Güncelleme Tarihi:
Dünya yollarına 2020 yılından önce bir Türk markası otomobil kazandırma hedefiyle çalışmaların yürütüldüğü Türkiye'de, AÜ Mühendislik Fakültesi öğrencileri de bu çalışmalara "Formula 1" otomobil tasarımıyla katıldı.
Metalurji ve malzeme bölümünün yanı sıra makine, endüstri ile elektrik elektronik mühendisliği bölümleri öğrencilerinden oluşan ekip, fakültenin atölyesinde yaklaşık 1,5 yıllık çalışma sonunda yerli "Formula 1" aracı tasarladı.
İngiltere'nin başkenti Londra'daki Silverstone yarış pistinde, bu yıl 34 üniversitenin katılımıyla düzenlenen "Formula Student" yarışmasına katılan ekip, "Class 2" etabında tasarımını yaptıkları araç ile dizayn alanında dünya 9'uncusu oldu. Ekip, bu yıl söz konusu aracı üretip aynı yarışmanın "Class 1" sınıfında yarışmayı amaçlıyor.
Ekibin takım liderlerinden olan fakültenin makine mühendisliği bölümü son sınıf öğrencisi Tarek Alkanlar, dünyanın en iyi üniversitelerinin "Formula Student" yarışmasına katıldığını söyledi.
Kendilerinin de aynı yarışmaya katılmak amacıyla 20 kişilik bir ekip kurduklarını ve çalışmalara başladıklarını belirten Alkanlar, şöyle konuştu:
"Yaklaşık bir yılımız, tasarım öncesi altyapı çalışmalarıyla geçti. Ardından yavaş yavaş tasarım kısmına geçtik. Sadece bizim gördüğümüz teorik dersler değil bu derslerin uygulaması da vardı. Birçok program kullandık. Programlar yardımıyla en iyi parçayı tasarlamaya başladık. Bu şekilde aracımızın tasarımını bitirdik. Tasarım süreci yaklaşık 6 ay sürdü. Çok zor bir süreçti. Haftalık 25 saat çalışıyorduk. Aracın tasarımını yaparken hafif bir tasarım yapmak istedik. Aracımızdan yol tutuşu, sürüş rahatlığı anlamında herhangi bir firmanın yaptığı araç gibi performans almak istedik. Bu da ileride düşündüğümüz yerli otomobil üretimi hayallerimizi destekleyecek çalışmaydı."
"Aracın tüm parçalarının tasarımı bize ait"
Ekibin diğer takım lideri metalurji ve malzeme bölümü son sınıf öğrencisi Muhammed Talha Nursoy da tasarımını gerçekleştirdikleri aracı bu yıl üretip "Class 1" sınıfında yarışmaya katılmayı hedeflediklerini vurguladı.
Nursoy, yarışmalara tasarımını yaptıkları aracın prototipini üreterek katılmayı hedeflediklerini söyleyerek, "Tamamen tüm analizler ve tasarımları bitirdikten sonra aracın üretim aşamasına geçiyoruz. Aracımızdaki tüm parçaların tasarımı bize ait. Her parçasını tek tek en ince ayrıntısına kadar tüm analizlerini yaparak tasarladık. Aracın süspansiyon, tekerlek, şase kısmının tüm analizlerini ve testini yaptık. Mükemmel ve en iyisi için çalıştık" dedi.
Nursoy, yakın bir zamanda aracın üretimine başlayacaklarını belirterek, zorlu üretim aşamasında sponsora ihtiyaç duyduklarını söyledi.
"Türkiye'nin 2023 vizyonuna uygun hareket etmek istiyoruz"
Bu yıl yarışmalara katılan hiçbir üniversitede olmayan "sürücüsüz mod" özelliğini de araca yerleştirmeyi hedeflediklerini anlatan Nursoy, "Bütçemiz sıradan bir bütçe değil. 460 bin liralık bir bütçemiz var. Bu nedenle sponsor desteğine ihtiyacımız var. Azmettik ve başardık. Bu yıl daha da iyisini üretip daha büyük bir rekora imza atmayı düşünüyoruz" diye konuştu.
Nursoy, Türkiye'nin kalkındığını belirterek şunları söyledi:
"Türkiye'nin 2023 vizyonuna uygun hareket etmek istiyoruz. Çünkü bu tarz projeler, 2023 vizyonunun tam temeli oluyor. Otomotiv, yerli araç, Türkiye'de eksik olarak görünen Formula 1 araçları olsun bunlar büyük yatırım. Mezun olduktan sonra ister istemez arkadaşlarımız bu alanlara yönelecek ve Türkiye'nin yerli otomobil üretimine destek sunacaklar."