Güncelleme Tarihi:
Kendi alanından Avrupanın en büyüğü olarak nitelendirilen maden yatağındaki elementlerin, elektrikli araç ve rüzgâr tirbünlerinde kullanıldığı belirtildi.
LKAB Grup CEO’su ve Başkanı Jan Moström keşfin sadece LKAB, bölge ve İsveç halkı için değil Avrupa ve iklim için de iyi bir haber olduğunu belirtti. Moström, “Bu, dünyanın bizim bölgemizde bilinen en büyük nadir toprak elementi yatağıdır ve yeşil geçişi sağlamak için kesinlikle çok önemli olan kritik hammaddelerin üretilmesi için önemli bir yapı taşı haline gelebilir. Madenler olmadan elektrikli araçlar olamaz” dedi.
Halihazırda Avrupa’da hiçbir nadir toprak elementi çıkarılmadığını belirten LKAB, Avrupa Komisyonu’nun değerlendirmesine göre elektrikli otomobiller ve rüzgâr türbinleri için nadir toprak elementlerine olan talebin, 2030’a kadar beş kattan fazla artmasının beklendiğini ifade etti. LKAB, maden yatağının üretime geçebilmesi için birkaç yıl geçeceğini vurguladı.