Güncelleme Tarihi:
Türkiye Maarif Vakfı tarafından düzenlenen 3’üncü İstanbul Eğitim Zirvesi’ne katılan Bakan Tekin, tüm öğrencilerin eşit haklara sahip olması için herkesin mücadele etmesi gerektiğini söyledi. Öte yandan ‘zirvede tartışmaya açmak istediğim bir konu var’ diyerek dünyanın çok büyük bir değişim geçirdiğine dikkat çeken Bakan Tekin, şöyle konuştu:
DÜNYA BÜYÜK BİR DEĞİŞİM GEÇİRİYOR
“Dünyanın büyük bir değişim geçirdiğini yeni teknolojiler üzerinden de görebiliyoruz. Ancak içinde yaşadığımız için fark edemediğimiz başka değişim ve paradigmalar da var. Dünyada devlet, siyaset kurgusu ve ekonomik düzen değişiyor. Bu değişim sürecine ayak uydurmak durumundayız. Türkiye yüzyılını başlattığımız bu dönemde genel söylemin ve düzenin aksine kendi toplumsal değerlerimizi referans alan ve yaşadığımız teknolojik gelişmeleri de ıskalamadan yepyeni bir eğitim sistemi ve felsefesi inşa etmek durumundayız.
YENİ BİR EĞİTİM FELSEFESİ ÇIKMALI
Bu zirveden beklentim dünyadaki bu değişimi doğru okuyup bahsettiğim referansları dikkate alan, bizi yansıtan ve gençlerimizi eğitebilecek yepyeni bir eğitim felsefesinin çıkması. Bu zirvenin dışında da üniversitelerde çalışan akademisyenleri, sivil toplum örgütlerini, siyasetçileri ve farklı ülkelerdeki meslektaşlarımızı bu anlamda kafa yormaya, yeni dünya düzeninde bizim değerlerimizin var olduğunu gösterecek bir felsefe inşa etmeye davet ediyorum.”
EV ÖDEVİNİN ŞEKLİ DEĞİŞMELİ
Zirvede ‘Eğitimde Değişimi Yönetmek’ oturumuna katılan Malezya Eğitim Bakanı Fadliha Binti Sidek, Demokratik Kongo Cumhuriyeti İlk, Orta ve Teknik Eğitim Bakanı Tony Mwaba Kazadi ve Bosna Hersek Eğitim Bakanı Naida Hota Muminovic eğitimdeki teknoloji kullanımı üzerinde tecrübe ve fikirlerini paylaştı. Demokratik Kongo Cumhuriyeti İlk, Orta ve Teknik Eğitim Bakanı Kazadi, “Covid döneminde kalıcı ve dirençli bir eğitim sistemi kurmamız gerektiğini fark ettik. Bunun için de bugün itibarıyla mutlaka yeni teknolojilerden istifade etmemiz ve onları eğitime dahil etmemiz gerekiyor” diye konuştu. Konuşmasında dijitalleşmeye büyük bir talep olduğunu belirten Bosna Hersek Eğitim Bakanı Muminovic, “Chat GPT ilk çıktığında öğretmenler çok şaşırdılar ve kendilerini aciz hissettiler. Bu da mevcut teknolojiden geride kaldığımızı gösterdi. Hızlı bir paradigma değişimine ihtiyacımız var. Ayrıca bu tüm dünyadaki eğitimcilerin ev ödevi verme şeklini değiştirmesi gerektiğinin işareti” dedi. Malezya Eğitim Bakanı Sidek ise, “Dijital araçları ve yapay zekayı çok seviyoruz. Ama ahlaki değerler olmadan çocuklara eğitim vermemiz mümkün olmaz” diye konuştu.