10 yılda 1 milyar dolar yatırdık dünyaya örnek fabrika yarattık

Güncelleme Tarihi:

10 yılda 1 milyar dolar yatırdık dünyaya örnek fabrika yarattık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2007 00:00

Bursa'daki Oyak Renault fabrikasına 10 yılda toplam 1.08 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Renault Dış İlişkiler Başkanı Yardımcısı ve Euromed Başkanı Luc Alexandre Menard, Bursa Fabrikası’nın yapılan değerlendirme sonucunda dünyanın en iyi Renault fabrikalarının başında yer aldığını ve benchmark (örnek) gösterildiğini kaydetti.

RENAULT Dış İlişkiler Başkanı Yardımcısı ve Euromed (Avrupa ve Akdeniz Bölgesi) Başkanı Luc Alexandre Menard, Türkiye’nin Renault için çok büyük anlam ifade ettiğini belirterek, "Gelecek iddialarımız açısından çok önemli olan Türkiye’yle ilgili yeni bir aşamaya giriyoruz. Renault olarak Türkiye’nin lehine 5 stratejik karar aldık" dedi. Bursa’daki Oyak Renault fabrikasına 10 yılda toplam 1.08 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Menard, Bursa’daki fabrikalarının yapılan değerlendirme sonucunda dünyanın en iyi Renault fabrikalarının başında yer aldığını kaydetti.

TÜRKİYE İÇİN 5 ÖNEMLİ KARAR: Menard, dün İstanbul’da Renault Mais, Oyak Renault ve Dacia’dan oluşan Renault Grubu’nun 2006 yılını değerlendirip 2007 hedeflerinin açıklandığı basın toplantısına katıldı. Toplantıda Menard’ın yanısıra Renault Mais Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Çağlar, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet ve Dacia Genel Müdürü Merih Tüzün de yer aldı. Menard, yaptığı konuşmada, dünyada ’benchmark’ (örnek) haline gelen Oyak Renault fabrikasına ilişkin 5 önemli karar aldıklarını söyleyerek bunları şöyle sıraladı:

Öncelikli olarak Türkiye’nin mühendislik ve araştırma konusunda sahip olduğu işlevlik artırılacak. Yani araştırma geliştirme safhasında daha fazla Türk mühendis Renault’un merkezinde görev alacak. Yen imodel geliştirmelerinde Bursalı mühendislerde yer alacak.

Renault Başkanı Carlos Ghosn’un açıkladığı 2009 kontratına bağlı olarak yerlileştirme oranı Türkiye’de yüzde 60’lardan yüzde 80’lere çıkartılacak. Böylece Türkiye’de daha fazla istihdam ve yerli parça kullanılacak.

Üçüncü olarak Oyak Renault fabrikasında Megane Sedan, Symbol ve Clio 3’ün dışında yeni bir araç daha üretilecek. Bu araç Clio’nun bir versiyonu olacak. (Clio Station Wagon) Bu araç dünyada sadece Türkiye’de üretilecek ve 2007 yılında devreye girecek.

Bursa’da yeni bir mekanik fabrikası kurulacak. Bu fabrikada yılda 450 bin adet K9K kodlu dizel motor üretilecek. 2008 yılında motorlar piyasaya sunulacak.

Son olarak Oyak Renault fabrikasının kapasitesi artırılarak saatte 40 otomobil yerine 60 otomobil üretilecek. Bu da 350 bin adetlik bir kapasite anlamına geliyor. Bu kapasitenin artmasına bağlı olarak 1000 kişi daha istihdam edilecek.

2007’DE REKOR YATIRIM: Menard, 2007 yılında Türkiye’de Renault’un yeni bir aşama ve yeni bir boyuta geçeceğini kaydederek, "Biz bu aldığımız kararlar doğrultusunda 2007 yılında 183 milyon Euro’luk rekor bir yatırım yapacağız. Bu bugüne kadar Türkiye’de bir yılda gerçekleştireceğiz en büyük yatırım" dedi. Tüm bu kararların ve yatırımların Renault’un Türkiye’ye olan güveninin gösterdiğini söyleyen Menard şöyle konuştu: "Biz hem Türkiye’ye, hem ortağımız Oyak’a hem de Türkiye’de çalışan personelimize güveniriyoruz. Ayrıca geleceğinize de inanıyoruz."

DÜNYAYA ÖRNEK OLACAK: 2006 yılında Renault ve Nissan’ın bütün dünyadaki fabrikalarının aynı kriteri kullanarak değerlendirdiğini hatırlatan Menard, "Bursa’daki fabrikamız kalite açısından dünyanın en iyi fabrikalarının başını çekti. Bu raporla ortaya kondu. Oyak Renault kalite açısından bugün dünyadaki diğer fabrikalarımız için ’benchmark’ (örnek) oldu" diye konuştu.

230 bin adet otomobil üretip 2.2 milyar Euro ciro yaptık

OYAK Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, 2006 yılında Türkiye’de otomobil üretiminin yüzde 12 artarak 510 bin adede yükseldiğini belirterek, aynı dönemde ihracatın ise yüzde 21’lik artışla 390 bin adede çıktığını belirtti. Gabilllet, toplam otomobil üretiminin yüzde 42’sinin Oyak Renault tarafından yapıldığını belirterek şöyle konuştu: "2006 yılında yüzde 27’lik artışla toplam 228 bin 593 otomobil ürettik. Bu üretimin yüzde 22’sini iç pazara satarken, yüzde 78’ini ihraç ettik. 2006 yılında ciromuz yüzde 26’lık artışla 2.22 milyar Euro’ya, ihracatımız ise yüzde 51’lik artışla 1.73 milyar Euro’ya yükseldi. 1996-2006 yılı arasında 6.7 milyar Euro’luk ihracat gerçekleştirdik." 2006 yılında 690 kişinin istihdam edildiğini kaydeden Gabillet, "Bugün Oyak Renault’da toplam 5 bin 4770 kişi çalışıyor" dedi.

