Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda, hızla büyüyen Türk kozmetik pazarında yerli üreticiler de atak yapıyor. Kendi markası Bioser ile sadece masaj jeli üreten ve pazardaki 5 markaya da krem üretimi yapan Bitkisel Aromalı Doğal Sağlık Kozmetik Ürünleri Pazarlama Sanayi ve Dış Ticaret Ltd.’nin (Biomedikal) 2010 cirosu 85 milyon lirayı buldu. Yeni ürünleri piyasaya sürmeye hazırlanan firmanın patronu Emre Ünal, 2008 başında büyük ortak olarak katıldığı firmanın aynı zamanda Salih Çelik’in kurduğu Gülsa Kozmetik Gıda ve Doğal Ürünler Sanayi ve Ticaret Ltd.’ne (Gülsa) yüzde 65 ortak olduğunu belirterek, “Biz sadece masaj jeli üretiyoruz ve pazarlıyoruz. Kozmetik ürün olarak turizm sektöründe SPA’larda ve sporcular tarafından çok yaygın kullanılıyor. Sadece çağrı merkezi kanalıyla satış yapıyoruz. Bugüne kadar 1.5 milyonu aşkın ürün sattık” diyor.
Baba Olmuksa emeklisi
1980 Eskişehir doğumlu Emre Ünal 30 yaşında 85 milyon lira ciro yakalayan bir girişimci olmasının öyküsünü de şöyle anlatıyor: “Eskişehir doğumluyum. Babam Dilovası’ndaki Olmuksa’dan emeklidir. Ağabeyim subay, kardeşim ise tekstil mühendisi. Babamın zoruyla ben de Yıldız Teknik Üniversitesi bilgisayar mühendisiliğini bitirdim. Sonra Erasmus bursuyla Cambridge’e MBA’e gittim. Ardından bir süre Almanya’da çalıştıktan sonra, Taşyapı’da (Emrullah Turanlı) personel müdürü olarak Türkiye’ye döndüm. Taşapı’da biraz para biriktirdim ve 2005’te ayrılıp çelik haddecisi Çimta’yı aldım. Ancak 2008 yılı başında 50 bin ton taahhüt altında küresel krize yakalandım. Malum çelik fiyatları çok yükseldi. Bu şirketimin büyük bölümünü sattım. Şu anda küçük çaplı yine devam ediyorum ama asıl işim Biomedikal oldu.”
Küçük iş büyüdü
Çelik işinde küçülürken, perakende işinin çok cazip olduğunu düşünerek, Nezir Süngü’nün kurduğu Biomedikal’e ortak olduğunu, bu konuya odaklandığını anlatan Emre Ünal şöyle devam ediyor: “2008 başında Nezir Süngü’nün şirketinin yüzde 75’ini aldıktan sonra Bioser markasıyla hızlı bir pazarlama sürecine odaklandık. Çok iyi bir ürün vardı ama ben önce ‘küçük bir iş olur’ diye bakıyordum. Ancak sonra öz sermayemizin yetettiğini gördüm. İş hıza büyümeye başladı. Sadece bir çağrı merkezi kanalıyla satış yapıyoruz. Ürünümüz kozmetik ürün, o nedenle de bazı ürünlerin yaşadığ sıkıntıları yaşamıyoruz. Yakında yurt dışı kanallarımız da hızla büyümeye başlayacak.”
Laboratuvar Bursa’da
Emre Ünal, Gülsa ile ortaklığın ardından Bursa’da da bir laboratuvar kurduklarını anlatıyor ve şöyle devam ediyor: “Gülsa’da üretim kapasitemiz çok yüksek. Günlük 150 bin ambalajlı ürün üretebiliriz. Zaten bizim kendi markamızla olan ürünümüzün cirosu 25 milyon lira ayrıca piyasada satılan 5 önemli markanın da fason üreticisiyiz. Böylece 85 milyon liraya çıktık. 400 civarında da üretimde ve pazarlamada doğrudan çalışanımız var. Benim küçülen çelik işimde de ayrıca 200 kişilik istihdamımım devam ediyor. Anti sellülit jelden sonra bu yıl bebekler ve yaşlılar için de özel masaj ürünlerini piyasaya süreceğiz. Tabii ki onların bileşimi ve formülü farklı olacak.”
