Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2006 00:00
Alman Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı Hans-Joachim Körber, "Bu yıl Türkiye’ye 50 milyon Euro yatırım yapacağız. Türkiye’de ciromuz 921 milyon Euro’ya ulaştı. Yatırımlarımız da 1 milyar Euro’ya yaklaştı. Daha fazla yatırım için arsa bulamıyoruz" dedi.
TÜRKİYE’ye 2006’da iki Real, bir Metro Cash&Carry açmayı planlayan Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hans-Joachim Körber, bu yıl Türkiye’ye 50 milyon
Euro yatırım yapacaklarını belirterek, "Türkiye ilerisi için güven veriyor, pazara yatırıma devam edeceğiz" dedi. Körber, Metro Group’un 2005 yılı Türkiye cirosunun da, yüzde 29.7 oranında artarak 921 milyon Euro’ya çıktığını bildirdi.
MEDİA MARKT DA AÇACAĞIZ: Türkiye’nin faaliyet gösterdikleri 30 ülke arasında 11-12. sırada olduğunu dile getiren Körber, Media Markt’ın tam zamanlamasını verememekle beraber Türkiye’ye mutlaka bu mağazayı da açacaklarını söyledi. Körber, Türkiye’nin toplam ciroları içindeki payının yüzde 2 olduğunu bildirerek, "Türkiye’de geçen üç yıl içinde çok gelişme oldu. Türkiye’deki yatırım rakamlarımız 1 milyar Euro’ya yaklaştı. Pazara 1990’da girdik. Üç yıl önceki krize rağmen Türkiye’de kalma kararı verdik. Ama Türkiye’de emlak fiyatları çok fazla ve yer bulamıyoruz" diye konuştu.
YABANCILARI DİNLEMENİZ İYİ: Geçen yıl Türkiye’de yapılan Yatırım Danışma Konseyi’ne katılan yabancı CEO’lar arasında yer alan ve bu yıl da aynı zirveye gelecek olan Körber, bu toplantıda Türk Hükümeti’ne neler tavsiye edeceğine yönelik bir soruyu şöyle yanıtladı: "Türkiye’de AB müktesebatına uyum çerçevesinde değişimler çok hızlı ve uyumlu. Yabancı yatırımcıların sorunlarının dinlenmesi iyi bir işaret. Başbakan Erdoğan’ın yabancı yatırımcıların sorunlarını dinlemesi çok iyi bir şey. Ancak arsa bulmada zorlanıyoruz, emlak fiyatları çok yüksek. Bunlarda bir çözüm olmadı."
YASA SERBEST TİCARETE AYKIRI: Körber, Hipermarket Yasası konusundaki soruyu ise şöyle yanıtladı: "Son üç yılda Türkiye’deki gelişim çok hızlı. Ama Hipermarket Yasası serbest ticarete aykırı. Doğu Avrupa ve Avrupa’daki gelişmelere göre çok erken. Benim tavsiyem pazarın serbest bırakılması yönünde. Almanya’da 16 eyaletin 10’u marketlerin daha uzun saatler açık kalması kararı üzerinde konuşuyor. Dünya Futbol Turnuvası’nda da marketler daha uzun saatler açık kalacak."
DÜNYADA 1.2 MİLYAR EURO YATIRIM: Körber, 2006 yılında Sırbistan-Karadağ, 2007 başında Bosna-Hersek, İsveç ve Pakistan’a gireceklerini belirterek, "2006’da toplam 2.1 milyar Euro tutarında yatırım yapacağız. Bunun çoğu Doğu Avrupa ve Asya’da olacak. Buralarda Metro Cash&Carry ve Media Markt’lar açacağız" dedi. Körber, geçen yıl satışlarının Asya ve Afrika’da yüzde 22, Batı Avrupa’da ise yüzde 5 arttığını belirtti.
REAL’DE HAYAL KIRIKLIĞI: Metro Group CEO’su Hans-Joachim Körber şöyle devam etti: "Metro Cash & Carry için Doğu Avrupa ve Asya’da çok büyük büyüme potansiyel görüyoruz. Satışlarımızın büyümesinde Media Markt ve Satürn’ün büyük katkısı oldu. Real marketlerde ise hayal kırıklığına uğradık. Real’in cirosu geçen yıl Almanya’da geriledi. Real, Türkiye’de ise cirosunu yüzde 11.9 artırdı."
Dünyadaki cirosu 55.7 milyar EuroMETRO Cash&Carry ve Real gibi markaları bünyesinde bulunduran Metro Group’un dünyada 2005 yılındaki satışları yüzde 4.2 oranında artarak, 55.7 milyar Euro’ya ulaştı. Metro Group CEO’su Körber, geçen yıl satış ve cirolarındaki büyümenin yüzde 53’ünün yabancı ülkelerden geldiğini söyledi. Metro Group’un uluslararası alandaki satışları 2005’te yüzde 10.5 artarak 29.8 milyar Euro’ya çıktı. Metro Group’un dünyada çalışan sayısı ise 247 bin.
Media Markt ile Satürn de geliyorALMAN Metro Group CEO’su Hans-Joachim Körber, grup bünyesindeki elektronik ürün marketi Media Markt ile Satürn’ü de Türkiye’ye getirmeyi planladıklarını açıkladı. Körber, "Şimdilik tam tarih veremiyoruz ama Media Markt’ı mutlaka Türkiye’de açmayı düşünüyoruz" dedi.