Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL dahil Türkiye’nin büyük bölümünde etkili olan kar yağışı kış lastiği satışlarını patlattı. Lastik bayilerinin önünde uzun kuyruklar oluşurken, hemen hemen tüm markalar stoklarını tüketti. Son 10 gündür bayilerde ciddi yoğunluk yaşandığını belirten Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, “Kış lastiği yılda 1.5 milyon adetlik bir pazardır. Bu satışın yüzde 35’ini son 10 günde yapmış olduk. Bu da yaklaşık 525 bin adetlik bir rakama denk geliyor. Son 10 günde 92 milyon liralık kış lastiği satışı gerçekleştirildi” dedi.
Stoklar tükendi
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış, Bridgestone ve Lassa bayilerinde ciddi yoğunluk yaşandığını belirterek, şöyle devam etti: “Son 3-4 günde tüm bayilerimizdeki stoklar eridi. Bayilerimizin ek taleplerini yetiştirmeye çalışıyoruz. Popüler araç lastiklerinde sorun yok ama üst segment bazı araçların kış lastiklerinde stoklar tükendi. Kış lastiği kullanmak için bugünleri beklemek gerekmiyordu. Kış lastikleri bayilere eylül ayında dağıtılmıştı. Normalde tüketicilerin de ekim sonu kasım başı gibi kış lastiklerini takması gerekiyordu. Kar geliyor haberleri çıktığından beri yoğunluk yaşıyoruz. İnsanlar karı görmeyi bekliyor.”
Sektöre renk geldi
Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, lastik sektörünün 2012 yılına durgun başlangıç yaptığını belirterek, şunları söyledi: “Sektör bu yıla umutsuz başlamıştı ama kış lastikleri ile ciddi bir hareketlenme geldi. Durgunlaşan hayatımıza renk oldu diyebiliriz. Avrupa’da kış mevsimi, geçen yıllara göre çok hafif geçiyor. Türkiye’de de hafif başlamıştı ama bu kadar kar yağacağını kimse beklemiyordu. İstanbul’daki Michelin bayilerinin günlük satışlarında son 4 gündür yüzde 40’lık artış var. Stokları tükettiler.”
Son dakikacı milletiz
Ekin, kış lastiklerinin sektörün kanayan yarası olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: “Kış lastiği taktırmak ek maliyet olarak görülüyordu. Ancak böyle bir kar yağışı ile birlikte canlanabilirdi. İsmi kar değil, kış lastiği. Yine de geçen yıllara göre durum çok daha iyi. Eskiden sadece kar gördüğümüz zaman kış lastiği almak aklımıza geliyordu. Rakamlar düşük olsa da böyle bir ihtiyacın farkına varıyoruz. Son dakikacı milletiz. Tüketiciler bayilere hücum etmiş.”
Yıllık satış 10 milyon adet
Türkiye’de yılda 10 milyon adet lastik satılıyor.
Bu rakamın 1.5 milyon adeti kış lastiklerinden oluşuyor.
10 günde 525 bin adetlik kış lastiği satışı gerçekleşti.
Bu lastiklerin fiyatı 150 TL’den başlayıp 200 liraya kadar çıkıyor.
10 günde kış lastiğine 92 milyon lira harcandı.
Isı 7 derecenin altına düşünce değiştirin
KIŞ lastiklerinin kullanımının sadece karda değil, hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde başlaması gerekiyor. Avrupa’da kış lastiği kullanım bilincinin çok yüksek olduğunu söyleyen Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, şöyle konuştu: “Türkiye’de de bu bilincin oturduğunu gözlemliyoruz. Kış lastiğinin toplam pazardaki aldığı pay da her geçen yıl artıyor. Kış lastiklerinin kullanımı hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmesinden sonra başlıyor. Mart ayının sonu nisan ayının ortalarına kadar da normal lastikler ile değiştirilmemeli.”
Honda, üretime kar molası verdi
KAR yağışı bazı otomobil firmalarının üretime ara vermesine neden oldu. Fabrikası Şekerpınar’da bulunan Honda, hava koşulları işçilerin ulaşımını güçleştirdiği için üretimine ara verdiğini açıkladı. Günlük 100 adet Civic üretilen Honda’nın Şekerpınarı tesislerinde fabrikasında, dünkü tatilin cumartesi günü yapılacak ek vardiya ile telafi edileceği belirtildi. Adapazarı’nda üretim yapan Toyota, 30 Ocak-6 Şubat’ta, Bursa’da üretim yapan Tofaş da 30 Ocak-4 Şubat arasında tatil yapılacağını daha önce duyurmuştu.