Güncelleme Tarihi:
Bakanlık, Öğretmenler Günü etkinlikleri kapsamında her yıl Başkentte ağırladığı öğretmen sayısını bu yıl 208'e çıkardı. 81 ilden gelecek bu öğretmenler, 4 gün boyunca Ankara'da ağırlanacak.
Geçen yıl Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde ilk resepsiyonu 24 Kasım'da öğretmenler onuruna veren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bu yıl da öğretmenleri Külliye'de ağırlayacak.
Öğretmenler Günü için her yıl Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce oluşturulan ve aralarında akademisyenlerin bulunduğu komisyon, kutlamalar kapsamında 81 ilin milli eğitim müdürlüklerince seçilen öğretmenlerin proje ve başarı hikayelerini inceledi.
Değerlendirme sonucu öğrencilerinin hayatını değiştiren, eğitimde üstün başarı gösteren, projeler gerçekleştiren, yetenekli öğrencileri topluma kazandıran, fedakarlıkları ve diğer nitelikleriyle farklılık yaratan öğretmenler arasından 208'i ‘mesleğinde fark yaratan’ kişiler olarak seçildi.
Yılın ‘çalı kuşları’ seçilen öğretmenlerden bazılarının, hikayesi şöyle:
Tarihi fıkralarla öğrencilerine sevdirdi
Muğla Fethiye Anadolu İmam Hatip Lisesinde Tarih Öğretmeni olarak görev yapan Demirhan Yılmaz, öğrencilerine tarihi daha çok sevdirebilmek için anabilim dalında yüksek lisansını tamamladı.
Yenilikçi tarih öğretim yöntemlerinden laboratuvar, minyatür, drama ve fıkralarla desteklediği derslerini öğrencilerine sevdiren Yılmaz, projesiyle Türkiye Tarih Eğitimcileri Birliği Derneği ve Uluslararası Tarih Eğitimcileri Derneği ile işbirliğinde bulundu.
Bilim ve Teknik Dergisi'nde "Fıkra Destekli Tarih Öğretimi", "Laboratuvar Destekli Tarih Öğretimi" isimleriyle makaleleri yayımlanan Yılmaz, 2007'de "Fıkralarla Tarih" isimli ilk kitabını çıkardı. Yılmaz'ın ayrıca "Kazım Karabekir ve Şark Harekatı", "Türk Tarih Tezi", "Ermeni Zulmü" isimli çalışmaları da bulunuyor.
Köy okulundan il derecelerine
Elazığ Kovancılar Hacı Ahmet Özbağı İlkokulu Sınıf Öğretmeni Muhammed Zincirli de köy okulunda görev yapan bir öğretmen olarak, merkezi sınavlarda ve il bazındaki etkinliklerde öğrencileriyle dereceler alarak başarılar elde etti.
"Hizmet İçi Eğitim", "Okul Yöneticilerinin Yönetsel Güçlülükleri", "4+4+4 Eğitim Sisteminin Değerlendirilmesi", "Okullarda Örgütsel İklim", "Etkili Veli-Öğretmen İletişimi", "Stratejik Planlama Çalışmaları", "Bürokratik Yapı ve Yönetici Davranışları", "Öğrencilerde Sosyal Ağ Kullanımı ve Siber Mağduriyet" gibi konular üzerine, ulusal ve uluslararası seçkin bilimsel dergilerde makaleleri yayınlanan Zincirli, ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlarda da 7 sözlü bildiri sundu.
Projeleri uluslararası arenada alkışlandı
Samsun Ayvacık Ortaokulu Okul Öncesi Öğretmeni Nurten Akkuş da, ulusal çapta birçok projenin yazarlığı ve koordinatörlüğünü gerçekleştirdi.
Akkuş'un, babaların okul öncesi eğitimine katılımını artırmak için yazdığı ve yaygınlaştırdığı "Baba Bana Bir Masal Anlat" isimli proje kapsamında haftanın belirli günleri çocuklarının sınıflarına gelen babalar masal anlatıyor.
