1 milyon ton yük taşındı

Güncelleme Tarihi:

1 milyon ton yük taşındı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2021 07:00

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu Hattı’ndan bugüne kadar yaklaşık 1 milyon ton yük taşıması gerçekleştirildiğini açıkladı.

Haberin Devamı

BTK Demir Yolu Hattı ve Demir İpek Yolu olarak bilinen Orta Koridor üzerinden yapılan taşımaların yukarı doğru bir ivme kazandığını vurgulayan Karaismailoğlu, “Hattın faaliyete geçtiği günden bugüne 16 bin 279 vagonda 19 bin 646 konteynerle 1 milyon 7 bin ton yük taşıması gerçekleştirildi. Bu taşımaların 6 bin 814 vagonda 8 bin 377 konteynerle 393 bin tonunu ihracat, 9 bin 465 vagonda 11 bin 269 konteynerle 614 bin tonunu ise ithalat taşımaları oluşturdu” dedi.

1 milyon ton yük taşındı

YÜZDE 19 ARTTI

Koronavirüs salgını koşullarında ticaretin devamlılığının sağlanmasında demir yolu taşımacılığının öne çıktığına işaret eden Bakan Karaismailoğlu, Asya-Avrupa hattındaki ticaretin en sağlıklı, hızlı, güvenilir ve ekonomik şekilde sürdürülmesinde, BTK Demir Yolu ve Orta Koridor'un en avantajlı güzergahlardan biri olduğunu anlattı. BTK Demir Yolu Hattı'nın dünya lojistiğine yön verdiğini ifade eden Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi: “BTK Hattı'ndan Ocak-Mayıs 2020 döneminde 3 bin 551 vagonda 236 bin 52 ton yük taşındı. Bu yılın aynı döneminde ise taşımalar yüzde 19 artarak 4 bin 507 vagonda 280 bin 878 tona ulaştı. Hat üzerinden Gürcistan, Kazakistan, Türkmenistan, Çin, Azerbaycan, Özbekistan, Rusya, Kırgızistan ve Tacikistan'a gerçekleştirilen ihracat taşımaları da arttı. Bu yılın ilk 5 ayında 1160 vagon, 1246 konteyner olmak üzere 64 bin 378 ton yük ulaştırıldı.” Karaismailoğlu, ihracat taşımalarında Kazakistan, Türkmenistan, Çin ve Azerbaycan'ın başı çektiğini belirterek, Çin'e 4 Aralık 2020'den bu yana 7, Rusya’ya da 1 ihracat treni gönderdiklerini hatırlattı. İhracatçının ürünlerini deniz yoluyla 45-60 günde gönderirken ihracat trenlerinin ise Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Hazar Denizi, Kazakistan ve Çin üzerinden toplam 8 bin 693 kilometreyi yaklaşık 14 günde aştığına dikkati çeken Karaismailoğlu, “Bu lojistik açısından muazzam bir milattır” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!