Güncelleme Tarihi:
AKBANK’ın uçuş mili kazandıran Wings kartı, artık uçuşlarda kazanılan mil puanları belirlenen üye işyerlerinde yapılan harcamalarda da kullandıracak. 2007 yılında pazara sunulan ve bugüne kadar 1.2 milyon kez bedava uçuş imkanı sağlayan Wings kart, bundan sonra kazanılan millerle yalnızca uçak bileti almayacak, hesap da ödeyecek. Wings, böylece sadece uçuş kartı olmaktan çıkıp, seyahat ve eğlence kartı haline gelecek. Orta ve üst gelir grubuna hitap eden ve 500 bin müşteriye yaklaşan Wings, bundan 7 ay önce başladığı kampanya sayesinde de Wings müşteri sayısında yüzde 43 artış sağladı.
Akbank Genel Müdür Vekili Hakan Binbaşgil, Türkiye’de kredi kartlarında son 15 yılda büyük değişim yaşandığını ve bu değişimin kredi kartlarındaki ürün ve hizmet çeşitliliği bakımından Türkiye’yi dünyada parmakla gösterilen
bir ülke haline getirdiğini belirterek, şunları söyledi: “Akbank olarak 6 farklı ürün ve 5.5 milyona yakın kart adediyle Türkiye’deki öncülerden olduk. Kasım sonu rakamlarla toplam kredi kartı pazarındaki ciro pazar payımız yüzde 14.6’ya ulaştı. Pazardan daha yukarıda giden bir performansımız var.”
Yüzde 34 büyüdü
Akbank Ödeme Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, 2011 yılında Akbank’ın tüm kredi kartları alanında çok başarılı bir performans sergilediğini belirterek, şöyle konuştu: “Akbank bu anlamda 2011’in şampiyonu ve lider bankası oldu. Eylül sonu rakamlarla sektör ortalaması olarak ciro pazar payında ortalama yüzde 24 artış olurken, Akbank yüzde 34’lük artış oranıyla sektörün çok üzerinde bir ciro pazar payı artışı sağladı. Bizden önde olan bankalarla aramızdaki açığı kapatırken, bizden geride olan bankalarla da aramızdaki farkı daha da açtık. Alacak bakiyesi sektörde yüzde 21 büyürken, Akbank’ta bu rakam yüzde 35 artış kaydetti. Portföy kalitesi bakımından da sektörde sorunlu kredi kartı ortalaması yüzde 6’larda iken, Akbank’ta bu oran yüzde 3 civarında. Bu anlamda çok sağlıklı ve kaliteli bir porftföy yapısına sahibiz.”
Bankalar çok dikkatli davranıyor
HAKAN Binbaşgil, kâr marjlarının düştüğü bir ortamda bankaların çok daha dikkatli bir politika izlediğini ifade ederek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’deki bankalar olarak çok kriz gördük. Ve bu krizlerden çok şey öğrendik. Kriz ve risk yönetiminde iyi olduğumuzu da söyleyebilirim. Dünyada parmakla gösterilen bir bankacılığa sahibiz. Bu nedenle ne pahasına olursun büyüyeceğim gibi bir yaklaşım bankacılığımızda söz konusu değil. BDDK’nın getirdiği sıkı düzenlemelerin yanı sıra bankalar da çok dikkatli davranıyor. Biz de Akbank olarak kâr marjlarının daraldığı bir ortamda daha sağlıklı bir portföy yapısını korumaya azami dikkati gösteriyoruz.”
Kredi kartı 2012’de yüzde 20 büyüyebilir
MEHMET Sindel, 2012’de ekonomik büyümede yavaşlama olması halinde kredi kartlarının nasıl etkileneceği sorusuna, “Kredi kartları diğer bankacılık ürünlerinden farklı bir seyir izliyor. Kimi dönemlerde kredi kartı ciro büyümesi yavaşlasa da genelde her yıl yüzde 20’ler düzeyinde büyüyor. Kredi kartı aynı zamanda bir nakit ikamesi aracı olduğu için büyümesini devam ettiriyor. 2012’de yüzde 20’lerin üzerinde bir büyüme bekliyoruz” yanıtını verdi.