Güncelleme Tarihi:
Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu (YURTKUR) Genel Müdürü Recep Kaymakcan, öğrenci yurtlarına, iyileştirme çalışmaları kapsamında 32 bin buzdolabı, 5 bin çamaşır makinesi ile 2 bin 500 kurutma makinesini göndereceklerini bildirdi. Kaymakcan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın 14 Haziran’da “Yurdum Evim Ücretsiz İnternetim” projesinin açılışında, yurtları iyileştirme talimatı verdiğini hatırlattı. Kaymakcan, Başbakan Erdoğan’ın talimatları çerçevesinde yurtlardaki 12 bin 500 ranzanın dönüşümünün yapıldığını ve 25 bin kapasitenin eksiltildiğini anlattı. Kaymakcan, buna mukabil 30 bin yataklık, inşaatı tamamlanmış ve kiralanan yurtların teslim alındığını söyledi.
İyileştirme çalışmaları kapsamında tüm yurtlara, her odaya bir buzdolabı göndereceklerini belirten Kaymakcan, 32 bin buzdolabı siparişinin verildiğini dile getirdi. Ayrıca bunlardan 24 bininin kurulduğunu, kalan 8 bin buzdolabının da dört hafta içinde teslim edileceğini söyledi.
YURTKUR Genel Müdürü, yine yurtlara bir hafta içinde tüm öğrencilerin yararlanacağı çamaşır makineleri göndereceklerini dile getirerek şöyle konuştu:
“Yurtlarda 100 bin kapasiteye hitap eden çamaşırhaneler bulunuyor. Bunların yanı sıra 5 bin çamaşır makinesinin de siparişi verildi. Ayrıca yurtlara 2 bin 500 kurutma makinesi de gönderilecek.”
Kaymakcan, 310 bin elyaf yorgan, yanmaz yatak ve elyaf yastık alınarak, öğrencilerin yaşam alanlarının güzelleştirildiğine anlattı.
Öğrenciler şikayetlerini Twitter’dan yazıyor
Yurtlardaki öğrencilere ekim ayında verilecek 201 bin liralık yemek katkısının, Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç’ın talimatıyla 18 Eylül’den itibaren verilmeye başlandığını aktaran Kaymakcan, yemek yardımının yurtların kapanış tarihine kadar süreceğini anlattı. Kaymakcan, tüm yurtlara 50 milyon liralık altyapı yatırımıyla hızlı, güvenlikli ve ücretsiz internet bağlantısının kurulduğun söyledi. Kaymakcan bu yıl hayata geçirdikleri uygulamayla, öğrencilerin sorun ve şikayetlerini tam zamanlı olarak Twitter üzerinden kendilerine ulaştırdığını söyledi.
Kaymakcan, bildirilen sorun ve şikayetlerin Yurtkur’un üst düzey yetkililerince değerlendirildiğini ve tüm öğrencilere mutlaka cevap yazıldığını belirtti.