Güncelleme Tarihi:
Geçen yıl “Yaşayan Diller ve Lehçeler” seçmeli dersine katılan öğrenci sayısı 53 bin olarak gerçekleşirken MEB’in son dönem verilerine göre, 2014-2015 eğitim öğretim yılının ilk döneminde öğrenci sayısı geçen yıla oranla yüzde 45 artarak 85 bine ulaştı.
17 bin öğretmen atandı
İlgili alan öğretmenliğine atanmak üzere, Eylül 2014’te, 40 bin öğretmen ataması döneminde başvurular alındı. Bu alana 17 öğretmenin ataması yapıldı. Yaşayan Diller ve Lehçeler öğretmenliğine ataması yapılan öğretmenler, Van, Hakkari, Bingöl, Siirt, Mardin, Diyarbakır, Ağrı, Batman, İstanbul illerinde il emrinde görevlendirildi.
İstanbul’da 108 öğrenci Kürtçe öğreniyor
Öğretmen atamasının yapıldığı iller arasında bulunan İstanbul’da ‘Yaşayan Diller ve Lehçeler’seçmeli dersinde Kürtçe’yi seçen öğrenci sayısı ise 108 oldu. Bu öğrencilerden 68’i İstanbul Sancaktepe Cengiz Topel Ortaokulu’nda eğitim görüyor. Sınıfta Kürt öğrencilerin yanı sıra Türk öğrencilerin de Kürtçe’yi seçmeli ders olarak almaya başladığı ifade edildi.
Cengiz Topel Ortaokulu Müdürü Abdülhamit Tama, Kürtçe’yi seçmeli ders olarak seçen öğrencilerin arttığını belirtti. Okullarında 3 sınıfta, 2 öğretmenle Kürtçe eğitim verdiklerini ifade eden Tama, 5. sınıflarda 23, 6. sınıflarda 25, 7 sınıflarda da 20 öğrencinin Kürtçe eğitim aldığını söyledi. Öğrencilerin aileleri hakkında bilgi veren Tama, “Genellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgesi’nden gelip ilçemize yerleşen ailelerin çocukları Kürtçe’yi seçiyor. Diğer bölgelerden ise az da olsa var. Ailelerin birbirleriyle kaynaşmalarından dolayı Kürtçe eğitim almak isteyen 4 öğrencimiz de derslerimize katılıyor” diye konuştu. Milli Eğitim Bakanlığı’nın verdiği seçmeli dersler içerisinde yaşayan diller olduğuna dikkati çeken Tama, 5, 6 ve 7. sınıflarda öğrencisi olan tüm velilere seçilecek derslerle ilgili bir form verip, doldurularak geri getirilmesini istediklerini anlattı. Şu anda okullarında 8 seçmeli dersin eğitim ve öğretiminin yapıldığını dile getiren Tama, bu dersleri “Kur’an-ı Kerim, “Hz. Muhammed’in hayatı”, “Temel Dini Bilgiler”, “Matematik uygulamaları”, “Spor etkinlikleri”, “Yabancı dil” ve “Kürtçe eğitim” olarak sıraladı.