Güncelleme Tarihi:
Yeni markaları Cafe Breno ile kahve pazarında gözünü ilk olarak ikinciliğe diken Akyürek Holding, en büyük avantajları olarak 80 bin noktaya hizmet veren pazarlama ağını görüyor.
1000’İN ÜZERİNDE DENEME
Tasarımından kahve formülüne kadar her noktayı en ince ayrıntısına kadar araştırdıklarını ifade eden Akyürek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdal Akyürek, kahve sektöründe çok ciddi büyüme potansiyeli olduğunu söyledi. Pazarda 2 global oyuncu olduğunun altını çizen Akyürek, “Aynı arenada rekabet edebilecek kaliteli bir ürünle piyasaya giriyoruz. Formül için 1000’in üzerinde deneme yaptık. Ürün çok özel ambalajlara sahip. İlk hedef pazarda ikincilik koltuğuna oturmak” dedi.
Kahve üretimini Almanya’da 100 yıllık bir firmaya yaptırdıklarının altını çizen Akyürek, markanın kabul edilir hale geldikten sonra mağaza zinciri oluşturma konusunda çalışmalar yapabileceklerini söyledi. Kahve kavanozlarının aroma kilidine sahip olduğunu ifade eden Serdal Akyürek şunları söyledi: “Kahve çok çabuk ortam kokusunu ve nemini alabiliyor. Bu kilit bunu engelliyor. Ancak bazı ürünlerde kahve kokusu sonradan enjekte edilebiliyor. Bu kahve üzerinde yağlı bir tabaka bırakır. Ancak bizim ürünümüzde enjekte edilmiş birşey yok. Yoğun olarak da Arabica türü kahve kullanıyoruz. Bu ürün daha kaliteli ve pahalı bir tür” diye konuştu.
22 bin ton
Türkiye’de 1 yılda tüketilen kahve miktarı
4.8 kg
AB ülkelerinde kişi başına yıllık tüketim
550 gram
Türkiye’de kişi başına yıllık tüketim
100 milyar dolar
Dünya kahve pazarının büyüklüğü
1 milyar TL
Türkiye kahve pazarının büyüklüğü
500 milyon TL
Rafta satılan kahvenin değeri
500 milyon TL
Ev dışında tüketilen kahvenin değeri
198 milyon TL
Türk kahvesi pazarının büyüklüğü