Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2009 00:00
Dünyanın en büyük dördüncü lüks saat markası TAGHeuer, ilk kez geçen yıl Londra’da tanıttığı lüks cep telefonlarını Türkiye’ye de sundu. Fiyatları 3 bin ve 10 bin Euro arasında değişen cep telefonları daha tanıtılmadan Türkiye’de 40 tane satıldı. İstinye Park’ta gördüğü kitleden etkilenen TAGHeuer Genel Müdürü Steve Amstutz, “Henüz bilmiyorlar ama onlar bizim müşterimiz” dedi.
LOUIS Vuitton grubu olarak anılan LVMH’in çatısı altında bulunan dünyanın en büyük dördüncü lüks saat markası TAGHeuer, lüks cep telefonu MERIDIIST’i Türkiye pazarına sundu. İlk kez geçene yıl Londra’da tanıtılan MERIDIIST’in sunulduğu 20’nci pazar Türkiye oldu. Çelik, timsah derisi,
altın ve pırlantalı modelleri bulunan cep telefonlarının fiyatları 3 bin 200
Euro’dan başlıyor ve 10 bin Euro’yu aşıyor. İsviçreli bir saat markasının tasarladığı ilk cep telefonu olan MERIDIIST, tanıtılmadığı halde Türkiye’de büyük ilgi gördü ve bir kaç haftada 40 adet sattı. TAGHeuer Genel Müdürü Steve Amstutz, böyle bir ilgiyi beklemediklerini, bunun hoş bir sürpriz olduğunu belirterek, “Türkiye bizim için 3-4 stratejik pazardan biri. Saatte çok güçlü ve gelişmiş bir pazar var. Ekonomik krize rağmen Türkiye’de cep telefonu işine başladık. Son çeyrek yılbaşı nedeniyle her zaman en çok satış yapılan dönemdir” dedi.
Ferrari’si olan bunu kullanır
Ferrari, Lamborghini otomobili olan, cebinde bin dolarlık MontBlanc kalem taşıyan, koluna 10 bin dolarlık saat takan birinin 50 dolarlık plastik cep telefonu kullanmasının saçma olduğunu dile getiren Amstutz şöyle konuştu: “Bu insanların kullanabilecekleri gibi lüks cep telefonları çok az. Bu pazarda inanılmaz bir boşluk var. Onlar için üretim yaptık. Bir şirketin başkanı, yönetim kurulu toplantısında MERIDIIST telefonunu masanın üzerine koyarak, toplantının başkanı olduğunu bir kez daha teyid edecek.”
Pek çok insan sürünüyor ama
Amstutz, 2-3 milyar dolarlık lüks cep telefonu pazarında yüzde 10 pazar payı hedeflediklerini söyledi ve “Evet dünyada kriz var ama bizim hedef kitlemiz nüfusun binde biri. Bizim tüketicimiz hâlâ olduğu yerde. Kriz var, milyonlarca insan işini kaşbetti, pek çok insan sürünüyor ama bizim müşterimiz bir yere gitmedi. Çok seçilmiş bu ürün ve çok seçilmiş bir kitleye hitap ediyor” dedi.
İstinye’de gözleri kamaştı
İstinyePark’ta
yemek yediğini ve orada gördüğü kitleden çok etkilendiğini belirten Steve Amstutz, “Orada gördüğüm insanlardan çok etkilendim. Gerçekten göz kamaştırıcı bir manzara vardı. İnsanlar çok hoştu; ellerindeki çantalar, kollarındaki saatler oldukça pahalıydı. Hepsi bizim müşterimiz. Henüz kendileri de bunu bilmiyor olabilirler ama bizim potansiyel müşterimiz hepsi” diye konuştu.
Çift ekranlı, 28 gün pil ömürlü telefon28 gün pil ömrü ve 7 saat konuşma süresi.
Paslanmaz çelik kasa ve tuş takımı
Çizilmelere karşı dayanıklı safir iki ekran Üst ekran, zamanı ve gelen aramaları gösteriyor.
112x46x15.5 mm boyut, 155 gr ağırlık, 2 megapiksel kamerası var.
Video, 2 GB hafıza ve PC uyumlu USB kablo bağlantısı.
Müzik çalar (MP3, AAC, AAC+)
Bin kişi kayıt kapasitesi
MMS, SMS, GPRS, Wap 2.0, Java 2.0.
Büyük ilgi gördü mağaza açıyorTAGHEUER Genel Müdürü Steve Amstutz, cep telefonu MERIDIIST’i sadece markanın ismini taşıyan butiklerde satmalarına rağmen Türkiye’de çoklu satış noktalarında satılmasına razı olduklarını söyledi. TAGHeuer Türkiye Distribütörü LPI’ın Genel Müdürü Cent Uğurdağ da, gelecek yıl İstanbul’da TAGHeuer butik açacaklarını burada markanın 4 yıl önce girdiği gözlük ve kemer gibi aksesuarlarında satılacağını söyledi. Uğurbağ, markanın Türkiye’de gördüğü ilginin mağazalaşma sürecini hızlandırdığını da sözlerine ekledi. Uğurbağ, statü göstermek için kadının pek çok aksesuarı varken, erkeğin saat ve cep telefonu ile yetinmek zorunda olduğunu da sözlerine ekledi.