Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 22, 2010 00:00
Tofaş, 2000 yılında üretimine başladığı ve bugüne kadar 10 milyar dolarlık satış geliri elde ettiği Doblo’nun 1 milyonuncusunu bantlardan indirdi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Doblo için “Türkiye’nin ihracatında önemli artış sağlamış ve Türk mühendis ve işçisinin üretim kalitesini tüm dünyaya ispatlamıştır” dedi.
TOFAŞ, 2000 yılında üretimine başladığı ve bugüne kadar 7 milyar doları ihracat olmak üzere 10 yılda toplam 10 milyar dolarlık gelir elde ettiği başarılı hafif ticari araç modeli Doblo’nun 1 milyonuncusunu törenle bantlardan indirdi. Tofaş, ihracatta Minicargo’dan sonra ‘al-sat’ garantisiyle üretmeye başladığı yeni nesil Doblo’yla da önümüzdeki 8 yılda 1 milyon adet üretime ulaşıp, 6.3 milyar doları ihracat olmak üzere toplam 9 milyar
dolar geliri garantiye aldı. Böylece Doblo, 18 yılda Tofaş’a toplam 19 milyar doların üzerinde getiri sağlamış olacak.
Küresel aktör olduDoblo’nun 1 milyonuncusu, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün,
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ve Tofaş CEO’su Ali Pandır’ın da katıldığı bir törenle Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretim bantlarından indirildi. Törende bir konuşma yapan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Tofaş’ın son yıllardaki başarılı projeleriyle bugün artık sadece Türk sanayisi için değil, dünya pazarlarında söz sahibi küresel bir aktör konumuna yükseldiğini belirtti.
6.3 milyar dolar ihracatDoblo’nun Tofaş için büyük bir gurur kaynağı ve Türk Otomotiv tarihinin çok önemli bir kilometre taşı olduğunu belirten Koç, “Türkiye’nin ihracatında önemli artış sağlamış ve Türk mühendis ve işçisinin üretim kalitesini tüm dünyaya ispatlamıştır” dedi. Doblo’nun yeni neslinin 8 yıl daha üretileceğine dikkat çeken Mustafa Koç şunları söyledi: “Yine 1 milyon adetten fazla üretilecek yeni Fiat Doblo’nun yüzde 70’i Tofaş çeşitli dünya pazarlarına ihraç edecek. Bu sayede ise Türkiye’ye 6.3 milyar dolarlık ihracat getirisi elde edilecek olması hem Tofaş’ın hem de Doblo’nun önemini ve gücünü açıkça göstermektedir.”
Sektördeki en büyük kapasiteTofaş CEO’su Ali Pandır ise törende yaptığı konuşmada sektördeki en büyük kapasiteli fabrikaya sahip olduklarının altını çizerek, “42 yıl önce başladığımız bu yolda bugün yaklaşık 7 bin kişilik dev bir aile olarak yola devam ediyoruz. 20 bin gibi mütevazi bir üretim kapasitesi ile başladığımız yolculuğumuz, bugün 400 bin adet gibi Türkiye’de otomotivin en yüksek kapasitesine ulaştı” dedi.
Ar-Ge yatırımı 10 yılda 10’a katlandı, yılda 150 milyon TL’ye çıktıFİKRİ mülkiyet hakları Tofaş’ta olan yeni Fiat Doblo’nun bir Ar-Ge başarısı olduğunu da vurgulayan Ali Pandır şunları söyledi: “Ar-Ge misyonumuz tasarımdan üretimine kadar her aşamasının Türk mühendislerin söz sahibi olabileceği dünya otomobilleri üretmektir. İlk Doblo’yu ürettiğimiz 2000 yılında Tofaş Ar-Ge’sinde çalışan sayımız 150 iken şimdi 450’ye ulaştı. 3 kat arttı. Ar-Ge harcamamız ise yılda 15 milyon TL iken 150 milyon TL’ye ulaştı. Yani 10 kat arttı. Ar-Ge merkezimiz bugün Fiat’ın dünya genelinde 3, Avrupa’da 2, Türk otomotiv sektöründe ise birinci sırada yer almaktadır.”
