Güncelleme Tarihi:
Balıkesir'de Türk Eğitim-Sen Balıkesir Şube Başkanı Yılmaz Kuran, 4 Ağustos 2013 tarihinde yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğiyle okul ve kurumlara müdür atamalarına sözlü sınav şartı getirildiğini hatırlattı. Başkan Kuran, şöyle dedi:
"Okul müdürü ya da müdür yardımcısı olmak için önceden sadece sınava giriliyordu. Şimdi buna mülakat da eklendi. Şimdi hem yazılı hem mülakat yapılacak. Mülakat; torpil demektir. Bununla ilgili dava açacağız. 3-4 soru ile yönetici ataması belli olmaz. Yazılıda 100 soruda 90-95 puan alacaksınız, sonra 3 sorudan birini bilemeyince eleneceksiniz. Bu sınavlara Türk-Eğitim-Sen'den 18 kişi katıldı ancak 5'i yüksek puan alabildi. Malum sendikadan ise 36 kişiden tam 32'si sözlüde yüksek puan aldı. Bu mülakat gerçekçi değil kayırmadır. Yapılan sınavlar gerçekçi değildir. Kafamızda soru işaretleri var. Mülakat bizim midemizi bulandırıyor."
Eğitim-Sen de tepkili
Eğitim-Sen Balıkesir Şubesi Örgütlenme Sekreteri Nurettin Baburcan ise şunları söyledi:
"Yazılı sınavda düşük not alan Eğitim-Bir-Sen üyelerine sözlü sınavda atama için hangi not gerekiyorsa o notlar verilmiş, buna karşın ülke genelinde başta Eğitim-Sen üyeleri olmak üzere, çok sayıda yönetici adayına özellikle düşük notlar verilerek yönetici olarak atanmaları fiilen engellenmiştir. Bir eğitim emekçisi olarak bu yaşananlar bizleri utandırmıştır. Tüm öğretmenlere "Etik' sözleşmesi imzalatan bir kurum böyle sınavlar yapabiliyorsa etik kavramının içeriğini tekrar gözden geçirmeleri gerekmektedir."
Kayırma iddiası
Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün açıkladığı ve kurum sitesinde yayınladığı Müdürlük 'Sözlü sınav' sonuçlarını incelediklerini dile getiren Baburcan, Eğitim-Bir-Sen üyelerinin, yazılı sınavlarına bakılmaksızın yüksek puanlar verilerek sözlü sınavla yönetici olarak atanmalarının önünün açıldığını iddia etti. Baburcan, şöyle konuştu:
"Milli Eğitim Bakanlığı geçmişte yapılan ve yüksek yargı duvarına çarpan düzenlemelerden vazgeçmeli, eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde mülakat gibi doğrudan 'torpil' çağrıştıran yöntemler değil, herkesin eşit olarak değerlendirileceği ve bilimsel kriterlere dayanan ölçütler belirlemelidir."