prince’te iki gün boyunca birincilik mücadelesi verirken, seçmelerle birlikte ulaşılan çocuk sayısının 2.5 milyonu bulduğunu belirtti. Saachi, bu organizasyonun markaya etkisi ile ilgili olarak, şunları söyledi: "Turnuvaya katılmayan, görmeyenlerin müşteri memnuniyeti yüzde 63’te kalırken sadece bir kez gelenlerin bile memnuniyeti yüzde 98’e ulaşıyor. Yani yaptığımız harcamaya değiyor. 10 yıl içinde en iyi geri dönüşümü aldığımız ülkeler ise Türkiye, Rusya, Arjantin, İngiltere ve Endonezya oldu. Finale bir kez bile katılan ya da izleyenler arasında müşteri memnuniyeti 35 puan artığını gözledik."

Türkiye’nin doğusuna yatırım yapabiliriz

DANONE Groupe’un Türkiye’deki hedefleri hakkında bilgi verirken Türkiye’yi gelişmekte olan değil, gelişmiş bir ülke olarak değerlendiren Başkan Yardımcısı Laurent Sacchi, "Ancak çok hızlı büyüyen ülkeler olarak bakıldığında Türkiye bu gruba dahil olur. Bu şartlar altında kaçınılmaz olarak kapasitemizi artıracağız. Türkiye’nin doğusunda bunu düşünebiliriz. Ülkenizde yatırımlara devam edeceğiz" diye konuştu. Danone’un satışlarının yüzde 32’sinin gelişmekte olan ülkelerden geldiğini, 10 yıl önce bu rakamın yüzde 14 seviyesinde olduğunu aktaran Sacchi, "Türkiye bu ülkeler içinde en güçlülerinden bir tanesi" dedi.

10 yıl önce bize deli diyorlardı

FRANK Riboud, bu turnuvanın kendileri için bir pazarlama unsuru, para kazanma aracı olmadığına dikkat çekerek, "10 yıl önce bu işi ilk yaptığımızda herkes bize deli dedi, tribünde 10 kişiydik, hepimiz de Danone’dan. Çocuklardaki heyecanı görmek bizi bugünlere getirdi. Futbolu tercih ettik. Çünkü futbol daha geniş kitleleri heyecanlandıran bir spor" diye konuştu.

Nations Cup’ın ilk düzenlediği yıldan beri katılımcılarından olan Türkiye takımı bu yıl 11’incilikle yetindi. 130 bin çocuk arasından seçilerek Fransa’ya gitme hakkını kazanan Türk takımının oyuncuları, turnuvada ilk 3’e girememelerine rağmen oldukça fazla gol atarak göz doldurdu. Türkiye’den kid reporter olarak DNC’yi izleyen Nazlı Zeynep Çetinkaya’nın da katıldığı basın toplantısında Zinedine Zidane, Danone Uluslar Kupası’nı çocuklar için tam gerçek bir dünya kupası olarak nitelendirdi.

İstanbul’da kupa düzenleyebiliriz

DANONE Groupe CEO’su Franck Riboud, sporla grup olarak uzun zamandır ilgileri olduğunu ancak klasik bir sponsorluktan öte, sporda logolarını daha farklı bir aktivite ile ilişkilendirmek istediklerini ve Danone Uluslar Kupasını başlattıklarını söyledi. Riboud, bu turnuvanın Türkiye’de düzenlenme olasılığına ilişkin sorumuzu şöyle yanıtladı: "Neden olmasın, İstanbul’da da yapılabilir. Ancak bu rekabet, bu oyun henüz çok yeni. Sıfırdan başladık bu oyuna. Bir gün mutlaka Fransa dışına çıkacağız. Ama burada kontrol etmemiz çok kolay, bu örneğin Türkiye’de daha zor olur. Kolay olması için zaman lazım. Türkiye bizim için çok önemli bir ülke, zaten hatırlıyorsunuz Zidane ile de gelmiştik İstanbul’a. DNC 2010’da Güney Afrika’da olacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!