3 markaya üretim yapıyoruz Fiat’ın 3 büyüğünden biriyizTOFAŞ CEO’su Ali Pandır, Türkiye’de büyük ölçekte hem hafif ticari araç hem de otomobil üreten tek üretici olmanın verdiği güç ve güvenle Fiat’ın hem 3 markaya birden üretim yapan hem de tüm dünyadaki en büyük 3 üretim merkezinden biri olduklarını söyledi. 10 yıldan bu yana hafif ticari araç sınıfının birçok alanda tartışmasız lideri Fiat Doblo’nun 1 milyonuncusu üretirken yaklaşık 700 bin adedini ihraç ettiklerini vurgulayan Ali Pandır, bugüne kadar Fiat Doblo ile yaklaşık 7 Milyar dolar ihracat geliri elde ettiklerini de açıkladı. Son 10 yıl içinde 1.7 milyon adetten fazla araç ürettiklerini dile getiren Tofaş CEO’su Ali Pandır, bunun 1 milyon adetinin Fiat Doblo jenerasyonlarına ait olmasının önemine dikkat çekerken, “Bugün burada Türk Kahvesi rengiyle bantlardan inen 1 milyonuncu
Fiat Doblo, “Yılın Ticari Aracı” ve benzeri birçok ödülle global olarak taçlandırılan; parlak başarılarıyla hem geçmişimizi hem de elektrikle çalışan versiyonlar gibi geleceğe yönelik heyecan veren atılımlarımızı simgelemektedir” dedi.
1 milyonuncu yeni Doblo müzelik olduSANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün Mustafa Koç’la birlikte test ettiği bantlardan inen 1 milyonuncu Doblo, Rahmi Koç müzesinde sergilenecek. 1 milyonuncu Doblo, mevcut Doblo modellerine kıyasla daha zengin donanım seviyesi sunan Premio donanımıyla üretildi.
Türkiye’nin ekseni kaymıyor dünyanın ekseni bize kayıyor
SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, dünyanın en kusursuz otomobillerinin Türkiye’de üretildiğini belirterek, “Ancak artık bize özgü, yani bize ait yeni modeller üretmemiz gerekiyor. Önümüzdeki elektrikli araç fırsatı var. Şu an tüm dünyaya ile eşti seviyedeyiz. Türkiye erken davranabilir. Elektrikli otombilde dünyada ilk akla gelen ülke neden Bursa olmasın” dedi. Otomotiv sektörüne büyük önem verdiklerini belirten Bakan Ergün, Otomotiv Strateji Belgesi’ni bu hafta EKK’ya getireceklerini sözlerine ekledi. Ergün, Türkiye’nin küresel krizden etkilenmediğini ve başarılı çıktığını belirtti ve “eksen” tartışmalarıyla ilgili olarak “Türkiye’nin ekseni kaymıyor. Dünyanın ekseni Türkiye’ye kayıyor. 2023’te 500 milyar dolar ihracatla dünyanın 10’uncu büyük ekonomisi olacağız” dedi.
Fiat resmen iki ayrı şirkete bölündüFIAT Yönetim Kurulu, sanayi ve otomobil olmak üzere iki bağımsız şirkete ayrılma planını onayladı. Böylece, Chrysler ile işbirliği yapacak küresel bir otomobil şirketi de doğmuş oldu. Fiat CEO’su Sergio Marchionne de, şirketin ikiye ayrılmasıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Bu, her iki şirkete de stratejik ve finansal netlik getirirken, birbirlerinden bağımsız olarak daha rahat hareket etmelerine de katkı sağlayacak” dedi. Geçen yıl ikinci çeyrekte 168 milyon
Euro zarar eden İtalyan otomotiv devi Fiat, bu yıl aynı dönemde 90 milyon Euro kâr etti. Şirketten yapılan açıklamada, kârın toparlanmasında, otomobil ve tarım aletleri bölümlerinin satışlarındaki artışın katkısı olduğu bildirildi.