Proje, PDRDER tarafından 2011'de ulusal çapta "Türkiye Empati Ödülü"ne aday gösterildi. Bu yıl Sabancı Vakfınca "Fark Yaratanlar" listesine seçilen Akkuş, projesi ile Ulusal Öğretmen Kongresi'ne davet edildi. Proje, ulusal çapta en iyi 9 proje arasına seçilerek kongre tarafından kitaplaştırıldı, üniversiteler ve farklı illerdeki kurumlarca örnek uygulama olarak gösterildi.
Ayvacık'taki okullarda 30'a yakın köy anasınıfı ve yaklaşık 300 öğrenci için "Oyuncak Kumbarası Sınıf Kardeşliği Projesi" de başlatan Akkuş, çalışmasıyla ülkenin birçok yerinden toplanan oyuncakları, bölgedeki tüm okul öncesi eğitim çağındaki öğrencilere dağıttı. Proje, bakanlığın desteğiyle ulusal çapta çağrılarla ve halkın katılımı da sağlanarak devam ediyor.
Bir diğer projesi de veliye yönelik "(S)empati Okulu Projesi" olan Akkuş, empati, sanat, aile eğitimi gibi konularda ailelere bir yıllık eğitim verdi. Proje ile açılan okul, Türkiye'nin ilk aile okulu olma özelliğini taşıyor.
Küçük bilim adamlarını kitap yaptı
Gaziantep Şahinbey Münire Kemal Kınoğlu Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Orhan Ertürk, bu yıl TÜBİTAK yarışmalarında danışmanlık yaptığı projelerinin ve proje hazırlama konusunda verdiği bilgilerin de yer aldığı, "Gaziantep'in Küçük Bilim Adamları" isimli kitap yazdı.
Ertürk'ün, TÜBİTAK Bu Benim Eserim Proje Yarışması'nda danışmanlığını yaptığı proje, 42 bin çalışma arasından Türkiye ikinciliği elde etti. Gaziantep'in eğitimdeki başarısının arttırılmasını temel alan Gaziantep Eğitim Çalıştayı'nda bilimsel faaliyetlerin geliştirilmesi konusundaki çalışma grubunda da yer alan Ertürk, eğitimle ilgili pek çok etkinlikte bulundu.
Öğrencilere özel öğrenme şekilleri belirledi
Ankara Pursaklar Ülker İlkokulu Sınıf Öğretmeni Sacide Uslu, çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmada çevre okullara, öğretmenlere örnek olacak çalışmalar yaptı.
Öğrencilerinin her birinin farklı öğrenme şekillerini belirleyerek onlara uygun öğrenme ortamları hazırlayan Uslu, ayrıca öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkmasına imkan sağlayacak sosyal faaliyetler düzenleyerek başarılı yönlendirmelerde bulundu.
Uslu, tüm çalışmalarını öğrenci ve velileriyle uyum içerisinde, karşılıklı işbirliğiyle yürüttü.
Öğrencilerine bilimsel düşünceyi aşıladı
Bursa İnegöl Muzaffer Samda Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Süleyman İnce, meslek hayatı boyunca öğrencilerin, çalışmalarında bilimsel düşünce, yöntem ve teknikleri kullanarak bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamayı, bilimsel alanlarda özgün ve farklı düşünceler ortaya koyabilen, öz güveni gelişmiş, merak eden bireyler yetiştirilmesine katkıda bulunmayı hedefledi.
Bu amaçla, "Fıstık Ceviz Bahane Yalıtıma Bak Şahane", "Suntam Narda Ormanım Karda" ve "Kabukların Özleri Büyütür Bitkileri" isimli fen bilimleri alanındaki çalışmalara danışmanlık yapan İnce, öğrencileriyle TÜBİTAK'ın Bu Benim Eserim Proje Yarışması'na da üç sene katıldı.