10 bin çiftçiyle çalışıyor 60 bin ineğin sütünü el değmeden sağıp işliyor

Güncelleme Tarihi:

10 bin çiftçiyle çalışıyor 60 bin ineğin sütünü el değmeden sağıp işliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2009 00:00

Türkiye’de Kırklareli-Lüleburgaz ve Balıkesir-Gönen’deki iki fabrikada "yüzde 100 yerli" üretim yapan ve üretimin tamamını Türkiye pazarında satan Danone Tikveşli Gıda ve İçecek A.Ş., grubun önemli markalarından Danino’da kullanılan sütün üretim yolculuğunu, Lüleburgaz fabrikalarında tanıttı.

Danone Türkiye’nin Marmara ve Ege’de yaklaşık 10 bin anlaşmalı üreticiyle çalıştığını aktaran şirket yetkilileri, sütlerin el değmeden hijyenik yöntemlerle sağılıp köy kooperatifinde depolandığını ve birçok analizden geçtikten sonra fabrikaya kabul edildiğini belirtti. Danino Ürün Müdürü Burcu Bilaç, Danino’nun fabrikada da hava ile temas etmeden ve koruyucu madde kullanılmadan ambalaja girdiğini bildirdi. Burcu Bilaç, "Sütler, köy deposunda da 2-4 derece arasında saklanıyor, fabrikaya taşınıp pastörize ediliyor" dedi. Karaağaç köyünde bir ağılda sağımla başlayan sütün macerası hakkında bilgi veren Danone Lüleburgaz Fabrikası Müdürü Volkan Bozdemir de, "150’yi aşkın Danone fabrikası içinde Türkiye’deki 2 fabrika çok yüksek puanlar alıyor. 2 fabrikada Danino, Danette, Activia, Danone Doğal, Tikveşli, Birtat markalarını üretiyoruz" dedi.

5 milyon Euro ek yatırım

Türkiye’nin Danone için önemli bir pazar olduğunu belirten Danone Marka Pazarlama İletişim Müdürü Şeyma Özhan da, son 10 yılda Danone’nin Türkiye’ye 500 milyon TL’lik yatırım yaptığını söyledi. Krizde de yatırımlara devam edildiğini aktaran Özhan, "Bu yıl için, 5 milyon Euro kapasite artırım yatırımı yapacağız. Mevcut iki fabrikanın üretim kapasitesi artacak. 8 bin anlaşmalı yetiştirici ile çalışıyoruz. 60 bin inekten yılda yaklaşık 200 bin ton süt alıyoruz" dedi. Danone’nin 100 milyon TL yatırım yaptığı Lüleburgaz Fabrikası’nda 300 personel çalıştığını kaydeden Özhan, Türkiye’deki iki fabrikada üretilen ürünlerin iç pazarda tüketildiğini bildirdi.

Fiyat indirdik satışlar arttı

DANONE’nin meyveli peynir markası Danino’nun Ürün Müdürü Burcu Bilaç, büyümeyi sürdürülebilir yapmak adına, fiyatlara promosyon ve indirimi de eklediklerini belirterek "Krizle birlikte promosyon çalışmalarına yöneldik. Danino’nun fiyatını 35 kuruştan 25 kuruşa çektik. Geçtiğimiz Mayıs ayından bugüne fiyatlarımızı yaklaşık yüzde 30 oranında düşürdük. Bugüne kadar satışlarımız gayet iyi gitti. Danino’nun pazar payı yüzde 51" dedi. Bilaç, 1 yaşından küçük bebeklerin Danino’yu doktora danışarak tüketebildiğini belirterek Danone olarak 6 aydan önce anne sütünü tavsiye ettiklerini ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!