Güncelleme Tarihi:
Türkiye Özel Okullar Derneği’nin Antalya’daki “Eğitimde Öngörüler” başlıklı Geleneksel Eğitim Sempozyumu dün başladı. 16’ncısı yapılan etkinlikte üç gün 1200’e yakın katılımcı ile 12 konferans ve 15 çalıştayda eğitimin geleceği konuşulacak. Açılışa katılan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, özel okul sahiplerinden yurtdışında da Maarif Vakfı desteğiyle okul açmalarını isteyerek, özetle şunları söyledi:
“İyi niyetle bir zaman baktığımız hain terör örgütü başımıza neler getirdi, gördük. Dikkatli davranmalıyız. Maarif Vakfı ile işbirliği yapın, yurtdışında istediğiniz ülkelerde devletle ortak olun ya da kendiniz okul açın. Türk sistemini dünyaya tanıtın, beraber yapalım, çok ihtiyaç var. Devlet yetişmeye çalışıyor ama yeterli değil.
315 BİN ÖĞRENCİYE TEŞVİK
2 bin 747 anaokulu, 1.229 ilk, 1.383 orta, 2 bin 533 lise, 35 özel eğitim, 12 yabancı, 19 milletlerarası, 60 azınlık olmak üzere 8 bin 18 özel okul var. Bunlarda 1 milyon 153 bin öğrenci eğitim alıyor. Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile terör örgütüyle irtibatı tespit edilen 1.060 okul kapatıldı ancak sektör büyüyor, 1.021 yeni özel okul açıldı. 2014’ten beri uygulanan eğitime destek için şu ana kadar 2 milyar 103 milyon ödeme yapıldı. 315 bin 586 öğrenci teşvik aldı.”
Türkiye Özel Okullar Derneği Eş Başkanı Cem Gülan ise “60’lardan, 70’lerden günümüze birçok şey değişti. Teknoloji, uzaktan öğretim gibi birçok avantaj eğitimi destekleyen unsur haline geldi. Birçok insan bunun son nokta olmadığını, hatta sonraki gelişmelerin daha şaşırtıcı olacağını düşünüyor. Gelecekte eğitim nasıl olabilir? Piyasa bizden nasıl öğrenci bekliyor? Bu gibi yüzlerce soruya cevap aramak, öngörülerde bulunmak için buradayız” dedi.
ÖĞRENCİ ÖZGÜR BIRAKILMALI
Dünyada online eğitimin öncülerinden ve eğitim deneyleri yapan Prof. Dr. Sugata Mitra şöyle konuştu:
“Çocuklar birlikte ve özgür olduklarında daha iyi öğreniyor. 19’uncu yüzyıl fabrikaları için çalışan yetiştirmemeliyiz. Okullar; mutlu, sağlıklı ve üretken insanlar yetiştirmeli. Öğrenciler bu metotla büyüyünce okuma, iletişim, matematik, internet kullanma becerilerinde başarılı oluyor, özgüvenleri gelişiyor. Öğretmenlerin yapabileceği bir şey yok, sistem değişmeli. Müfredat insanlık tarihinin bütün bilgilerini aldığından zamanla kapsamı genişliyor. Müfredat yerine öğrenciye cevaplarını bilmediği önemli sorular sormalıyız. Cevabı bulurken de özgür bırakmalıyız. Metottan ziyade üretkenliği denetleyen ve ölçen bir sistem olmalı.”