Güncelleme Tarihi:
YGS 1 ile alan bölümler, öğrenciler tarafından sonuçların açıklanmasının ardından araştırma konusu oldu. Sayısal alanı kapsayan sınavda milyonlarca aday, aldıkları puanın hangi bölümleri ifade ettiğini sorguluyor. Peki, YGS 1 ve YGS 2 ile alan bölümler hangileri olacak? İşte, tercih edilebilecek bölümler ve puan-sıralama bilgisi
YGS-1 PUANIYLA ÖĞRENCİ ALAN LİSANS PROGRAMLARINA AİT BİLGİLER | |||||||||
PROGRAM ADI | x | OKUL S. | KONT. | TERCİH | YERL. | BOŞLUK | EN DÜŞÜK P. | EN YÜKSEK P. | ORT.PUANI |
Aktüerya (YO) | 1 | 62 | 491 | 62 | 0 | 299,695 | 299,695 | 299,695 | |
Basım Teknolojileri (YO) | 1 | 31 | 254 | 31 | 0 | 279,935 | 279,935 | 279,935 | |
Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (YO) | 7 | 208 | 1.465 | 204 | 4 | - | 474,578 | 293,811 | |
Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (YO) | 2 | 35 | 136 | 1 | 34 | 333,550 | 333,550 | 333,550 | |
Dijital Oyun Tasarımı (YO) | 2 | 40 | 461 | 40 | 0 | 249,226 | 431,656 | 340,441 | |
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (YO) | 2 | 25 | 108 | 0 | 25 | 333,550 | 333,550 | 333,550 | |
Güverte (YO) | 4 | 55 | 310 | 51 | 4 | - | 305,490 | 255,061 | |
Hava Trafik Kontrol (YO) | 3 | 60 | 641 | 48 | 12 | - | 382,681 | 270,438 | |
Havacılık Elektrik ve Elektroniği (YO) | 3 | 60 | 508 | 49 | 11 | - | 365,717 | 264,254 | |
Uçak Elektrik-Elektronik (YO) | 5 | 71 | 2.087 | 71 | 0 | 254,452 | 419,129 | 317,644 | |
Uçak Gövde-Motor (YO) | 4 | 30 | 408 | 30 | 0 | 246,041 | 420,646 | 306,691 | |
Uçak Gövde-Motor Bakım (YO) | 7 | 130 | 1.347 | 123 | 7 | - | 384,049 | 266,884 | |
PUAN VE PROGRAM TÜRÜ TOPLAMLARI | 41 | 807 | 8.216 | 710 | 97 | - | - | - |
YGS-1 ALANINDA DİJİTAL OYUN TASARIMI BÖLÜMÜ ÇAĞI YAKALIYOR
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Programı, disiplinlerarası bir yaklaşım ışığında sadece yazılım, sanat ve tasarım alanlarını bir arayı getirmekle kalmayıp, üniversitemiz genelinde başta Mühendislik ve Eğitim Fakültesi olmak üzere disiplinlerarası bir çalışma ortamı sunmaktadır.
İlk yıl altyapı derslerinde buluşacak olan öğrenciler, ikinci yıllarında yetenekleri doğrultusunda tasarım çatısı altında yazılım ve sanat dikeylerinden birini seçerek uzmanlaşma yolunda ilk adımlarını atmaktadır. Proje derslerinde tekrar yolları kesişecek olan öğrenciler, oyun takımlarına dönüşerek öğretim kadromuz danışmanlığında birlikte üretmektedirler. Öğrencilerin eğitimleri sırasında iş dünyası ile bir araya gelmesini sağlayan sektörel iletişim ağı üzerinden yapılacak yurtiçi ve yurtdışı stajlar, öğrencilerin deneyimini pekiştirerek, bilgilerini güncellemektedir.
YGS-2 PUANIYLA ÖĞRENCİ ALAN LİSANS PROGRAMLARINA AİT BİLGİLER | |||||||||
PROGRAM ADI | x | OKUL S. | KONT. | TERCİH | YERL. | BOŞLUK | EN DÜŞÜK P. | EN YÜKSEK P. | ORT.PUANI |
Acil Yardım ve Afet Yönetimi (YO) | 4 | 196 | 4.565 | 196 | 0 | 306,525 | 331,410 | 317,733 | |
Balıkçılık Teknolojisi (YO) | 1 | 11 | 91 | 11 | 0 | 234,523 | 234,523 | 234,523 | |
Beslenme ve Diyetetik (YO) | 42 | 1.116 | 23.420 | 1.116 | 0 | 217,436 | 477,829 | 377,676 | |
Ebelik (YO) | 29 | 1.098 | 43.007 | 1.096 | 2 | - | 364,295 | 311,684 | |
Ergoterapi (YO) | 5 | 110 | 844 | 103 | 7 | - | 448,966 | 312,447 | |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YO) | 43 | 1.520 | 22.796 | 1.520 | 0 | 236,738 | 482,062 | 382,768 | |
Gıda Teknolojisi (YO) | 3 | 165 | 623 | 155 | 10 | - | 238,765 | 222,909 | |
Hayvansal Üretim (YO) | 1 | 31 | 49 | 31 | 0 | 204,177 | 204,177 | 204,177 | |
Hemşirelik (YO) | 101 | 5.764 | 219.253 | 5.748 | 16 | - | 418,437 | 332,262 | |
Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri (YO) | 3 | 40 | 1.000 | 40 | 0 | 272,866 | 370,376 | 330,994 | |
İş Sağlığı ve Güvenliği (YO) | 4 | 227 | 5.760 | 227 | 0 | 280,337 | 299,029 | 291,336 | |
Odyoloji (YO) | 8 | 150 | 1.953 | 150 | 0 | 281,201 | 479,570 | 402,585 | |
Perfüzyon (YO) | 2 | 40 | 229 | 40 | 0 | 234,226 | 423,149 | 328,687 | |
Tütün Eksperliği (YO) | 1 | 41 | 191 | 41 | 0 | 242,421 | 242,421 | 242,421 | |
PUAN VE PROGRAM TÜRÜ TOPLAMLARI | 247 | 10.509 | 323.781 | 10.474 | 35 | - | - | - |
YGS-2 ALANINDA ODYOLOJİ BÖLÜMÜ DİKKAT ÇEKİYOR
Odyoloji işitme ve denge bozukluklarının öncelikle önlenmesi, gerçekleştikten sonra ise tanılanması ve rehabilitasyonu ile ilgilenen bir bilim dalıdır.
Odyoloji bölümünü bitiren mezunlara ‘odyolog’ denilmektedir. Odyolog’lar devlet, özel veya üniversite hastanelerinin Odyoloji kliniklerinde çalışabilirler. Koklear implant ameliyatlarının hastanelerde yapılabilmesi için Odyolog, KBB hekimi ile birlikte zorunlu bulunması gereken meslek elemanıdır. Bunun yanı sıra işitme engellilere yönelik hizmet veren özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev alabilirler. Bu alanda da Odyolog, işitme engelliler öğretmenleri ile birlikte zorunlu bulunması gereken meslek elamanıdır. Özel sektörde işitme cihazı firmalarında sorumlu müdür olarak çalışabilirler. Dışarıdan hastanelere hizmet veren koklear implant firmalarında görev alabilirler. Kendilerine ait işitme cihazı veya koklear implant firması veya işitme veya denge bozuklukları üzerine özelleşen odyoloji merkezleri açabilirler. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde lisansüstü eğitimlerine devam ederek akademik kariyer yapabilirler.