Güncelleme Tarihi:
EKONOMİK Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), lise öğrencilerinde çevre duyarlılığını araştırdı.
Buna göre 35 üye ülkede 2006’dan 2015’e kadar olan süreçte öğrencilerin bu konudaki farkındalıkları arttı. Ancak öğrenciler çevre problemlerinin çözümünde daha az iyimser hale geldi. Üstelik duyarlılık arttıkça dünyanın geleceği konusunda endişeler de büyüyor. Türkiye ise İsrail, Meksika ve Portekiz ile birlikte farkındalığın en fazla arttığı ülkelerden biri. Rapordan öne çıkan başlıklar şöyle:
SON 10 YILDAKİ GELİŞME:
Araştırmada 15 yaş düzeyindeki öğrencilere hava kirliği, su kıtlığı ve nükleer atıklar gibi günümüzde öne çıkan kritik çevre problemleri hakkında neler bildikleri soruldu. Değerlendirmeye göre OECD’nin 35 üye ülkesinde 2006’dan 2015’e kadar olan süreçte bu konudaki bilgi ve farkındalık arttı.
TÜRKİYE’DE ÖĞRENCİLER DAHA BİLİNÇLİ: 2006-2015 arasında Türkiye; Portekiz, Meksika ve İsrail ile birlikte farkındalığın en çok arttığı ülkeler arasında yer aldı. Tunus, Endonezya ve Katar’da küçük bir gelişme olurken, Avusturya, Hollanda, Japonya, Hong Kong ve İtalya’da ise azaldı.
GENÇLER İYİMSER DEĞİL: OECD ekonomilerinin çoğunda gelişen bilinç düzeyi çevre sorunlarının çözümü konusunda iyimserliği düşürdü. Türkiye; Bulgaristan, Şili, Çek Cumhuriyeti, Hong Kong, Güney Kore ve Tayvan ile birlikte çevre geleceği konusunda endişelerin en çok arttığı ülkelerden biri oldu. Estonya, Japonya ve Hollanda’da ise gençler çevrenin geleceği konusunda iyimser.
EN BÜYÜK ENDİŞE SERA GAZLARI: Öğrencilerin en fazla endişe ettiği çevre problemi ise atmosfere salınan sera gazları oldu. Su kıtlığı, hava kirliliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar, nesli tükenen hayvan ve bitki türleri ile nükleer atıklar da gençleri kaygılandırıyor.