Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2006 00:00
Gima ile birleşmesini temmuz ayında tamamlayıp ağustos ayından itibaren kendi adıyla borsada işlem görmeye başlayacak olan Carrefoursa, önümüzdeki 3 yıl içerisinde 500 milyon Euro’luk yatırım yapacak. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, böylece Carrefour-Sabancı ortaklığında 10 yılda gelinen noktayı, 2 katına çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.
CARREFUOR-Sabancı ortaklığının 10’uncu yılında hedef büyüttü. Geçen yıl Fiba Grubu’ndan satın alanan Gima ile birleşmeyi temmuz ayında tamamlayan şirket, ağustos ayından CarrefourSa adıyla borsada işlem görmeye hazırlanıyor. 3 yılda 500 milyon
Euro’luk yatırım yapmayı planlayan CarrefourSa, 2008 yılında Avrupa’nın en büyük hipermartekini Merter’de açacak.
AGRESİF BÜYÜME PLANI: Ortaklığın 10’uncu yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, perakendeciliğin Sabancı Holding’in ana iş kollarından biri olduğunu belirterek, "Gelecekte de böyle olacaktır. 10 yıl önce çıktığımız bu yolculukta agresif bir büyüme hedefliyoruz. Bu büyüme için en önemli avantajlarımızdan biri de perakende sektöründe bir dünya devi olan Carrefour ile olan kuvvetli işbirliğimizdir. Bu işbirliğini sürdürme kararlılığı içindeyiz" dedi.
1 MİLYAR EURO YATIRDIK: CarrefourSa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ise, 10 yıl önce İçerenköy’deki tek bir hipermarketle yola çıkan ortaklığın geldiği noktayı şöyle özetledi: "Bugün 13 Carrefoursa hipermarket, 88 GimaSa ve ChampionSa süpermarket ve 400’e yakın DiaSa ve Endi indirim mağazasıyla Edirne’den Van’a toplam 31 ilde 500’e yakın noktada hizmet veriyoruz. Bugüne kadar 1 milyar Euro yatırım yaptık. Ülkemizin ihracatına katkıda bulunuyoruz. Ortağımız dünyadaki Carrefourlar için yılda 300 milyon Euro’luk mal alıyor. Önümüzdeki üç yılda 500 milyon Euro’dan fazla yatırım daha yapacağız. Hedefimiz işimizi üç yılda iki kat büyütmek."
3 BİN KİŞİYE İŞ İMKANI: CarrefourSa Genel Müdürü Luc De Noirmont da, 31 ilde 16 ilçede 470 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini, geçen yıl 300 milyon Euro’nun üzerinde ciro sağladıklarını belirtirken, halen 7 bin 500 olan çalışan sayısının 2008 yılına kadar olan ilerleme programı doğrultusunda 10 bin 500’e ulaşacağını kaydetti. Yeni bir mağaza konsepti uygulayarak mağazaların yüzde 50’sinin yenileneceğini belirten Noirmont, ilk denemelerin sezonluk mağazalar için haziran ayından itibaren gerçekleştirileceğini kaydetti.
GİMA İFLASTAN KURTARILDI: Üç yıllık kalkınma planı çerçevesinde hipermarketlerde CarrefourSa, süpermarket formatında da Gima markasıyla büyüyeceklerini belirtti. Bu arada Fiba Grubu’ndan satın aldıkları Gima konusuna da değinen Noirmont, şöyle konuştu: "Firma eylül 2005’de iflas aşamasındaydı. Gima 2003-2005 döneminde müşterilerinin yüzde 20’sini kaybetmişti. 2 yıl boyunca hiçbir önemli yatırım yapılmamıştı. Tecrübelerimize ve becerilerimize dayanarak tüm ekibimizin katkısıyla, Gima’ları düze çıkaracağımıza tamamen inançlıyız. Bu amaçla 2006 yılında öncelikli olarak Gima’nın temel ticari faaliyetlerini uygulamaya odaklanacağız. Ticari hareketlilik sağlanarak, en çok tercih edilen ürünlerde özellikle ulusal markalarda olduğu kadar, Gima markalı ürünlerde de fiyat indirimleri yapılacak."
Türkiye büyüyen en büyük noktalarımızdan biriCARREFOUR Global İcra Kurulu Başkanı Jose Luis Duran, 868 hipermarket, 2 bin 378 süpermarket, 4 bin 934 indirim mağazası ve 2 bin 699 yakın mağaza(mahalle) ile 29 ülkede faaliyet gösterdiklerini belirtirken, açılışlar konusunda 2006’nın bir rekor yılı olacağını kaydetti. Bu yıl bin mağaza ve 100 hipermarket açacaklarını belirten Duran, Çin, Endonezya, Brezilya ve Türkiye’ye yoğunlaşacaklarını kaydetti. Türkiye’nin potansiyeline inandıklarını, bu ülkedeki yatırım ve varlıklarını artırmak istediklerini vurgulayan Duran, "Çok formatlı stratejimiz bize özellikle Türkiye’de büyümemizi sağlayan yeni imkanlar sunuyor. Biz Türkiye’yi, grubun büyüyen en büyük noktalarından biri olarak kabul ettik. Hedefimiz, 3-5 yıla kadar Türkiye’deki modern ticaretin tartışmasız lideri olmak" diye konuştu. Türkiye’de gıda dışı alanlarda da büyüyeceklerini kaydededen Duran, "Elektronik ürünlere karşı verilen değerin göstergesi olarak Türkiye iyi düzenlenmiş bir şantiye durumundadır" dedi. Duran, yeni projelerden de şöyle söz etti: "Türkiye’deki aktivitelerimiz grubun imajı ile örtüşüyor. Doğru yolda ilerliyoruz. Kárlı bir büyüme için müşteri ilişkimizi geliştirmek, gıda dışı alanına ve diğer birimlere talebi artırmak için gerekli olan her imkan elimizde mevcut.Belçika’da cep telefonu alanına yapmış olduğumuz gibi yenilikçi hizmetler geliştirmek istiyoruz. Üstelik Carrefour Finans, Carrefour seyahat ve hatta telefonda alışveriş gibi yeni hizmetleri oluşturarak daha da ileri gideceğiz. Halihazırda Türkiye’deki hizmetleri kapsayan bir projemiz mevcut. Türkiye bugün üstünde çalışmış olduğumuz şahtiyelerin en mükemmel göstergesi. Carrefour Grubu’nun geleceğine güven duymaktayım. Ve tabii ki Türkiye’deki gelişimimize... Ekiplerin dinamizmine ve Türkiye’deki partnerlerimizle olan bağlarımıza güvenebileceğimi biliyorum."
Merkez’de atama süreci iyi yönetilemediSABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı,
Merkez Bankası’nda atama sürecinin iyi yönetilemediğini savunarak, şunları söyledi: "Merkez Bankası’nın görevi fiyat istikrarıdır. Dolayısıyla bu konuda, Türkiye’nin hiç ihtiyacı olmayan bir belirsizlik yaşadığına inanıyorum. Şu anda böyle bir belirsizlik yaşamaya hiç ihtiyacımız yok. Bu süreç maalesef iyi yönetilemedi. Umuyorum ki en kısa zamanda uzlaşma ile asaleten bir başkan atanır. Şu anda vekaleten bir başkan var. Ben kendisini tanımıyorum, ama iyi bir iktisatçı olduğu söyleniyor. 2.5 yıldır Merkez Bankası’nda. Dolayısıyla vekaleten de olsa işin başında birisinin olması memnuniyet verici. Ama bir an önce uzlaşma ile asaleten bir Merkez Bankası başkanı atanmasını bekliyoruz."