Güncelleme Tarihi:
İşi sadece akaryakıt olanların bir şekilde idare ettiğini ancak sektördeki ciro yüksekliğine aldanıp elde ettiği nakdi başka işlere harcayanların sıkıntı çektiğine işaret eden Ağca, “Mali kısmı yöneten bayiler başarılı oluyor. Türkiye’de bayi satışları ortalama 7-8 bin litre civarında. Türkiye’de 12 bin 500 - 13 bin civarında istasyon var. Yarısından fazlasının şu anda zorlandığını söylememiz mümkün. Makul istasyon sayısının 10 binin altında olması lazım” diye konuştu. Ağca dağıtım şirketi sayısının da 100’ü geçip rekor kırdığını, bunun da çok sağlıklı olmadığına dikkat çekti. Ağca piyasaya giriş şartlarında düzenlemeler yapılarak o koşulları yerine getiremeyen 38 şirketin lisansının iptal edildiğini hatırlattı. Ağca 50-60 dağıtım şirketinin Türkiye için yeterli olacağını söyledi.
2020’de dağıtım şirketleri ile bayiler arasındaki anlaşmaların yenilenmesinin yoğunlaşacağına işaret eden Ağca yeni anlaşmaların o dönemdeki kar marjlarına, rekabet koşullarına ve ihtiyaca göre şekilleneceğini söyledi. Ağca “Genelde herkes 2019’dan yenilemelere başlıyor. Bayinin ihtiyacı varsa o da erken anlaşmayı tercih ediyor. Normal anlaşmada yarı yarıya paylaşılıyor kâr. Şartlara göre ilave anlaşma yapılıyor. Kârı önceden veriyoruz bayiye ancak bunun için maliyet hesabı yapılıyor, yani faizlere bakılıyor. Geçen yıla göre faizlerde artış olduğu için 5 yıl önceye göre daha iyi şartların oluşması zor” dedi.
MARKALARLA ÖZEL ANLAŞMA
OPET’in Sunpet markası ile birlikte toplamda 1600’ü aşkın istasyonu bulunduğunu belirten Cüneyt Ağca yüzde 5 büyüdükleri 2018 yılında pazar paylarının yüzde 18 olduğu söyledi. Ağca, “Bu yılki hedefimiz yüzde 18.5’e ulaşmak. 2019’daki en önemli projemiz ise Ultramarketleri geliştirmek. 2018 son çeyreğinde İstanbul, Ankara, İzmir ve Balıkesir’de bulunan toplam 20 istasyon Utramarket’e dönüştürüldü. OPET, bu yıl sonuna kadar 100’e yakın istasyonunu birer perakende noktasına dönüştürmeyi planlıyoruz. Market gelirimizin toplam cirodaki payının yüzde 15 olmasını bekliyoruz” diye konuştu. OPET Ultramarketlerinde 9 kategoride 1000’den fazla ürün bulunduğunu belirten Ağca, “Ultramarketlerde yer alan çok iyi markalarla özel anlaşmalar yaptık. Ayrıca araç yıkama hizmetiyle ilgili yeni bir projemiz var” dedi.