10 milyar dolarlık müşteri Li&Fung 'İstanbul moda köprüsü' için geliyor

Güncelleme Tarihi:

10 milyar dolarlık müşteri Li&Fung İstanbul moda köprüsü için geliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2008 00:00

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) ve Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası (TÜTSİS) konferans ve sergi etkinliğinden oluşan İstanbul Moda Köprüsü'nü (Bridges of Fashion İstanbul) kuruyor. 26-27 Haziran’da Lütfi Kırdar’da düzenlenecek etkinlik dünyanın en büyük marka ve satın alma ofislerini Türk üreticilerle buluşturacak.

Türkiye’den ve dünyadan yaklaşık bin kişinin katılacağı etkinlik için TGSD Başkanı Ahmet Nakkaş "Sonuç odaklı, proaktif, uluslararası piyasaya fokuslanan etkinlik dünyanın en büyük alım organizasyonu ve perakende zincirlerine ev sahipliği yapacak. Altı aylık çalışmanın ürünü olan Bridges of Fashion İstanbul'a, Vip Turizm Congress’in işbirliği ile uluslararası network’ten katılımcılar davet edildi" dedi. 10 milyar dolarlık alım yapan, dünyanın en büyük tedarik şirketi Li&Fung Grup Yönetici Direktörü William Fung da konuşmacı olarak etkinliğe katılacak.

Fırsatı kaçırmayalım

Nakkaş dünyada artık bölgesel alım ofislerinin gündeme geldiğini söyledi. "Mağazalar yayıldıkça, pazar büyüdükçe maliyet avantajı ve hız bölgesel alım ofislerini önemli kıldı" diyen Nakkaş, artan petrol fiyatlarının da lojistik maliyetlerini yükselttiğini bildirdi. Nakkaş şöyle devam etti: "Siparişleri en kısa sürede yapabilecek ülkeler tercih ediliyor. Türkiye tekstil sektöründe rekabeti sürdürebilir hale gelibilirse çok avantajlı olacak. Bu etkinlik o açıdan çok önemli. Dünyada artık kalite birinci sırada. Bunun ardından hız geliyor. Bölgesel alım ofisleri şöyle çalışıyor: Uluslararası zincir; Çin, Vietnam, Hindistan’da ürettirdiği mallar o bölgelerde satıyor. Türkiye’den ise Avrupa'ya tedarik olacak. Türkiye bölgesel alım ofislerinin yeniden kurgulandığı dünyada fırsatı kaçırmamalı. Bridges of Fashion İstanbul 5 yıllık bir proje. Hangi tarihte yapılacağı ve kimlerin katılacağı şimdiden programlandı." Nakkaş, "Marka ve moda merkezi olmak firmalara bırakılırsa hayal olur. Bu ülke stratejisi olmalı. Avrupa’da tekstil ve hazır giyim serbest ticaretten korumacı bir ticarete dönüyor. Önemi giderek artıyor. Türkiye o boşluğu bırakırsa anında dolduracak ülkeler var. Bu bekleyenlere ne yazık ki biz destek veriyoruz" diye konuştu.

100 milyar ihracat mümkün

Dünya ticaretinin şu anda toplam 12 trilyon dolarlık hacme sahip olduğunu ve 2020 yılından sonra 20 trilyon daha genişleyecek ticaretin 32 trilyon dolara çıkacağını belirten Nakkaş, "Türkiye'nin bu ticaretten aldığı pay yüzde 5.6. Türkiye eğer bu payını korursa 2020'den sonra sadece hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımız 100 milyar dolara çıkacak. Tekstil ve hazır giyimin payı dünyada 1.2 trilyon dolara ulaşacak" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!