Güncelleme Tarihi:
YÖK, üniversitelerde birim, bölüm, program açma, kapatma ve güncelleme işlemleri, akademik personel ihtiyaç talepleri gibi işlemlerde başvuruların alınması, incelenmesi ve değerlendirilerek sonuçlandırılması ile ilgili çalışmaları tamamladı. Yükseköğretimde mevcut kapasitenin daha etkin ve verimli kullanılması ve bürokrasinin azaltılması amacıyla yükseköğretim kurumlarının birçok işlemi Ekim ayı itibarıyla dijital ortamda yapılacak.
ÜNİVERSİTELERE ÇEVRİM İÇİ EĞİTİMLER VERİLECEK
Yeni dönemde bu başvurular üniversitelerin yıllık gelişim planlaması kapsamında yapılacak; akademik personel ihtiyacı da aynı süreçte bildirilecek ve değerlendirilecek. Üniversitelerin yıllık gelişim planıysa YÖK Eğitim Komisyonu’nda ilgili rektörlüğe sunulmasıyla sonuçlandırılarak uygulanmaya başlanacak. YÖK tarafından üniversitelere planlama ve sistemin kullanılmasına ilişkin çevrim içi eğitimler verilecek. Üniversitelerin iş ve işlemlerin dijital ortama aktarılmasıyla, iş süreçlerinin daha şeffaf, verimli ve hızlı hale getirilmesi amaçlanıyor.