Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Türkiye’ye özgü bir yabancı dil eğitim modelinin geliştirileceğini açıkladı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’nün yabancı dil eğitimi reformu kapsamında düzenlediği, ‘Yabancı Dil Eğitim Forumu’nda konuşan Bakan Selçuk, yabancı dil eğitiminin, 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde önemsedikleri konulardan biri olduğunu söyledi.
‘PİLOTLAMALARIMIZ BAŞLAYACAK’
Yabancı dil eğitimi konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde birçok uygulama olduğunu belirten Selçuk, kendilerine özgü bir model ve modalite geliştirme ihtiyacının olduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Okullarımızdaki çocuklarımızın, öğretmenlerimizin, yöneticilerimizin yaklaşımları, velilerimizin tutumları, bunların hepsinin yabancı dillerle ilgili nasıl bir bağlamda olduğunu ortaya koymadan, literatür temelli bir çalışma yapmamız sıkıntı. Eğitim fakültelerinden bazılarının yabancı dil eğitimi konusunda ihtisaslaşmasını bekliyoruz. Dünyada birçok üniversitede matematik, fen, dil veya öğretmen eğitimi öne çıkabilir. Bu tür meşhur üniversiteler ve fakülteler var. Devlet okullarında yürüttüğümüz pilot çalışmalar var. Bunların sonuçlarını merak ediyoruz. Eylülde çok yönlü olarak, öğretmen eğitimi, okullarımızın şartlarının düzenlenmesi, materyal, ders araç ve gereçlerinin tanzimi gibi birçok parametrede Türkiye’deki okullarda yabancı dil öğretiminin nasıl dönüştürülebileceği konusunda, birdenbire bütün ülkeyi etkilemeksizin, daha küçük gruplarda büyük ölçekli pilotlamalarımız başlayacak. Pilotlamaların sonucunda bir sonraki yıl ülke ölçekli yeni bir model ve hayattan yola çıkan bir yaklaşımla bu işi gündemde tutacağız. Yabancı dil eğitimini sadece bir ders veya müfredat konusu olarak görmüyoruz. Bunu ekonominin kalkınmasıyla ilgili bir mesele olarak da görüyoruz. Türkiye’nin dünya devleti olmasıyla ilgili olarak da görüyoruz. Dolayısıyla bu bizim için sadece operasyonel bir mevzu değil, aynı zamanda stratejik bir mesele.”
‘SINIFTA DİYALOG DEĞİL MONOLOG SÖZ KONUSU’
Açılışta konuşan Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Emrullah İşler de Türkiye’de eğitimin tüm kademelerinde yabancı dil öğretilmesine karşın istenilen neticenin elde edilemediğini belirtti. İşler, “Öğretmenler sınıftaki sürenin yüzde 90’ında konuşuyor. Bu durumda diyalog değil monolog söz konusu oluyor. Öğrencilerimizi neden konuşturamadığımızın cevabını aramamız gerekiyor. Forumdan çıkacak sonuçların Türkiye’de yabancı dil eğitiminin seviyesinin yükselmesine katkı sağlamasını diliyorum” dedi.
ATÖLYE ÇALIŞMALARI YAPILACAK
MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı da Türkiye’deki yabancı dil eğitiminin bugüne kadar birçok konu üzerinden tartışıldığını belirterek, forumla amaçlarının ortak bir akıl ile toplumsal mutabakat metni oluşturmak olduğunu söyledi. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü uzmanlarının koordinasyonunda iki gün sürecek forumda, dünyada ve Türkiye’de yabancı dil öğretimi, İngilizce, Almanca, Fransızca ve Arapça dil gruplarının öğrenme yöntem ve teknikleri, öğretmen yeterlikleri, teknolojinin dil öğretimindeki rolü ve okul ekosistemleri konu başlıklarında atölye çalışmaları gerçekleştirilecek. Forum, İngilizce, Almanca, Fransızca ve Arapça dil öğretimine yönelik alanda faaliyette bulunan Goethe Institute, British Council, Institute de France gibi kültür enstitüleri, sivil toplum kuruluşları, akademisyenler ve yabancı dil öğretmenlerinin katılımıyla yapılıyor. Açılışa İngiltere’nin Ankara Büyükelçisi Dominick Chilcott de katıldı.