1.7 milyar liraya çıktı, halka açılma ‘fırsat’ını gündeme aldı

Güncelleme Tarihi:

1.7 milyar liraya çıktı, halka açılma ‘fırsat’ını gündeme aldı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2012 00:00

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2012’de en büyük hedeflerinin Teknosa’yı halka açmak olduğunu açıkladı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise, geçen yılı yüzde 29’luk büyümeyle ve 1.7 milyar TL’lik ciroyla kapattıklarını söyledi.

Haberin Devamı

SABANCI Holding bünyesindeki teknoloji perakende zinciri Teknosa, 2011 yılında yüzde 29 büyümeyle 1.7 milyar TL ciroya ulaştığını açıkladı. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, ”2012’de en büyük hedefimiz Teknosa’yı halka açmak. Halka açılmayla Sabancı portföyüne şeffaflık ve Teknosa kurumsal yönetimine güç kazandırmayı amaçladık. Çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza, müşterilerimize ve Teknosa’nın geleceğine inananlara bir yatırım fırsatı oluşturuyoruz. Hedefimiz, Teknosa ile İMKB’nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına girmek” dedi.
1.7 milyar TL ciro
2011’de hedeflerin üzerinde yüzde 29’luk büyüme gösterdiklerini belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de, şunları söyledi: “1.7 milyar TL’lik ciro yakaladık. Toplam net satış alanımız 26 bin 500 metrekare artarak 128 bin metrekare oldu. Hizmet verdiğimiz il sayısını 72’ye, mağaza sayısını da 269’a çıkardık. Geçen yıl dört yeni ilde, yedi yeni ilçede olmak üzere toplam 13 mağaza açarak Türkiye’nin yüzde 93’ünü kapsayan hizmet ağına ulaştık.”
1000 yeni çalışan
Nane, 2012 yılında da büyümelerini devam ettireceklerine dikkat çekerek, “Bu yıl da hem büyük hem de küçük metrekareli mağazalar açmaya devam edeceğiz. Satış alanımıza 30 bin metrekare daha ekleyerek ciromuzu 2012’de yüzde 20 oranında artırmayı hedefliyoruz. Sektörün lideri olarak istihdama katkıyı sürdüreceğiz. 1000 yeni çalışanı daha bünyemize katacağız” diye konuştu.
2 saniyede bir ürün sattı
2011 yılında iki saniyede bir ürün sattıklarını dile getiren Mehmet Nane, “Mağazalarımızı ziyaret edenlerin sayısı 85 milyonu, ürün satış adetleri ise 14 milyonu aştı. Teknoloji marketleri kanalında satılan her 10 Smart TV’den 5’i, her 10 3D TV’den 5’i, her 10 LED TV’den 5 tanesini biz sattık” dedi.

Haberin Devamı

Teknolojiye 5.1 milyar Euro harcandı

TEKNOSA Genel Müdürü Mehmet Nane, “2011’i yüzde 13’lük pazar payı ile kapattık. Sektörde yüzde 43’e ulaşan pazar payı ile teknoloji market kanalının neredeyse yarısını temsil ediyoruz. Türkiye ve dünyada tüketici elektroniği sektörü büyüyor. Dünyada sektör geçen yıl yüzde 6’lık büyümeyle 668 milyar Euro’ya ulaştı. Türk halkı geçen yıl teknolojiye 5.1 milyar Euro harcadı. Sektör dünyadaki genel büyüme ortalamasının üzerinde yüzde 10 büyüdü” diye konuştu.

Haberin Devamı

e-ticarette organize perakendede ilk üçte

GELECEKTE e-ticaret hacminin Türkiye’de artacağı ve online satışların teknoloji perakendeciliğinde önemli yer kaplayacağını gördüklerine değinen Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, şöyle konuştu: “Bu nedenle mağaza yatırımlarımızın yanı sıra sitemiz teknosa.com’un altyapısını ve tasarımını yeniledik. İnternet sitemiz büyük bir Teknosa mağazası kadar ciro yapar hale geldi. Teknosa.com ayda 2 milyona yakın ziyaretçi sayısı ve yakaladığı satış hacmi ile bugün e-ticarette organize perakendeciler arasında ilk üç arasında.”

Sabancı’nın parlayan yıldızı 

HALUK Dinçer, Türkiye ekonomisinin temel taşlarından biri olduklarını dile getirerek, “Her işe uzun vadeli bakıyoruz. Vizyonumuz farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak. Teknosa bunun en güçlü örneklerinden. Teknosa, elektronik perakende sektörünün açık ara lider. Teknosa, Sabancı portföyünün finansal göstergelerde, marka algı ve bilinirliğinde parlayan yıldızı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!