Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2010 00:00
KADIN girişimcilerin iş dünyasına katılımı için güçlü adımların atılması gerektiğini vurgulayan TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı ve Hey Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş, “Ekonominin hızla büyümesine rağmen kadının ekonomideki yeri güçlenmedi. Bunun sonucunda 1.3 milyon girişimcinin sadece 80 bini kadın girişimci olabildi. Çünkü Türkiye yıllardır beyinsel enerjisinin çok büyük bir bölümünü erkek-kadın fırsat eşitliği, kadının girişimciliği, istihdamı ve ekonomiye katılım konusunun dışında harcadı” dedi.
Sondan 4’üncü
Dünya Ekonomik Forumu “2010 Küresel Cinsiyet Eşitsizliği” raporuna göre Türkiye, kadının ekonomiye katılma ve ekonomide fırsat olanağı sıralamasında 134 ülke arasında sondan dördüncü sırada yer aldığını belirten Aynur Bektaş, şu değerlendirmeyi yaptı: “Sadece Suudi Arabistan, Pakistan ve Yemen’de kadının ekonomideki yeri Türkiye’den daha geride kaldı. Raporun yayınlandığı son 5 yıla bakıldığında Türkiye dünya sıralamasında 2006 yılında 105’inci sıradayken, 2009 yılında 24 sıra birden gerileyerek 129’uncu oldu. Oysa 12 basamak düştüğümüz 2006 yılı Türkiye ekonomisinde büyümenin göreli olarak yüksek olduğu dönemdi. Kısaca ekonominin hızla büyümesine rağmen kadının ekonomideki yeri güçlenmedi.”
1440 üye
Kadının rolünün güçlenmesi ve girişimcilik aktivitesinin artması için yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Aynur Bektaş, şöyle konuştu: “TOBB Kadın Girişimciler Kurulu tüm enerjinin kadın girişimciliğine yönlendirilmesi için çalışıyor. Kadın Girişimciler Kurulu olarak en büyük iş kadını teşkilatını oluşturarak 78 ilde 1440 üye iş kadını sayısına ulaştık. Amacımız, ülkemizdeki kadın girişimci potansiyelinin nicelik ve nitelik bakımından geliştirilmesi ve daha donanımlı hale getirilmesi. Bu doğrultuda politikalar belirleyip, girişimcilik kültürünün kadınlar arasında gelişmesine öncülük ediyoruz.”
500 kadın
Kadın girişimci sayısını her geçen gün artırdıklarını belirten Aynur Bektaş, “Yaptığımız çalışmalar neticelerini veriyor. ‘Yönetim kadının hakkıdır’ sloganıyla çıktığımız yolda oda ve borsa meclislerinde görev alan kadın girişimci sayısını yüzde 192 arttırarak 51’den 149’a çıkardık. Bundan sonraki hedefimiz 500 kadının oda ve borsa meclislerinde yer almasını sağlamak.”
Kadın tüketici değil, üreten oluyor
GİRİŞİMCİLİĞİN gerektirdiği dayanıklılık ve duygusal zekanın kadında bulunduğunu söyleyen Aynur Bektaş, “Kadın girişimcilerin artışıyla Türkiye ekonomisi daha yüksek seviyelere çıkacak. Kadınlar istihdama daha fazla katılmalı, tüketici olmaktan çıkarak üretici konumuna geçmelidir. Kadın girişimciliğinin ekonomik ve toplumsal hayata önemli yarar ve fırsatlar sunduğu bir gerçektir. Geçtiğimiz 3 yıla baktığımızda birçok başarılı projeye imza attık. Girişimci kurullarımız, kadın girişimci sayısını arttırmak adına tüm inançlarını ve gönüllerini ortaya koyuyor ve illerdeki potansiyel kadın girişimcileri teşvik ediyorlar.”