Güncelleme Tarihi:
Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında yaptıkları 10 milyon Euro’luk yatırımla Pratico’nun doğduğunu anlatan Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Doblo ve Fiorino’nun hafif ticari araç pazarında yarattığı yeni segment gibi bir başarıya imza atarak, açık kasa kamyonet pazarında da yeni bir sayfa açmayı hedefliyoruz” dedi. Bu araçtan yılda 2 bin adet ihraç edeceklerini söyleyen Baş, “Girmediğimiz bir tek pickup pazarı kalmıştı şimdi ona da giriyoruz. Türkiye’de hafif ticari içindeki pickup segmentinden yüzde 10’luk pay almak istiyoruz. Pratico’yu 31 bin 210 liradan satışa sunuyoruz” diye konuştu.
Süspansiyonu Alfa Romeo’dan
Türkiye’de hafif ticari araç pazarının yaklaşık yüzde 8’lik bölümünü kamyonetlerin oluşturduğunu anlatan Baş şunları söyledi: “Bu oran yılda ortalama 18-20 bin adet civarında bir büyüklük anlamına geliyor. Bu segment çok hızlı yükselmiyor ama Türkiye’nin gelişimi ve lojistik ihtiyaçların daha da artmasıyla beraber, daha da gelişeceğini düşünüyoruz. Bizim buradaki iddiamız önümüzdeki yıl bu segmentten toplamda yüzde 10’luk pazar payı almak. Yani başlangıç olarak 2 binlik bir hedefimiz var. Ancak biz mevcut pickup segmentinden daha varklı var olmak istiyoruz. Çünkü pickup segmenti çok fazla ekonomiklik bekleyen tüketicinin olduğu bir yer. Biz buraya kullanım ekonomisi sağlayan iki model yerleştiriyoruz. Özellikle yakıt tüketimi konusunda yüzde 50’ye varan ekonomi maliyeti sağlayacağız. Alfa Romeo’nun Julietta modelindeki süspansiyon sistemini, bu araçta kullanıyoruz. Bu sayede konfor ve güvenlik sağlarken, aracın yükleme kapasitesi 1000 kilograma kadar çıkıyor.”
İsmi Türkiye’ye özel
Pratico isminin tamamen Türkiye’ye özel olduğunu ifade eden Baş, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Araç yurtdışı pazarlarda Fiat Doblo Work-up ismiyle yer alıyor. Sadece Türkiye pazarına özel olarak Pratico isminin kullanılmasına karar verdik. Yeni kamyonet modelimiz için en uygun ve doğru şekilde ifade etmenin ona ‘Pratik O’ demek olduğunu düşündük. Bu aracı kasalı satarak müşterimize kolaylık sağlayacağız. Anlaştığımız yerli bir firmaya istediğimiz kalite standartlarında ürettirdiğimiz yük kasası, garanti kapsamında olacak ve müşterilerinin kasa için koşturmasına gerek kalmayacak.”
Fiorino boyutlarında da bir pick-up üretilebilir
PRATICO modelinin tamamen Türkiye’de doğduğunu anlatan Okan Baş, “Bu ürün tamamen Türkiye’de doğdu. Doblo’dan daha farklı neler yapabiliriz diye tartışırken ortaya çıktı. O anlamda Avrupa’ya ihracatımıza et katkılar sağlayacağını düşünüyoruz. Pratico ismini Türkiye’de özellikle lojistik sektörde daha hızlı faaliyet gösterebilmek için yüksek manevra kabiliyetine sahip araç geliştirirken böyle bir isim koyduk. Ancak Pratico’nun ihracattaki ismi Doblo Workup olacak” dedi. Minicargo’nun da uzakdoğudan gelen ve daha çok Anadolu’da kullanan micro-pickup modellerle rekabet edecek bir pick-up versiyonunun üretilmesinin mümkün olabilieceğini belirten Baş, “Ancak bu araç çok kısıtlı bir sayıda kalır. Şu anda bunun için bir planımız yok ancak gelecekte böyle bir model üretilebilir” diye konuştu.