Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de 127 milyonu banka kartı ve 61 milyonu kredi kartı olmak üzere toplam 188 milyon kart bulunuyor. Bu kartların büyük bir çoğunluğunun sağ alt köşesinde ödeme sistemi markası olarak Visa veya Mastercard yer alıyor. Ancak Türkiye, geçtiğimiz yıl kendi ödeme yöntemi Troy ile tanıştı ve yerli 'logo' da cüzdanlarda yerini almaya başladı.
Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) yüksek teknolojili ve yenilikçi ödeme yöntemi olarak sunduğu Troy'un bu iki global marka ile yarışması hiç de kolay değil. Bu nedenle de BKM, 'Blue Ocean' yani mavi okyanus stratejisi ile hareket ederek, hiç dokunulmamış olan '23 milyon'a odaklanmış durumda. BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, "Hedef; 5 yıl içinde banka şubesinden içeri hiç girmemiş olan bu insanların cüzdanına 'Troy'u koymak" diyor…
Bankalararası Kart Merkezi'nin iddialı hizmetlerinden Troy'u BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko ile konuştuk. BKM olarak bugüne kadar önemli işlere imza attıklarını, bunun yanında 'kartların sağ alt köşesi'ni eksik bir halka olarak gördüklerini belirten Soner Canko 'Biz neden kendi markamızı yaratmıyoruz' düşüncesinin 2016'da Troy markası ile hayat bulduğunu söyledi.
Bu işe rekabet odaklı girmediklerini belirten Canko, her cüzdanda en az bir Troy logolu kart olmasını amaçladıklarını ve ilk yılda 900 bin Troy karta ulaştıkları bilgisini paylaştı. Öncelikle hedeflerinin beyaz yakalı, plaza çalışanı olmadığını kaydeden Canko, Türkiye'de banka şubesinden hiç içeri girmemiş 23 milyonluk bir kesim olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:
"Toplumun D, E sosyal sınıfında hala bankacılık yapmayan, kartı olmayan bir kesim var.12 yaşından itibaren gençler, tarımda düzensiz geliri olanlar, ev temizliği yapıp haftada bir gün çalışan hanımlar. Bu insanların hayatı nakitle dönüyor. İşte bu nedenle, Troy Türkiye'nin ödeme modeli olsun, 80 milyona eşit imkan sağlasın diye yola çıkarken ilk etapta da bu 23 milyonluk kesime odaklandık. Biz cüzdanlardaki uluslararası markaları çıkartalım da Troy koyalım demiyoruz. Kimsenin olmadığı, fırsatlar sunan alana yöneliyoruz. Bu nedenle 3-5 yıl içerisinde bu 23 milyona ulaşmayı istiyoruz."
"BU YIL BİR MİLYONU BULACAĞIZ"
Halihazırda 15'i banka, biri de banka dışı olmak üzere 16 kurumun Troy logolu banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartı basabilir duruma geldiğini belirten Canko, "Bizim bankacılık dışı 3 üyemiz var. PTT de bunların arasında. Yanı sıra ininal ve Türk Para var. Adımız bankalararası ama bankalararası değiliz sadece artık. Sonuç olarak bugün Troy logolu kart sayısının 900 bine ulaştığını görüyoruz. Bu çok kısa sürede yakalanmış büyük bir ivme. Sene sonunda 1 milyona ulaşmayı bekliyoruz. Türkiye'de 2,4 milyon POS terminali, 50 bin ATM var. Bunların hepsinde ve tüm e-ticaret sitelerinde geçerli. Bu gurur hepimizin" diye konuştu.
Troy ile ilgili KOBİ'lerden, esnaf ve sanatkar odalarından talepler geldiğini de belirten Canko, "Troy'u sahiplenme var. Sektörlerden de çok destek aldık. Benim en çok duygulandığım an, TÜRSAB-TÜROFED'in üyelerine Troy karta geçilmesi ile ilgili tüm düzenlemeleri yapma çağrısıydı" dedi.
"TROY'U ULUSLARARASI ALANA AÇTIK"
BKM Genel Müdürü Canko, yola çıkarken Troy'u sadece Türkiye'de olsun diye planladıklarını ama ilgi nedeniyle Troy'u uluslararası alana da açtıklarını belirtti. Canko, "Discover ile yaptığımız iş birliği sayesinde artık uluslararası işlemlerde de Troy logolu kart kullanılabilecek. Üyelerimiz artık yurtdışında da geçerli olan Troy kart basabilecek" açıklamasını yaptı.
"OVP'DE YER ALMASINDAN OLDUKÇA MEMNUNUZ
Troy'a Orta Vadeli Program'da yer verilmesi için BKM olarak özel bir girişimlerinin olmadığını söyleyen Soner Canko, "Troy, ulaştığı seviye ve büyüklük sonucunda, Kalkınma Bakanlığı tarafından hazırlanan OVP'de kendine yer buldu. Programda hedeflenen yurtiçi tasarrufların artması amacı doğrultusunda, yerli ödeme sisteminin yaygınlaşmasının önemli bir araç olabileceğine yer verildi. Bundan da oldukça memnunuz" ifadelerine yer verdi.