Nane, karanfil, pelesenk yağından krem yerine jel
BİOMEDİKAL’in kurucusu ve ortağı Nezir Süngü şunları söylüyor: “Benim hedefim ‘Sağlık Sarayı’ adıyla farklı ürünlerde markalaşmaktı. O kapsamda ciddi araştırmalar sonucunda çok özel bir masaj jeli geliştirmişti. Üretimimiz başlamıştı, güçlü bir ortağa ihtiyacımız vardı. Emre Bey hem benim, hem de üreticimizin büyük ortağı oldu. Ardından çok ciddi bir pazarlama organizasyonu geliştirdi. Şu anda masaj jeli dışında yeni bir ürün olarak de anti selülit jelimizi pazara sürmek üzereyiz. Masaj jelimiz, tamamen bilimsel kurallara uygun olarak kekim, nane, okaliptüs, meneviş, zencefil, karanfil, biberiye, anason, rezene, lavanta, portakal, pelesenk yağlarının özel karışımından oluşuyor. Piyasada bu tür ürünler genellikle krem olarak üretilip satılır. Biz jel olarak ürettik çünkü çok daha çabuk etki ediyor.”
İyi ki üniversiteyi yarıda bırakmama hocam engel olmuş
EMRE Ünal, işçi emeklisi bir babanın oğlu olarak Yıldız Teknik’te okurken, ciddi maddi zorluklar yaşadığını belirtiyor, o günlerde kaderini değiştiren en önemli olayı şöyle özetliyor: “Babamın durumu kötüydü, emekli olmuş, parasını da bitirmişti. Ben öğrenciydim. İkinci sınıfta okulu bırakma kararı aldım. 3 işte çalışıp okumaya devam ediyordum, çok bunalmıştım. Danışman hocam çağırdı ve beni ‘okulu bırakmamaya’ ikna etti. Önce bağırdı ‘nasıl bırakırsın, bu okula girmek için insanlar yarışıyor’ dedi. Ben de o sırada camları silen işçi arkadaşı gösterip ‘maaşlı hayat istemediğimi’ anlattım. O da bana ‘Emre, ben üniversiteyi 7 senede bitirdim de profesör olamadım mı? Git biraz hayatını yaşa kendini sıkma ama okulunu bitir’ dedi. O söz üzerine hem hayata sarıldım hem de okulu bırakmadım.”
‘En Beğenilenler’de ilk 3’e Turkcell, Garanti ve Arçelik yerleşti
CAPİTAL Dergisi’nin 11’cisini düzenlediği “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2010” araştırmasına göre, Türkiye’nin en beğenilen ilk 3 şirketi Turkcell, Garanti Bankası ve Arçelik oldu. Çok sayıda sektörden üst ve orta düzey yöneticinin Türk iş dünyasındaki şirketleri ve kendi sektörlerindeki rakipleri hakkındaki görüşlerini değerlendirilerek gerçekleştirdiği araştırmada ilk 3 şirketin ardından Koç Holding ve Eczacıbaşı Topluluğu yer aldı. Araştırma ve ödül töreninin ana sponsorluğunu Adecco üstlenirken, Katar Airways ve T-Systems sponsor olarak katkıda bulundu. Ödül törenine Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv, Doğan Yayın Holding CEO’su Mehmet Ali Yalçındağ, Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ, Doğan Burda CEO’su Mehmet Y. Yılmaz, Danone Hayat Su Genel Müdürü Yeşim Güra, Sütaş Genel Müdürü Serpil Veral Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Erün, Migros Genel Müdürü Özgür Tort gibi bir çok isim katıldı.
Anatolium Alışveriş Parkı, 3 bin kişiye iş verecek
MAYA Grubu ve Nata Grubu’nun geliştirdiği Alışveriş Vadisi’nin ilk ayağı olan Anatolium Alışveriş Parkı, 23 Haziran’da açılacak. Maya Holding ve IKEA Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, Anatolium Ankara Alışveriş Parkı’nda IKEA’nın 5’inci mağazasının da bulunacağını belirterek, şöyle konuştu: “2011 yılında Anatolium Ankara Alışveriş Parkı projesiyle, 170 bin metrekare kapalı alan ve 70 bin metrekare kiralanabilir alanda, 3 bin kişiye yeni istihdam yaratılması hedefleniyor. Projenin yatırım bedeli 150 milyon dolar. Alışveriş Parkının hemen yanında yer alacak olan Nata Vega AVM projesini geliştiren Nata Grubu ile yapılan yakın işbirliğiyle bölgenin en büyük alışveriş çekim merkezi ortaya çıkacak. Alışveriş Parkının yılda 10 milyon ziyaretçi çekmesini bekliyoruz. Önümüzdeki yıllarda Türkiye genelinde Anatolium markası ile yeni projeleri hayata geçirmeyi planlıyoruz.”