‘Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek’

Güncelleme Tarihi:

‘Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek’
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2022 14:32

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in yazdığı ‘Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek’ adlı kitap yayımlandı. Kitapta ilk ve ortaokul eğitiminde son 20 yılda yaşanan dönüşümü anlatan Özer, korona döneminde uzaktan eğitimin zorlukları, eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi, yükseköğretime girişte karşılaşılan problemler, öğretmenlerin yaşadıkları zorlu süreçler gibi güncelliğini koruyan başlıkları ele aldı.

Haberin Devamı

“Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek” 2000’li yıllarla birlikte Türkiye’de eğitim alanında yaşanan gelişmeleri aktarırken sorunlara dair potansiyel çözüm önerilerini de okura sunuyor. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in kaleme aldığı kitap, ulusal ve uluslararası bilimsel makalelerin referansıyla başarıyı belirleyen tek faktörün okul olmadığını, ailelerin eğitim durumlarının, gelir seviyelerinin, mekânsal koşulların ve aile bireylerinin sosyal yaşamlarının öğrencilerin akademik başarılarıyla yakından ilişkili olduğunu hatırlatıyor.

EĞİTİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI İÇİN ÇÖZÜMLER
1999 yılında yürürlüğe giren ve on yılın üzerinde yürürlükte kalan ‘katsayı uygulaması’yla derinleşen sorunların iyileştirilmesine yönelik dört çözüm önerisi sunan Özer; öğretmenlere daha fazla yatırım yapılmasına, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ortalamasına göre düşük seviyede kalan okul öncesi eğitimde okullaşma oranlarının artırılmasına, okullar arası imkân farklılıklarının azaltılmasına, meslek okullarından eğitimin güçlendirilmesiyle beraber iş gücü piyasasının dinamiklerine göre arz-talep dengesinin rasyonel bir zemine oturtulmasına dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

“Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek” VakıfBank Kültür Yayınları tarafından yayımlandı.

 

BAKMADAN GEÇME!