Siyasi olaylara cevabımız yatırım

LUC
Alexandre Menard, Türkiye’nin 8 önemli pazarlarından biri olduğunu belirterek, "Türkiye, ticari başarılar açısından ilk 10’a giriyor" dedi. Türkiye’de pazarın geçen yıl belirli ölçüde küçüldüğünü ifade eden Menard, "Aslında ticarette tesadüf olmaz. Megane Sedan, Clio ve Symbol çok satılmışsa bu tesadüf olmaz. Türkiye’de iddialı olmamazın bir diğer nedeni kalitedir" dedi. Menard, "Türkiye ve Fransa ilişkilerinin gerginleştiği bir dönemde bu yatırımlarla hangi tarafa mesaj verildi?" sorusu üzerine, "Biz Türkiye’ye güveniyoruz" dedi.

10’uncu kez üst üste lider olmak istiyoruz

RENAULT
Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise toplantıda yaptığı konuşmada, 2006 yılının binek araçta 9’un kez üstü üste lider olarak kapattıklarını belirterek, "2006 yılında 59 bin 407 otomobil satarak yüzde 15.9’luk pazar payıyla liderliğimiz sürdürdük. 2007 yılında 10’uncu liderliği hedefledik" dedi. 2006 yılında otomobil satışlarının yüzde 13.3’lük düşüşle 374 bin adede gelirelediğini söyleyen Aybar şöyle konuştu: "Binek ve hafif ticari satışları toplamda 620 bin adet olarak gerçekleşti. Sonuçta mayıs ayında yaşanan dalgalanma pazarı etkiledi. 2007 yılında ise pazarın 2006 yılı ile aynı seviyede veya yüzde 10 daralacağını öngörüyoruz. Çünkü ortada iki önemli siyasi gelişme (seçim) var."

DACIA’NIN PAYI YÜZDE 2 OLDU: Dacia Genel Müdürlük görevine bu toplantıyla veda eden ve Renault Mais Genel Müdür Yardımcısı olan Merih Tüzen ise, "2006 yılında Dacia’nın satışı 2005 yılına göre düşsede, pazar payımız 1.9’dan yüzde 2’ye yükseldi. Biz 2006 yılınad 7 bin 335 araç sattık. Ama en önemlisi 2007 yılından itibaren Renault çatısına girerek faaliyetlerimize Türkiye çapında 73 yetkili satıcıyla devam edeceğiz" dedi.

GM Avrupa, 6 yıl aradan sonra ilk kez kár etti

ABD’li otomotiv devi General Motors (GM), 2 milyon adetlik rekor satış rakamına ulaştığı Avrupa pazarında 6 yıl aradan sonra ilk kez kára geçeceğini açıkladı. Uluslararası Detroit Otomobil Fuarı’nda Financial Times gazetesine konuşan GM Avrupa Başkanı Carl-Peter Forster, 2006’nın ilk 9 ayında 196 milyon dolar net gelir elde ettiklerini belirterek, "Yıllık rakamları 30 Ocak’ta açıklayacağız. Ama şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim ki; 2006 kárlı bir yıl oldu" dedi. Böylece, Uzakdoğulu rakipleri karşısında Kuzey Amerika’da sürekli pazar payı kaybeden GM, Avrupa’daki operasyonlarının 1999 yılından beri ilk kez kára geçmesiyle moral kazandı. Şirket, Avrupa’da 2 milyon adetlik satış rakamını ilk kez aşmasının yanı sıra sahip olduğu Chevrolet, Opel, Vauxhall, Cadillac, Saab, ve Hummer markalarıyla binek otomobil pazarından aldığı payı yüzde 10’a çıkardı.

En pahalı yerde merkezimiz var satıp Anadolu’ya taşınacağız
/images/100/0x0/55ead3daf018fbb8f89941be


RENAULT
Mais Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Çağlar da, Levent’te Metrocity ve Kanyon alışveriş merkezleri arasında kalan Renault Mais genel müdürlüğü binasını 15 gün içinde ihale yoluyla satışa sunacaklarını belirtti. Çağlar, "Türkiye’nin en pahalı yerinde merkezimiz var. Bunu satıp bir yıl içerisinde tercihen Anadolu yakasına taşınmak gibi bir fikrimiz var" dedi. Çağlar, Renault Mais’in yapacağı bu satışın direkt Oyak’a herhangi bir getirisi olmayacağını ifade ederek, "Zaten taşınma masrafları da olacak. Burasıyla ilgili bugüne kadar bize müracaat eden, çok konuşmak isteyen oldu. Yabancı teklifler de var. Uygun bir fiyat olmak koşuluyla Anadolu dedim ama belki Rumeli de olur" diye konuştu. Çağlar, 11 dönüm olduğu kaydedilen arazinin değeri hakkında ise bir açıklama yapmadı.

KRİZ OLMAZ TÜRBÜLANS OLUR: Celalettin Çağlar, bir soru üzerine de, 2007-2008 yıllarına ilişkin öngörülerinin sorulması üzerine "Kısa vadede sürdürülemez bir ortam (kriz)olacağını düşünmüyorum. Ama ufak tefek türbülanslar olaçaktır. Ufak tefek türbülansların o stresi alacağını düşünüyorum. Bunların, stresi azalttığı için zararlı değil, yararlı olduğunu görüyorum" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!