Velilerin aklı özelde

Güncelleme Tarihi:

Velilerin aklı özelde
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2015 09:12

Her yıl hazırlanan Eğitim İzleme Raporları’nın 8’incisine göre, özel öğretim kurumlarına talep artarken devlet okullarındaki öğrenci sayısı hızla düşüyor.

Haberin Devamı

Eğitim Reformu Girişimi (ERG), her yıl hazırladığı Eğitim İzleme Raporları’nın 8’incisi olan 2014-2015 eğitim - öğretim yılını kapsayan rapora göre, özel öğretim kurumlarına talep arttı, fakat devlet okullarındaki öğrenci sayısında düşüş var. ERG Politika Analisti Yaprak Sarıışık bu durumu, “Bir açıklaması, devlet okullarına güvenin azalması ve maddi imkânı olan ailelerin çocuklarını özel kurumlara göndermeyi tercih etmesi olabilir” şeklinde yorumladı. Raporda öne çıkan bazı bulgular şöyle:


4+4+4’E İNCE AYAR


4+4+4’ün yarattığı olumsuz etki 3 yıl sonunda telafi edilmeye başlandı. Anaokullarındaki öğrenci sayısının artış hızı yüzde 11 iken, 2014-2015’te yüzde 21’e yükseldi.


Kız-erkek okullaşma oranı birbirine yaklaştı.


Özel ilkokullarda öğrenci sayısı 2013 yılına göre yüzde 10 oranında artarken, devlet ilkokullarında yüzde 3 azaldı. Ortaokulda özelde öğrenci sayısı yüzde 15 arttı; devlette yüzde 5 azaldı.

Haberin Devamı


İMAM HATİP ARTTI


2013’ten 2014’e din kültürü ve ahlak bilgisi testine katılan aday sayısında önemli artış görülüyor. Bu alanda sınava giren aday sayısı yüzde 80 artarak 2013’te 7 bin 572’den 2014’te 13 bin 381’e ulaştı.


Öğretmen başına öğrenci sayısı devlette ortalama 19-20, özel kurumlarda ise 12-14 arasında.


Ortaöğretimde 41 bin 770 çocuk özel eğitim hizmetlerinden yararlanıyor.


Genel ortaöğretimde okul sayısı yüzde 6, din öğretimine bağlı imam hatip liselerinde ise yüzde 19; mesleki ve teknik ortaöğretimdeki öğrenci sayısı yüzde 11 arttı.

2014 yılında Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne giren öğretmen adayları, Türkçe, rehber öğretmen, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi alanlarında sınavın en azından yarısını doğru yanıtlayabildiler. Matematik (lise), fizik, Almanca, fen bilimleri/fen ve teknoloji alanlarında ise 50 sorunun üçte birini doğru cevaplayabildiler.


DOĞU ‘DEVAMSIZ’


Türkiye’de okul çağındaki Suriyeli çocukların yüzde 70’inin okula devam edemediği tahmin ediliyor.


İlk atamalarda en çok öğretmen kontenjanı doğu bölgelerine yapılıyor. Ancak daha sonra öğretmenlerin yer değiştirmeleri öğrencileri olumsuz etkiliyor, okula devamsızlık artarken akademik başarı düşüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!