Güncelleme Tarihi:
Başkent Öğretmenevi’nde üç gün sürecek çalıştayda, taslak ders kitapları; içeriğin anayasa ve kanunlara uygunluğu; bilimsel olarak yeterliliği; eğitim ve öğretim programının kazanımlarını gerçekleştirme yeterliliği ile görsel ve içerik tasarımının öğrenmeyi destekleyecek nitelikte olması ve öğrencilerin gelişim özelliklerine uygunluğu olmak üzere dört kritere göre incelenip değerlendirilecek. Çalıştay öncesinde konuşma yapan MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Hüseyin Şirin, söz konusu bu kriterlerin yanı sıra zenginleştirilmiş içeriklerin kazanımlara uygunluğuna, kazanımları destekleyip desteklemediğine ve öğrenci seviyesine uygun olup olmadığına göre z-kitapların değerlendirileceğini belirtti. Şirin, bu çalışmada zenginleştirilmiş kitapların eğitim ve öğretim yönünden standartları ile özelliklerinin belirlenmesinin amaçlandığını da vurguladı. Z-kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı’nın önemine değinen Şirin, “Çağın eğitim-öğretim sitemine bir yansıması olarak eğitim-öğretim içeriklerinin elektronik ortamda sunulması bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrenme-öğretme faaliyetlerinin verimliliği ve bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu bir eğitim anlayışının gereği olarak teknolojinin ders kitaplarında bir değişim ve dönüşüme neden olması kaçınılmazdır. Öyle ki ders kitaplarının yanı sıra zenginleştirilmiş içeriğe sahip ders kitapları da sınıflarda yerini almaya başlamıştır. Bu çerçevede z-kitapların hangi standart ve kritere sahip olacakları, eğitim-öğretim sistemi içerisinde yerini nasıl alacağı konusunda üniversiteden akademisyenlerin de katkı yapacağı geniş yelpazeden katılımcıların görüş alışverişinde bulunacakları bir çalıştay olacaktır” dedi. Çalıştaya eğitim-öğretim içerikleri ve bilişim teknolojileri konusunda uzman olan öğretmen ve akademisyenler ile Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı genel müdürlüklerden konuyla ilgili uzmanlar katılacak.